Piątek, 22 listopada 2024 r.  .
REKLAMA

Większość pojedzie rzadziej. Zmiany w rozkładach jazdy tramwajów

Data publikacji: 08 października 2022 r. 07:18
Ostatnia aktualizacja: 09 października 2022 r. 22:36
Większość pojedzie rzadziej. Zmiany w rozkładach jazdy tramwajów
Fot. Dariusz GORAJSKI  

Od najbliższej niedzieli (9 października) obowiązywać będą zmienione rozkłady jazdy szczecińskich tramwajów. Większość będzie kursowała rzadziej. Ale pasażerowie kilku linii mogą liczyć nawet na poprawę, przynajmniej w godzinach szczytu.

Zarząd Dróg i Transportu Miejskiego poinformował, że podstawowa częstotliwość kursowania tramwajów większości linii – 1, 2, 3, 5, 6, 8, 9, 11 – wynosić będzie 15 minut zamiast dotychczasowych 12. Za to w dni powszednie w godzinach szczytu częściej kursować mają tramwaje linii 7, 10 i 12. Linia 7 – co 7-8 minut zamiast co 12, linia 10 co 15 minut zamiast co 24 (ale nadal będzie jeździć tylko w dni powszednie w godzinach szczytu), a linia 12 co 5-10 minut zamiast co 12.

Dyrektor ZDiTM Krzysztof Miler już w ubiegłym tygodniu zapowiedział „rozstrzelenie siatki tramwajów”. Tłumaczył, że jest to konieczne, bo brakuje motorniczych. Tramwaje i tak od dawna nie jeździły zgodnie z obowiązującymi rozkładami, bo wiele składów w ogóle nie pojawiało się na liniach. Zmiany w rozkładach mają spowodować, że pasażerowie będą mogli bardziej liczyć na komunikację miejską.

– Lepiej, jak coś jeździ rzadziej, ale jest pewne, że przyjedzie – tłumaczył radnym z Komisji ds. Gospodarki Komunalnej i Ochrony Środowiska Rady Miasta Szczecina.

Do nowych rozkładów jazdy dla tramwajów zostaną dostosowane rozkłady autobusów linii: 102, 103, 106, 806 i 812. Tutaj zmiany będą dotyczyły wszystkich dni tygodnia. Linie 102 i 103 w dni powszednie pojadą: do godz. 20 co 30 minut, a po godz. 20 co 40 minut, w soboty w godz. 9-18 co 30-45 minut, w pozostałym okresie co 40 minut, w niedziele i dni świąteczne – bez zmian. Linia 106 w dni powszednie w godzinach szczytu będzie wykonywała kursy co 30 minut, w pozostałym okresie i w inne dni – bez zmian. Autobus 806 będzie kursował w dni powszednie: do godz. 20 co 15 minut, po godz. 20 co 20 minut, w soboty w godz. 9-18 co 15 minut, w pozostałym okresie co 20 minut, w niedziele i dni świąteczne – bez zmian. A 812 – w dni powszednie: w godzinach szczytu co 5-10 minut, poza godzinami szczytu co 15 minut, po godz. 20 co 20 minut, w soboty w godz. 9-18 co 15 minut, w pozostałym okresie co 20 minut, w niedziele i dni świąteczne – bez zmian. ©℗

(sag)

REKLAMA
REKLAMA

Komentarze

Motorniczy
2022-10-09 21:52:12
Jaki zarząd taka spółka. Ta spółka to most na glinianych nogach. Czas wymienić kolesia wraz z jego świtą
@Wojtek B
2022-10-09 20:08:40
W jakim smogu?! W Krakowie jest zakaz palenia węglem, drewnem i innymi paliwami... To może skoro ludzie nie palą węglem i drewnem a dalej jest smog to może jest inna przyczyna smogu?
Pieszy@
2022-10-09 18:13:47
W związku z ograniczeniem kursów proszę o zainstalowanie dodatkowych stacji Bike -S na całej długości ul. Gdańskiej ! To są jakieś żarty rozumiem że będzie więcej wagonów czy będziemy jak stado owiec ?
Seba
2022-10-09 18:10:55
A moze ta stara baba, ktora przyjmuje w Miejskich Tramwajach byla bardziej uprzejma i by podniesli stawki godzinowe, bo sa minimalne!!!
Wojtek B
2022-10-09 15:59:47
Nie masz argumentów merytorycznych to zamilcz, a nie obrażasz innych. Nie sądź wszystkich swoją miarą dziecko. Przykłady nie patologiczne jak Kraków, a europejskie można podać liczne. Tak żebyś się doedukował np. Sewilla, Porto, Rennes. Nikt o zdrowych zmysłach nie robi takich inwestycji z budżetu miasta, a z funduszy europejskich, na podstawie kilkuetapowego planowania. A tak mamy ciagle reanimowanie trupa w postaci remontów tras zatruwających życie tramwajów wśród zabytkowej zabudowy
Dlaczego w Berlinie
2022-10-09 15:46:12
nie slychac tramwajow? Mieszkam przy Wojska Polskiego i slysze tramwaje jadace po Arkonskiej. Po przebudowie.
@Wojtek B
2022-10-09 14:03:36
No to jaki inny przykład miasta podasz? Londyn? Berlin? Szanghaj? Już sama dyskusja z osobnikiem uwazającym że tunele kosztujące więcej to niż budżet miasta to panaceum na hałas, kiedy to samo miasto nie słyszało o istnieniu szlifierki torowej- jest bezcelowa. Zachowaj dziecko te bajania dla siebie.
Wojtek B
2022-10-09 11:21:57
Odpowiadając, ulice wąskie po których nie powinien jeździć tramwaj w śródmieściu to: krzywego ryja, jagiellonska, Malczewskiego, Parkowa, Kolumba, częściowo Wyzwolenia. Co do Krakowa, równie dobrze można zapytać jak żyją w takim smogu ? - co nie znaczy, że żyją dobrze. Przykłady trzeba czerpać pozytywne, a nie patologiczne jak w Krakowie.
@@Wojtek B
2022-10-09 09:43:36
Huk wynika z zużycia torowiska oraz błędów projektowych/wykonawczych, zbudowanie torowiska pod ziemią w osłonie betonowej umożliwia eliminacje części błędów wykonawczych/projektowych że względu na technologię wykonania samej osłony. Zdziwienie budzi brak tego typu rozwiązania podczas prowadzonej modernizacji Wojska Polskiego no ale UM po prostu chciał zmarnować pieniądze podatników a nie rozwiązywać jakikolwiek problem komunikacyjny podatników.
@ Wojtek B
2022-10-09 09:42:42
Gdzież to jeżdżą tramwaje w ciasnych śródmiejskich uliczkach w Szczecinie? To jak ludzie żyją w centrum krakowa gdzie jest naprawde ciasno. Wyjściowo tramwaj jest cichszy niż duży ruch uliczny, ale nie w tym mieście i patologicznej spółce.
@@wojtek b
2022-10-09 09:31:07
Skoro będzie w tunelu grubo pod ziemią, a la metro, to co ci się bedzie niosło. Na takiej ulicy jak krzywego ryja nie powinno być tego dziadostwa, tak jaj na jagiellońskiej, Wyszyńskiego czy Malczewskiego. Nie mieszkasz to nie wiesz jakie to utrapienie przy każdym przejeździe. Tunel jak kiedyś planowano powinien wchodzić pod Odrą od strony Lasztowni i kończyć się na 26 kwietnia. To nie pomysły z dupy a nowoczesne myślenie o komunikacji, które cię przerasta. To nie XIX wiek
Marian
2022-10-09 09:26:28
Społeczeństwo powinno przestać milczeć w sprawie degradacji komunikacji miejskiej. Zapewnienie możliwości poruszania się mieszkańcom to podstawowe zadanie samorządu a nie mieszanie się do polityki i czytanie podręczników do 1 klasy technikum
Jak to sie
2022-10-09 09:13:42
ma do polityki dbania o srodowisko? Tacy proeuropejscy w tym Szczecienie? Ja jezdze tramwajami, gdzies mam stanie w korkach. Do przyjemnosci to co prawda nie nalezy, nadal pelno smierdzieli.
Fryga
2022-10-09 08:55:46
PO co nam komunikacja.miejska jak jest w Berlinie
@Pomorzanin.
2022-10-09 02:56:07
Sadząc po po tym jak się przedstawiłeś i po Twojej wiedzy o autobusie B prawdopodobnie jesteś z dzielnicy Pomorzany, więc Ci wyjaśnię. Trasa B tylko częściowo pokrywa się z tramwajami. I czy ktoś płaci za bilet normalny, ulgowy, czy ma darmowy, to wcale nie jest mu obojętne czym jedzie. I wcale nie potrzebujemy jeździć do Galaxy i Kaskady bo mamy swój Outlet Park Szczecin. A tak w ogóle to mamy takie samo prawo jak Ty dojechać do centrum bez przesiadek
HogoFogo
2022-10-09 00:36:04
Słyszałem, ze Szczecin straci prawa miejskie już w przyszłym roku i zostanie podzielony między Leśno Górne i Kołowo.
@Wojtek B
2022-10-08 23:15:02
To czy będzie pod ziemią czy na ziemi to w Szczecinie nie ma znaczenia, huk wynika ze zużycia falistego szyny więc będzie sie niosło tak czy inaczej. Abstrachując już od pomysłu rodem z dupy.
Wojtek B
2022-10-08 23:06:04
Mam niestety pojęcie jakim utrapieniem są tramwaje w wąskich ulicach śródmieścia, przy historycznej kamienicznej zabudowie. Kolei na szczęście żaden idiota nie wymyślił przez takie ulice, niestety tramwaje tak.
Pomorzanin
2022-10-08 20:55:28
Idiotyzm... Tramwaje coraz rzadziej a B sobie śmiga nadal kopiując trasę tramwajowa do tego wozi w większości ludzi którzy nie płacą za bilety albo mają za darmo - im obojętnie czym jadą. Gimbusy mają za darmo dojazd do Galaxy i Kaskady w weekendy a nie przypominam sobie aby zajęcia szkolne odbywały się w sob czy niedz. Do tego wiele kursów w weekend wozi powietrze a w zwykle dni przeładowany utyka w korkach, czyniąc tę linię jedną z najdroższych za wozo/km i komunikacyjnie bezsensownych...
Marian
2022-10-08 18:58:11
wystarczy ludziom zaplacic godna pensje oraz warunki pracy i zaraz motorniczych przybedzie
Co za
2022-10-08 17:00:21
cudowny zbieg okoliczności. Mniej tramwajów i autobusów - większa strefa płatnego parkowania.
Szkoda gadać
2022-10-08 13:17:28
Tak duże miasto jak Szczecin ma tylko dwie linie pospieszne, komunikacji miejskiej coraz mniej,po mieście ciężko jeździć, prąd i ciepło coraz droższe, węgla nie chcą załatwić - więc po co nam samorząd ?! - pieniądze te przeznaczyć na kierowców i motorniczych...
jan
2022-10-08 12:10:59
Chińczycy metro, by nam wybudowali.
Dziękujemy
2022-10-08 12:10:17
Kolejny sukces ekoświrów w realizacji ich zielonej rewolucji. Po węglu, prądzie, cieple, przemyśle, piekarniach przyszedł czas na sukces w komunikacji zbiorowej. Ostro majstrują też przy rolnictwie. Tu też należy wkrótce oczekiwać sukcesu.
