Piątek, 22 listopada 2024 r.  .
REKLAMA

Wiadukty już nie straszą. Kolejowe inwestycje

Data publikacji: 11 stycznia 2022 r. 20:04
Ostatnia aktualizacja: 12 stycznia 2022 r. 16:30
Wiadukty już nie straszą. Kolejowe inwestycje
Fot. Bartosz Pietrzykowski PKP PLK  

Zakończył się remont wiaduktu kolejowego nad ul. Kolumba przy stacji Szczecin Główny. Gotowy jest też mur oporowy przy ulicy Owocowej. Prace PKP Polskich Linii Kolejowych SA zwiększyły bezpieczeństwo ruchu kolejowego i drogowego oraz poprawiły estetykę terenu. Na wzmocnienie obiektów przeznaczono ponad 10 mln zł ze środków PLK.

- Przez wiadukt nad ul. Kolumba rocznie przejeżdżają tysiące pociągów pasażerskich, jadących ze Szczecina m.in. do Warszawy, Krakowa, Poznania, Wrocławia i Gdańska. Prace wykonane przez PLK na lata zapewniły bezpieczne i sprawne podróże koleją ze Szczecina - przypomina Bartosz Pietrzykowski z zespołu prasowego PKP Polskie Linie Kolejowe SA. - W ramach inwestycji zostało zamontowanych 12 nowych przęseł oraz przebudowano i wzmocniono przyczółki wiaduktu. Filary zostały odnowione, zabezpieczone przed korozją i pomalowane. Poprawił się ich stan oraz wygląd.

Na obiekcie zostały wymienione oba tory. Zamontowano także nowe słupy, na których zawieszono sieć trakcyjną. Również remont muru oporowego przy ulicy Owocowej zwiększył bezpieczeństwo i poprawił estetykę obok linii kolejowej.

- Wykonawca naprawił i uzupełnił ubytki w ścianie oraz gzyms ogrodzenia. Ponad 40-metrowy odcinek muru został wzmocniony, oczyszczony i pomalowany - dodaje Bartosz Pietrzykowski. - PKP Polskie Linie Kolejowe SA na remont wiaduktu i muru oporowego przeznaczyły ponad 10 mln zł ze środków własnych. Na czas prac wprowadzono tymczasową organizację ruchu pojazdów pod wiaduktem, którą wykonawca uzgodnił z zarządcą drogi.

Wcześniej - w 2020 r. - PKP Polskie Linie Kolejowe SA za blisko 4 mln zł wyremontowały inny wiadukt - u zbiegu ul. Kolumba i Dąbrowskiego oraz ponad 430-metrowy mur oporowy w tej okolicy. Efektem inwestycji jest zwiększenie bezpieczeństwa ruchu kolejowego oraz drogowego.

ToT

REKLAMA
REKLAMA

Komentarze

super rury
2022-01-12 16:09:58
jak kanaliza u babci w '60 latach.
Tr
2022-01-12 08:48:55
Te rynny to tak mają być?
@niepotrzebny wydate
2022-01-12 07:57:41
Jak żaden dalekobieżny nie jeździ? A na zdjęciu to co? Towarowy z węglem? Po drugie naprawdę uważasz, że PLK powinno ze swoich środków budować drogi w mieście?
sp
2022-01-12 07:35:46
Wszystkie dalekobieżne pociągi jeżdżą przez ten wiadukt do Dąbia i dalej w Polskę. Ostatnie miesiące nie jeździły e względu na remont. A czemu Polskie Linie Kolejowe mają dobudowywać drugą nitkę drogi w losowym mieście to tym bardziej nie rozumiem.
Niepotrzebny?
2022-01-11 23:12:08
Ja niedawno jechałem pociągiem dalekobieżnym z Koszalina do Szczecina właśnie tym mostem.
Niepotrzebny wydatek
2022-01-11 22:02:58
Przez most nad Odrą żaden pociąg dalekobieżny już nie jeździ od lat. Wszystkie wyjeżdżają w stronę przeciwną przez Pomorzany i Wstowo. Zatem ten wydatek nie zwróci się szybko i nie jest optymalnie wykorzystany. Można było wykorzystać te pieniążki na renowację Lokomotywowni i przekazać na cele kulturalne lub zrobić drugą nitkę ul Kolumba za budynkami wzdłuż torów jak obiecywano całe lata.
.
2022-01-11 20:19:33
Wandale typu ANK i inni lubią to ,a potem 20 lat bohomazy beda gdzie sie da bo nie ma monitoringu itp.
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA