Piątek, 22 listopada 2024 r.  .
REKLAMA

Więcej kasy na drogi z unijnej kiesy

Data publikacji: 13 grudnia 2020 r. 20:54
Ostatnia aktualizacja: 13 grudnia 2020 r. 23:19
Więcej kasy na drogi z unijnej kiesy
Fot.: Mirosław WINCONEK  

O dodatkowe 120 milionów złotych zwiększone ma być dofinansowanie do przedsięwzięć drogowych ujętych w pakiecie dotyczącym poprawy dostępności do portu w Szczecinie i realizacji związanych z tym przebudów układu komunikacyno-trasportowego  na wyspach Międzyodrza. Dokumenty w tej sprawie zostały podpisane z rządowym Centrum Unijnych Projektów Transportowych.

- Zwiększenie puli dofinansowania oznacza spełnienie założeń budżetowych miasta w zakresie zaplanowanych dochodów majątkowych. Miasto licząc na zwiększenie dofinansowania, zdążyło z wyprzedzeniem zamieścić stosowne zapisy w budżecie. Dzięki dodatkowym środkom, łączna pula dofinansowania z Unii Europejskiej z Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko na realizację projektu wyniesie maksymalnie 220 879 574,95 zł. Kwota dofinansowania jest uzależniona od wartości wydatków kwalifikowalnych poniesionych w toku realizacji inwestycji - informuje Piotr Zieliński, rzecznik prasowy spółki komunalnej Szczecińskie Inwestycje Miejskie, odpowiedzialnej w imieniu miasta za realizację poszczególnych zadań w tym zakresie.

Projekt, na który składa się kilka odrębnych zamierzeń na najbliższe lata, jest już w fazie realizacji. Podzielony został na etapy, zlecane do realizacji w rybie odrębnych przetargów. Trwają już prace m.in. przy przebudowie ulicy Górnośląskiej oraz wiaduktu drogowo-tramwajowego Estakady Pomorskiej, będącego fragmentem ul. Gdańskiej wraz z przyległymi do niej nitkami jezdni pomocniczych. Jednocześnie toczą się dwa kolejne postępowania przetargowe. Jedno z zamówień dotyczy przebudowy układu drogowego w rejonie ulicy Energetyków, drugie dotyczy wyboru wykonawcy przebudowy układu drogowego w rejonie ulic Bytomskiej. Hryniewieckiego i Kujota. W obu postępowaniach trwa analiza ofert złożonych przez firmy budowlane.

Przebudowa układu drogowego na Międzyodrzu to jedna z największych inwestycji komunikacyjnych, która będzie realizowana w Szczecinie w kolejnych latach. W perspektywicznych planach, ale nie wcześniej niż po 2024 , jest też przebudowa układu dróg na Łasztowni, którą z Nabrzeżem Wieleckim miałaby połączyć nowa przeprawa nad Odrą Zachodnią - wysokowodny most Kłodny, Powstać on ma w bezpośrednim sąsiedztwie Trasy Zamkowej, Będzie to konstrukcja wantowa z pylonem o wysokości ok. 100 metrów i pomostem podtrzymywanym przez 24 liny przeznaczona dla wszystkich użytkowników ruchu od pieszych, rowerzystów po zmotoryzowanych i z torami dla tramwajów. ©℗

(MIR)

 

 

REKLAMA
REKLAMA

Komentarze

co z centrum miasta?
2020-12-15 07:58:54
Bo rząd nie chce budować Zachodniej Obwodnicy Szczecina (S6)
co z centrum miasta?
2020-12-14 21:49:03
ciągle wszystko jedzie przez centrum miasta: Wyszyńskiego-BramaPortowa-Kopernika-Narutowicza.
Staszek Gie
2020-12-14 13:24:48
- zgadzam się z Tobą, nowy w tym miejscu to wyłącznie dla "kontenerów" jako "Umschlagplaz". Inne towary (są mniejszością w obrocie) mogą zostać tam gdzie są - koszty nowejinwestycji do obrotów za wysokie. Taka propozycja nie przejdzie obecnie - poczytaj opinie "totalsów" w sprawie budowy CPL, np. "po co nowe lotnisko jak mamy w Berlinie".
Port
2020-12-13 23:11:04
Nowy port morski przeładunkowy powinien powstac na akwenie Zalewu Szczecinskiego na wschodniej jego czesci np naprzeciwko Goleniowa gdzie po dobudowanie odcinka drogi bylo by blisko do infrastruktory drogowej s3. S6, s10 a rowniez drogi kolejowej co by wyprowadziło zsladunek i rozladunek morski z miasta Szczecina
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA