Piątek, 22 listopada 2024 r.  .
REKLAMA

Węzeł Łękno. Przygotowania do wyburzenia starego wiaduktu [GALERIA]

Data publikacji: 05 sierpnia 2020 r. 22:31
Ostatnia aktualizacja: 06 sierpnia 2020 r. 10:51
Węzeł Łękno. Przygotowania do wyburzenia starego wiaduktu
 

Roboty torowe, drogowe, przygotowania do wprowadzenia nowej organizacji ruchu w ciągu al. Wojska Polskiego i wyburzania starego wiaduktu – na budowie Węzła Łękno ostatnio dzieje się sporo.

Trwają przygotowania do zmiany organizacji ruchu w ciągu al. Wojska Polskiego. Wkrótce po wykonanym bypassie pojadą tramwaje jak i samochody. Zmiany w organizacji ruchu, umożliwią rozpoczęcia prac wyburzeniowych starego wiaduktu. Jednocześnie trwają prace przy nowych wiaduktach. Wykonywana jest warstwa antykorozyjna ustroju nośnego, izolacja murów, jak również zbrojenie kolejnych ścian. W ramach budowy nowego torowiska kolejowego, wykonywany był drenaż kolejowy, prowadzono również prace związane z korytowaniem pod tor kolejowy.

Węzeł Łękno to jedna z największych i ważniejszych do zrealizowania inwestycji drogowych w tej perspektywie unijnej. Projekt obejmuje budowę kolejnego fragmentu tzw. Trasy Średnicowej (od ul. Arkońskiej i Niemierzyńskiej do al. Wojska Polskiego), przebudowę linii kolejowej biegnącej wzdłuż nowej jezdni oraz budowę skrzyżowania przy al. Wojska Polskiego. Docelowo węzeł pełnić będzie funkcję centrum przesiadkowego dla Szczecińskiej Kolei Metropolitalnej.

Całkowity koszt prac to ponad 128,9 mln zł. Wykonawcą jest konsorcjum firm: ROVER INFRAESTRUCTURAS SA i ROVERPOL. Nadzór nad przedsięwzięciem sprawuje Wydział Inwestycji Miejskich Urzędu Miasta. Projekt otrzymał dofinansowanie ze środków UE w łącznej wysokości ponad 85 mln zł.

(k)

Fot. Urząd Miasta Szczecin

REKLAMA
REKLAMA

Komentarze

@Edek
2020-08-06 10:49:35
Przecież Traugutta jest całkowicie rozkopana. Jak według Ciebie ma tam kursować autobus.
Ad. Ad. Wezrl
2020-08-06 10:09:23
Trzeba bylo myśleć przed przystapieniem wykonania przebudowy wexla gdzie wczesniej należało wykonać profesjonalnie badania geologiczne gruntu tak jak to się robi na całym swiecie przy takich pracach.Z powodu niedbalstwa wykonania badań geologicznych gruntu podobnie jest na obwodnicy Koszalina z podskorna woda
Ad. Edek
2020-08-06 09:17:31
Problem jest ale trudno aby ktoś na środku budowy zrobił przystanek, są pewne ograniczenia i trzeba to przeżyć :-(
Ad. Węzeł
2020-08-06 08:33:49
Bo były nieprzewidziane problemy z wodą zalewającą teren i trzeba było zmienić projekt - to nie wina wykonawcy. Trzeba myśleć.
Edek
2020-08-06 08:05:15
Kiedy zostanie przywrócone kursowanie autobusu linii 67 przez ul Traugutta????????????Autobus nie kursuje od 8 listopada ubiegłego roku. W rejonie Traugutta nie ma żadnych przystanków komunikacji miejskiej.W tym rejonie Pogodna mieszkają starsi ludzie ,mieszczą się DPS-y .Przez brak komunikacji są odci÷ci od świata .Inwestycja ma spore opóźnienie A końca prac nie widać.Miasto ma to wszystko gdzieś i pysznie się rozmachem prac .Codziennie przejezdzam przez ten rejon i widzę tempo i organizacje prac.Wladze miasta natychmiast do wymiany .To Cię dzieje w tym rejonie wola o pomstę do nieba !!!!!!!!!!!!.Jeden wielki skandal.
Węzeł
2020-08-06 01:44:48
Węzeł Łekno miał być gotowy w ciągu 24 miesięcy a teraz sie okazuje ze poślizg będzie wynosił juz 12 miesięcy. Czyli szykuje sie drugi Energopol bo skad firma budujaca ten wexel wezmie dodatkowe 65 milionow zwuazane z przedluzeniem prac o rok na zakonczenie tej największej inwestycji miejskiej Sxczecina ostatnich lat
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA