Środa, 26 listopada 2025 r. 
REKLAMA

Węzeł Głębokie coraz bliżej

Data publikacji: 14 września 2019 r. 10:43
Ostatnia aktualizacja: 14 września 2019 r. 20:59
Węzeł Głębokie coraz bliżej
wizualizacja UM Szczecin  

Budowa nowego węzła przesiadkowego na szczecińskim osiedlu Głębokie przy obecnej pętli będzie pierwszym z przedsięwzięć, za którego realizację będzie odpowiadać specjalnie powołana do roli inwestora zastępczego celowa spółka komunalna Szczecińskie Inwestycje Miejskie. Najwcześniej 21 października 2019 r., o ile nie zostanie zmieniony termin składania ofert, dowiemy się, jakie firmy i za ile będą gotowe się podjąć tego zadania.

REKLAMA

Jak poinformował Piotr Zieliński z Centrum Informacji Miasta, zakończyły się prace nad dokumentacją konieczną do uruchomienia procedur wyboru wykonawcy. Wymagane materiały zostały wysłane 9 września do Europejskiego Dziennika Zamówień Publicznych, co oznacza że przetarg powinien być wkrótce oficjalnie ogłoszony. W uchwalonym przez radnych Wieloletnim Programie Rozwoju Szczecina na lata 2019-2023 w najnowszej jego wersji wydatki na tę inwestycję skalkulowane zostały na łączną kwotę 75 731 555 zł.

W ramach tej inwestycji wykonana ma być nowa pętla tramwajowo-autobusowa z peronami dla tramwajów i autobusów urządzonymi na zasadzie „door to door", czyli z możliwością przesiadek w tym samym miejscu bez konieczności przechodzenia z przystanku na przystanek, jak jest to obecnie. Pojawią się miejsca postojowe typu kiss&ride, stanowiska do postoju taksówek, parking rowerowy, stanowisko wypożyczalni roweru miejskiego. Na terenie pętli zamontowanych zostanie 8 dwustronnych wiat przystankowych oraz elementy małej architektury. W obrębie pętli znajdzie się też nowy budynek socjalny z poczekalnią dla pasażerów. Węzeł zostanie wyposażony w System Informacji Pasażerskiej oraz system zasilania telefonów komórkowych przy użyciu paneli słonecznych.

Projekt zakłada jednocześnie przebudowę istniejącego skrzyżowania al. Wojska Polskiego z ulicami Emila Zegadłowicza, Hieronima Kupczyka i Miodową w czterowlotowe rondo turbinowe. Jak zapewniają urzędnicy magistratu, inwestycja obejmie również budowę nowego parkingu z zachowaniem jego walorów jako parkingu leśnego i okolicznego drzewostanu.

Dla odcinka al. Wojska Polskiego w tym rejonie zaprojektowano 2 jezdnie po 2 pasy ruchu w każdym kierunku. Po stronie zachodniej urządzony ma być wydzielony ciąg pieszo-rowerowy, oddzielony od jezdni pasem zieleni o szerokości 3 m.

Na ul. Emila Zegadłowicza zaprojektowano jezdnię o szerokości 7 m (2 x 3,5 m) na około 300-metrowej długości odcinku od jej skrzyżowania z al. Wojska Polskiego do skrzyżowania z ul. Kąpieliskową. Wykonane zostanie tam także włączenie do nowego układu drogowego przy ul. Kąpieliskowej. Po stronie zachodniej pomiędzy krawędzią jezdni i ogrodzeniem kąpieliska „Głębokie” powstać mają ścieżka rowerowa o szerokości 2,5 m i chodnik o szerokości 2,25 m.

Na wysokości przyszłej pętli w nowym kształcie przebudowany również zostanie fragment ul. Miodowej. Między istniejącym tam obecnie budynkiem restauracji i pętlą tramwajowo-autobusową zaprojektowano ścieżkę rowerową o szerokości 2 m z włączeniem do układu dróg leśnych. W pobliżu skrzyżowania wykonany zostanie wlot na układ ścieżek rowerowych z jezdni ul. Miodowej.

Na odcinku ponad 1,8 km w granicach administracyjnych miasta przebudowana ma być biegnącą  w kierunku Wołczkowa i Dobrej ul. Hieronima Kupczyka. Dokumentacja przewiduje budowę jej nowej jezdni o szerokości 6 m (2x3 m), a także ciągu pieszo-rowerowego i ścieżki rowerowej.

Na wykonanie wszystkich robót przyszły wykonawca będzie mieć dwa lata od dnia podpisania umowy.

Mirosław WINCONEK

Wizualizacja UM Szczecin

REKLAMA

Komentarze

Rondo, ok - a co z pieszymi?
2019-09-14 20:26:04
Każdego roku, w sezonie letnim, przejazd przez skrzyżowanie jest "sparaliżowane" Oczywiste jest, że mieszkańcy Szczecina mają prawo do rekreacji na kąpielisku Głębokie, (a kierowcy do swobodnego przejazdu przez skrzyżowanie :-)). Może lokalne władze w końcu by to zrozumiały. Już rok temu poddałem pomysł (wzorując się na sprawdzonych rozwiązaniach stosowanych w innych (sąsiednich) państwach (Dania, Holandia, Niemcy itp, itd...) gdzie w takich przypadkach ruch pieszych przenoszony jest konstrukcją (kładką - w rodzaju parasola) wzniesioną nad skrzyżowaniem, rondem (stanowiąc również ciekawy element w zagospodarowaniu okolicy). Wybiegnijmy z architekturą w przyszłość, a nie trzymajmy się schematów, które się niestety, w zbyt wielu przypadkach, nie sprawdzają. miłośnik Szczecina
Aby odpowiedzieć na komentarz, musisz być zalogowany.
Zenon
2019-09-14 17:28:13
A dojazd do największego pracodawcy w rwgionie to którędy ma się odbywać? Najlepiej Police odciąć od reszty świata, bo po co one komu. Banda bezmózgów.
Aby odpowiedzieć na komentarz, musisz być zalogowany.
@skorpionjk
2019-09-14 16:52:16
w rzeczy samej panie dzieju. na Warszewie jest ok. nowa droga przez poligon dużo by dała. Szafera poszerzą, to jak zalazł, ominie Bezrzecze. no ale wisz pan ... w przyszłej pięciolatce
Aby odpowiedzieć na komentarz, musisz być zalogowany.
skorpionjk
2019-09-14 14:47:01
A ja jeszcze raz. Dopóki nie ruszy d..y Krzystek z Derą (wójt Dobrej) w sprawie alternatywnej drogi z Wołczkowa częściowo przez teren wojska (ponoć jest ich wstępna zgoda), to żadne nawet dwu turbinowe ronda nie pomogą. A Koralowa i Modra już po prostu się rozsypały, bo Krzystek mimo że to jego ulice ma to w głębokim poważaniu.
Aby odpowiedzieć na komentarz, musisz być zalogowany.
Damian
2019-09-14 12:40:31
Porażka. Mam nadzieję że rondo będzie ze światłami. No bo jak inaczej? Powodzenia latem projektanci.
Aby odpowiedzieć na komentarz, musisz być zalogowany.
Tylko zalogowani użytkownicy mają możliwość komentowania
Zaloguj się Zarejestruj
REKLAMA
REKLAMA