Piątek, 22 listopada 2024 r.  .
REKLAMA

Wiadukt na Hożej do zamknięcia [GALERIA]

Data publikacji: 05 lipca 2017 r. 14:47
Ostatnia aktualizacja: 09 lipca 2019 r. 11:44
Wiadukt na Hożej do zamknięcia
 

Od czwartku (6 lipca) szczeciński Zarząd Dróg i Transportu Miejskiego zamyka na czas przebudowy dla ruchu wiadukt kolejowy na szczecińskim osiedlu Żelechowa w ul. Hożej, w rejonie jej skrzyżowań z ulicami Wendeńską i Zgorzelecką. Po przejęciu placu budowy przez wykonawcę kierowców czekają objazdy, innymi trasami niż zwykle w te okolice będą też docierać pasażerowie miejskich autobusów. Blokady i objazdy znikną po modernizacji zaplanowanej do połowy grudnia tego roku. 

Ze względu na liczne uszkodzenia konstrukcji, niską klasę nośności oraz konieczność dostosowania szerokości jezdni (przęsło środkowe z 10,35 m na 14, 46m) i chodników do obowiązujących przepisów, zaprojektowano rozbudowę wiaduktu nad biegnącą poniżej linią kolejową nr 406 ze Szczecina przez Police do Trzebieży. Wykonawcą jest konsorcjum firm KOWAL Sp. z o.o. i NIWA Szczecin Sp. z o.o. Koszt robót to 5 286 304,58 zł. Prace potrwają do połowy grudnia.

- Zakres prac obejmie rozbiórkę górnych elementów wiaduktu (wyposażenie, chodniki, jezdnia, elementy konstrukcyjne) do poziomu istniejących łuków betonowych, wzmocnienie ich poprzez dodatkowe zbrojenie, nadbudowę górnych elementów konstrukcyjnych wiaduktu, stworzenie nowej płyty żelbetowej, wykonanie niezbędnego wyposażenia obiektu (kapy chodnikowe, nawierzchnie, dylatacje, bariery, balustrady, itp.), zwiększenie wymiarów istniejących fundamentów i zastosowanie mikropali, wykonanie murków oporowych wzdłuż linii kolejowej, ukształtowanie skarp oraz ich umocnienie w rejonie oddziaływania wiaduktu - wylicza Szymon Wasilewski, rzecznik prasowy ZDiTM.

Rozpoczęcie robót oznacza czasowe zmiany w organizacji ruchu i kursowaniu autobusów komunikacji miejskiej. Zamknięte zostaną dojazdy do wiaduktu od strony ul. Hożej oraz ul. Zgorzeleckiej. Te blokady mają obowiązywać już o czwartku. Dla pieszych powstanie tymczasowa kładka drewniana nad linią kolejową mocowana do istniejącej konstrukcji. Wraz z postępem robót będzie zmieniane jej położenie tak, by umożliwić pieszym bezpieczne przejście bez zatrzymywania prac. Tymczasowa przeprawa dla przechodniów będzie miała 1, 5 m szerokości i obustronnie zostanie ograniczona balustradami.

W związku z zamknięciem dla ruchu wiaduktu w ul. Hożej od 6 lipca ZDiTM wprowadza zmiany w komunikacji miejskiej w tym rejonie. Autobusy linii 58 i 59 będą kursować częściowo zmienioną trasą - od ul. Wilczej ulicami: Komuny Paryskiej, Rugiańską, Druckiego-Lubeckiego, Blizińskiego (z powrotem Konarskiego), Ludową, Dębogórską, Grzymińską, Studzienną według specjalnego rozkładu jazdy. Powrót kursów relacji skróconej Studzienna – pl. Rodła przez ul. Robotniczą. Obowiązują wszystkie przystanki na trasie objazdu, a dodatkowo zostaną uruchomione przystanki: „Ludowa” na ul. Blizińskiego, „Studzienna” na ul. Studziennej w kierunku ul. Grzymińskiej. Natomiast nieczynne będą przystanki „Komuny Paryskiej” (kier. Gocław), „Jana z Czarnolasu”, „Hoża”, „Żelazna”.

Autobus na linii nocnej 523 kursować będzie również częściowo zmienioną trasą od ul. Przyjaciół Żołnierza ulicami Komuny Paryskiej, Rugiańską, Druckiego-Lubeckiego, Konarskiego, Ludową, Dębogórską według normalnego rozkładu jazdy. Nieczynne dla linii będą przystanki: „Komuny Paryskiej” (kier. Gocław), „Jana z Czarnolasu”, „Hoża”, „Żelazna”, „Robotnicza 5”. Dodatkowo zostanie uruchomiony przystanek „Golisza” w obu kierunkach. A autobus linii nocnej 524, który kurs w relacji Police Zajezdnia/Police Jasienica – Pomorzany Dobrzyńska wykonuje przez ul. Wiszesława teraz będzie ją omijałi pojedzie ul. Boumińską. Kurs do pętli „Pomorzany Dobrzyńska” z pętli „Police Zajezdnia” o godz. 3.05 bez zmian, czyli przez ul. Wiszesława, z pominięciem ul. Bogumińskiej.

(MIR)

Fot. Mirosław Winconek

REKLAMA
REKLAMA

Komentarze

Kowal
2017-07-07 11:44:48
we Wroclawiu na ulicach jest komunikat przeciazanie samochodów jest karane. oraz uwaga ze dopuszczalny ciezar auta to 30 ton.Ulice szczecinskie sie zapadaja mosty pekaja. Pytam wiec dlaczego po ulicach Szczecina lata 15 aut z betonami o wadze 60 ton firmy THOMAS BETON.Jeden przejaz niszczy ulice tak jak przejazd 140000 aut osobowych.W Podjuchach przejazdow dziennie jest ponad 100 ,kazdego dnia.Czyli niemiecka firma moze niszczyc Szczecin jak alianckie naloty i to bezkarnie.?Niech woza beton w taczkach albo wynosza sie ze Szczecina.A władza to jest władza czy wspołnik złodzieji i malwersantów.
Marcin
2017-07-06 15:04:40
Po to go remontują, bo jest w złym stanie technicznym. Co jest w tym złego?Po co doszukiwać się drugiego dna w tym, że remontują most, który się rozpada? Hoża w kierunku Warszewa nie jest do remontu, jest do zaorania i całkowitej budowy od nowa wraz z mediami. To nie zajmie pół roku, ale 2 lata, zapewne z całkowitym zamknięciem ruchu na ten okres...
Małgorzata
2017-07-06 11:14:34
Zastanawia mnie to, że raptem wiadukt jest do remontu?A co dalej z ul.Hożą, którą ponoć w tym roku miano remonytować? Już się wszystko zmieniło?Przecież ul. Hożą za skrzyżowaniem nie można bezpiecznie jeździć.Czy ktoś to w końcu zrozumie,bo to jest skandal.Może ktoś powinien soprawdzić dlaczego tak naprawdę remontują ten wiadukt, bo wiem że po to żeby była ścieżka rowerowa.
Zamiast
2017-07-05 14:58:39
Zamiast rozwalić istniejący wiadukt i postawić nowy na wiele lat to robi się jakieś dziwne hybrydy starego z nowymi elementami. Czy to ma sens?
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA