Spółka Strabag wygrała przetarg na budowę przesiadkowego Węzła Głębokie w Szczecinie. Według magistratu oferta złożona przez firmę z Pruszkowa była najkorzystniejsza.
Zgodnie z tą ofertą inwestycja ma zostać zrealizowana za kwotę 65,8 mln zł brutto. Zanim zostanie podpisana umowa z przyszłym wykonawcą, zgodnie z przepisami musi minąć 10-dniowy termin na wniesienie ewentualnych odwołań.
W ramach inwestycji wykonana zostanie pętla tramwajowo-autobusowa z peronami tramwajowo-autobusowymi, miejscami postojowymi (typu kiss&ride), stanowiskami postojowymi dla taksówek, parkingiem rowerowym i stanowiskiem wypożyczalni roweru miejskiego. Na terenie pętli zamontowanych zostanie 8 dwustronnych wiat przystankowych oraz elementy małej architektury m.in. ławki i kosze na śmieci.
Na pętli ma stanąć budynek socjalny z poczekalnią dla pasażerów. Węzeł zostanie wyposażony w system informacji pasażerskiej oraz system zasilania telefonów komórkowych – ładowny przez panele słoneczne. W ramach przebudowy skrzyżowania al. Wojska Polskiego z ul. Zegadłowicza, ul. Kupczyka i ul. Miodową powstanie czterowlotowe rondo turbinowe. Inwestycja obejmie również budowę parkingu, który ma zachować leśny charakter.
Inwestycja obejmie również przebudowę okolicznych ulic. W ramach przebudowy al. Wojska Polskiego zaprojektowano dwie jezdnie po dwa pasy ruchu. Po stronie zachodniej znajdzie się wydzielony ciąg pieszo-rowerowy, oddzielony od jezdni pasem zieleni o szerokości 3 m. Na ul. Zegadłowicza zaprojektowano jezdnię o szerokości 7 m (2 x 3,5 m) na odcinku od skrzyżowania al. Wojska Polskiego do skrzyżowania z ul. Kąpieliskową – ok. 300 m.
Wykonane zostanie także włączenie do nowego układu drogowego ul. Kąpieliskowej. Po stornie zachodniej zaprojektowano pomiędzy krawędzią jezdni a ogrodzeniem kąpieliska „Głębokie”, ścieżkę rowerową dwukierunkową o szerokości 2,5 m i chodnik o szerokości 2,25 m.
Na ulicy Miodowej przebudowany zostanie odcinek jezdni konieczny do przebudowy skrzyżowania i budowy wjazdu na pętlę. Wzdłuż ul. Miodowej, pomiędzy istniejącym budynkiem restauracji a pętlą tramwajowo-autobusową, zaprojektowano ścieżkę rowerową o szerokości 2 m z włączeniem do układu dróg leśnych. W pobliżu skrzyżowania wykonany zostanie wlot na układ ścieżek rowerowych z jezdni ul. Miodowej. W ramach projektu dojdzie również do przebudowy ul. Kupczyka na odcinku ponad 1,8 km. Pojawi się nowa jezdnia o szerokości 6 m (2 x 3 m) a także ciągi pieszo-rowerowe i ścieżka rowerowa.
Prace obejmą także budowę oświetlenia, kanalizacji deszczowej oraz przebudowę instalacji podziemnych.
Na wykonanie wszystkich prac, przyszły wykonawca będzie mieć 24 miesiące od dnia podpisania umowy. Za realizację inwestycji odpowiada Spółka Szczecińskie Inwestycje Miejskie Sp. z o.o.
Projekt objęty będzie dofinansowaniem w ramach Strategii Zintegrowanych Inwestycji Terytorialnych Szczecińskiego Obszaru Metropolitalnego.
(ip)
Fot. Mirosław Winconek