antypis
2022-10-08 11:57:27
To wina krzystka i reszty pis - marne zarzadzanie miastem
@Wojtek B
2022-10-08 11:29:39
Aleś nawymyślał... nie masz pojęcia o budowie pojazdów szynowych - patrz kolej, takie same efekty dźwiękowe i wstrząsowe.
Wojtek B
2022-10-08 10:07:25
No i dobrze. Mniejszy hałas i mniej mini trzęsień ziemi w kamienicach, przy każdym przejeździe tych grzmotów. W śródmieściu, gdzie jest gęsta zabudowa tramwaje powinny być ograniczone do minimum albo jeździć w tunelach np. Krzywoustego, Wyszyńskiego lub w wykopach np. Wyzwolenia, Piastów.
Fabryka Wody
2022-10-08 09:45:40
Najwazniejsze że będziemy mieli Aquapark Fabryka Wody. Ten obiekt postawi nas w gronie miast metropolitalnych i znaczacych. Jak Prezydent pojedzie na spotkanie z prezydentami Krakowa, Wrocławia, Poznania i Gdanska to już nie będzie się wstydził za Szczecin że nie ma Aquaparku i nasz ma bardzo fajną metropolitalną europejską nazwę!
Prezydęt Krzystek
2022-10-08 09:43:44
Nie radzi sobie z zarządzaniem miastem. Te zawirowania w komunikacji to jeden z bezpośrednich efektów złych, chybionych, fatalnych decyzji jakie podejmuje on sam i podlegli mu urzędnicy. Nie dziwi więc że nie potrafi ani zorganizować sprawnej komunikacji ani pomoc w dystrybucji węgla. Większość jego wysiłków poświęcona jest walce z rządem warszawskim i Polakami (okaleczanie, kastracja polskich dzieci). Pewnie liczy na europejskie konfitury i po to promocja lewackich ideologii.
Pasazer
2022-10-08 09:12:05
Kiedy zabierze glos wiecznie usmiechnieta Pani viceprezydentka odpowiadajacs za komunalke ?
podatnik
2022-10-08 09:08:56
Najwyższy czas zlikwidować darowe przejazdy dla uczniow. Dostają 500+ to stać ich kupić sieciówke
Blokers z prawobrzez
2022-10-08 09:06:17
TYLKO KOMISARZ !
;/
2022-10-08 09:01:16
wincej darmowych przejazdow dla uczniow pracujacych rodzicow ktorzy pobieraja socjal z kasy podatnikow, niech im taxi za swoje do szkoly zamawiaja ! od zawsze byly bilety ulgowe dla uczniow i studentow i tak powinno byc, jak cos jest za darmo to placa inni podatnicy do tego braki chetnych do pracy za marna kase i takie sa skutki ,do tego mega opoznienie budowy SKM z winy panstwowych fir ,SKM by rozwiazala wiele problemow komunikacyjnych ale nie da sie i nie umieja wykorzystac kasy z UE-550 MLN
pogon
2022-10-08 08:54:32
Ważne że jest darmowa komunikacja dla kibiców
mieszkaniec
2022-10-08 08:53:18
Ważne że miasto zbudowało za 300 milionów stadion dla prywatnego klubu i nawet za darmo podstawia mu autobusy i tramwaje.
Dawid
2022-10-08 07:50:18
Prezydent mówi że samorząd sobie ze wszystkim radzi na piątkę. Właśnie widzimy upadek komunikacji miejskiej nazwany Rewolucją Torową. Zajmują się w samorządzie warszawską a nawet brukselską polityką a nie potrzebami mieszkańców. W dodatku wyprodukowali mnóstwo manifestów i deklaracji o roli zrównoważonego transportu i jak ważny jest transport zbiorowy w dobie zmian klimatycznych. To puste zielone deklaracje a my czekamy z niecierpliwością na wybory czas na zieloną trawkę
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA