Środa, 26 listopada 2025 r. 
REKLAMA

Wahadłem przez zakorkowane ulice Szczecina

Data publikacji: 23 lutego 2021 r. 14:05
Ostatnia aktualizacja: 26 lutego 2021 r. 10:42
Wahadłem przez zakorkowane ulice Szczecina
Fot. Dariusz Gorajski  

Wąskie gardło, jakim na co dzień i tak są ulice Szeroka i Modra w Szczecinie między Krzekowem i  Bezrzeczem, jeszcze bardziej daje się we znaki kierowcom od wtorkowego poranka. Na tej zwykle zatłoczonej nie tylko w godzinach komunikacyjnych szczytów trasie - zgodnie z zapowiedziami - pojawiły się dodatkowe utrudnienia. Przez minirondo na skrzyżowaniu z przebudowywaną ul. Władysława Szafera ruch odbywa się teraz wahadłowo i reguluje go ustawiona tymczasowa sygnalizacja świetlna. Co jeszcze bardziej wydłuża czas przejazdu w tym rejonie. Od kilku do kilkunastu minut opóźnienia notują też autobusy linii 74 i 105.

REKLAMA

I tak będzie aż do finału koniecznych prac drogowych, które właśnie ruszyły od zrywania asfaltu z początkowego odcinka pasa jezdni ul. Modrej w kierunku Bezrzecza. Pod nią trzeba bowiem ułożyć nową sieć kanalizacji deszczowej. Ta ma być spięta z pozostałą już gotową instalacją na całej długości dwujezdniowej teraz z pasem wydzielonego torowiska tramwajów ul. Władysława Szafera, przy której powstaje również nowa pętla tramwajowo-autobusowa. Wykonawca inwestycji, którym jest Eurovia Polska SA, będzie prowadził na tym odcinku o długości ok. 80 m także roboty wodociągowe, a następnie prace brukarskie i przy nowej nawierzchni jezdni.

Od strony placu przebudowy skrzyżowania, gdzie ma być urządzone na nowo minirondo, tuż przed wlotem w kolejne większe nieco dalej na osiedlu Zawadzkiego-Klonowica u zbiegu ul. Władysława Szafera z ul. Eugeniusza Romera (tam m.in. do wylania pozostają warstwy nawierzchni jezdni), już w ul. Szerokiej zmotoryzowani chcący wyjechać poza miasto muszą uzbroić się w cierpliwość. Zwolnić albo odczekać swoje na czerwonym świetle w kolejce na przejazd pasem w przeciwnym kierunku. Podobnie zresztą jak i ci, którzy jadą od strony Bezrzecza. Zwężenie kończy się za przejściem dla pieszych już na ul. Modrej na wysokości parkingu Lidla. ©℗

(MIR)

 

 

 

REKLAMA

Komentarze

JAN22
2021-02-26 09:28:59
Ciekawe czy decydenci, i projektanci przewidują już wpięcie projektowanej obwodnicy Bezrzecze-Wołczkowo ?Jeśli nie , to wkrótce zaczną się nowe rozkopy , zamknięcia pasa jezdni itd. na ledwo zakończonych pracach Szafera - Modra. Znając życie to nie. Malkontenci tacy jak ja nie biorą się znikąd. Tworzą ich ci z pierwszego zdania>
Aby odpowiedzieć na komentarz, musisz być zalogowany.
@Stefan
2021-02-24 22:49:29
ul. Witkiewicza w tej postaci to chyba jeszcze poniemiecke rozwiązanie. Ja w każdym razie pamiętam je "od zawsze" a co więcej zamiast pasów parkingowych była po północnej stronie oznakowana droga dla rowerów, zlikwidowana około roku 1990.
Aby odpowiedzieć na komentarz, musisz być zalogowany.
A na Granitowej jak
2021-02-24 15:49:30
na froncie zachodnim podczas I Wojny Światowej - BEZ ZMIAN lub młodzieżowo - BRAK AKCJI JEST. Nasypy już im zjeżdżają, bo tak je szpece utwardzili, po odwilzy walają się plastikowe butelki z moczem i ogólnie ja tu niezły bur..el widzę. W sumie nie dziwi nic. Krzystek zajęty lamentowaneim w mediach więc jak te dzieci w piaskownicy - brakuje wszystkim czasu na poważne tematy
Aby odpowiedzieć na komentarz, musisz być zalogowany.
do @poznaniak
2021-02-24 14:35:32
Jedyne co potrafią w Poznaniu lepiej to zbudować ścieżkę rowerową o szerokości około 50 cm aby nie była szerszą niż pozostawiony chodnik dla pieszych. To jest ok. Ale tak poza tym to tam w Centrum jest jeszcze większy ścisk niż w Szczecinie. A i jeszcze jedno. Strefa PP dla mieszkańców tej strefy jest zdecydowanie tańsza i "szersza" niż to co firmuje pożal się Boże prezydencik Szczecina.
Aby odpowiedzieć na komentarz, musisz być zalogowany.
@poznaniak
2021-02-24 13:11:17
Prowokator, czy idiota? Mój typ - idiota.
Aby odpowiedzieć na komentarz, musisz być zalogowany.
era
2021-02-24 07:34:10
Dobrze, że budują i już kończą. Za 3 miesiące będą otwierać.
Aby odpowiedzieć na komentarz, musisz być zalogowany.
poznaniak
2021-02-24 04:58:57
W Poznaniu ruch płynny bez korków i blokad na wszystkich ulicach w mieście, Miasto jest liderem najlepszych rozwiązań komunikacycjnych i organizacji robót i rementów drogowych, Zapraszamy do Poznania na rekonesans i na nauki.
Aby odpowiedzieć na komentarz, musisz być zalogowany.
Już ktoś kiedyś
2021-02-23 21:29:05
napisał, że do rządzenia i zarządzania należy wybierać ludzi po szkołach inżynierskich.
Aby odpowiedzieć na komentarz, musisz być zalogowany.
Kazimierz
2021-02-23 19:52:24
Wspaniały projekt przeprowadzenia estakadą ul. Floriana Krygiera do autostrady, z rondem pod estakadą, zakończył się poronionym pomysłem samego ronda na węźle Granitowa. Rondo to nie rozwiązuje żadnego problemu komunikacyjnego w tym rejonie, chyba że chodzi o spowolnienie ruchu. Już teraz widać to dokładnie. Gorszego bubla ( z oszczędności ?), nie dało się zaprojektować! Ewidentny brak perspektywicznego myślenia. W pełni podzielam wnioski Stefana dotyczące braku kompleksowego myślenia i wprowadzania fatalnych rozwiązań komunikacyjnych.
Aby odpowiedzieć na komentarz, musisz być zalogowany.
faza
2021-02-23 18:16:19
Może tak zmienić organizację ruchu na ŻYZNEJ, chyba że to komuś przeszkadza ? Jakiejś (bez) Radnej mieszkającej w tym rejonie ?
Aby odpowiedzieć na komentarz, musisz być zalogowany.
może
2021-02-23 16:26:43
do następnej zimy to skończą ;)
Aby odpowiedzieć na komentarz, musisz być zalogowany.
stelli
2021-02-23 15:51:06
Szkoda już pisać o Szczecinie. Zamiast przelotów robi się węzły, by wszystkie pojazdy znów ugrzęzły i stały w korku od niedzieli do wtorku.
Aby odpowiedzieć na komentarz, musisz być zalogowany.
fin
2021-02-23 15:36:54
Za ten cały burdel od lat pan Krzystek już mojego głosu nie otrzyma
Aby odpowiedzieć na komentarz, musisz być zalogowany.
OK
2021-02-23 15:21:17
Szybki się uwijają budowlańcy na drogach jeżeli uręednicy miasta nie "przygotowują" inwentaryzacji.
Aby odpowiedzieć na komentarz, musisz być zalogowany.
stefan
2021-02-23 15:12:22
kolejna droga donikąd, czy kiedyś w końcu urząd miasta z Piotrkiem na czele zaczną myśleć kompleksowo przy robieniu inwestycji?! czy nie można zebrać raz a porządnie konkretnej kasy na inwestycję a nie robić fragmentami co dekadę?! przecież tych ulic gdzie z dwóch pasów jest zwężenie do jednego jest teraz pełno! przykłady? 1.zrobiona Niemierzyńska i Arkońska - długi odcinek... i od Niemierzyńskiej do ronda Giedroycia jakaś wymijanka zamiast prosto dwa pasy do ronda. 2. Derdowskiego jakaś dziwna droga zupełnie niezrozumiałe dwa pasy po jezdnej i jeden pas po drugiej stronie. 3. Sosabowskiego od lat wjeżdża w wąską ulicę Szeroką. 4. Witkiewicza to już kompletnie idiotyczna droga, nie wiadomo po co dwa pasy i to przy szkole, zaorać jeden i zrobić pas do parkowania. 5. a na prawobrzeżu to ulice Chłopska , Dąbska i Nad Rudzianką tutaj to już całkowicie urzędasa jakiegoś poniosło, chciał zrobić wszędzie autostrady w osiedlach, i tak jadą Nad Rudzianką dwa pasy (nie wiem po co jak mały ruch aut) później zwężenie na Chłopskiej i znowu dwa pasy do ronda i znowu dwa pasy na Handlowej i znowu zwężenie do Przelotowej i nie wiadomo co dalej z Łubinową ale pewnie będzie jeden pas na zawsze - i po co robienie tych autostrad dwupasmowych? Czy jakiś urzędnik ma wizję na budowę tych dróg, czy takie etapowanie będzie przez kolejne dekaty, tu dwa pasy sto metrów, tam dwa pasy pół kilometra, i tak bez pomysłu i koncepcji. Teraz zrobią Szafera autostradę i przez następne lata nic nie zrobią, a już nim będzie torowisko dalej to już z 50 lat to potrwa. Zamiast wymyślać tramwaj do CH Ster trzeba przełożyć kasę na dokończenie tego od razu! weź Krzystek myśl!
Aby odpowiedzieć na komentarz, musisz być zalogowany.
nic nie szkodzi
2021-02-23 14:29:44
Ważne że kolejna duża inwestycja w Szczecinie zmierza ku szczęśliwemu końcowi.
Aby odpowiedzieć na komentarz, musisz być zalogowany.
Tylko zalogowani użytkownicy mają możliwość komentowania
Zaloguj się Zarejestruj
REKLAMA
REKLAMA