Od dwóch dni w rejonie przyszłego węzła komunikacyjno-drogowo-kolejowego Łękno w Szczecinie trwa wylewanie pierwszych warstw asfaltu na wytyczonych po nowym śladzie dwóch odcinkach jezdni alei Wojska Polskiego w kierunku centrum. Tych między powstającymi tam równocześnie nowymi wiaduktami przyszłej trasy średnicowej. To nie są jedyne zmiany w krajobrazie na placu przebudowy od ledwie tygodnia, czyli od momentu wprowadzenia ostatnich zmian w organizacji ruchu.
Chodzi o przebudowywane odcinki jezdni alei między skrzyżowaniami z ulicami Solskiego i Traugutta oraz od wysokości wjazdu na pobliską stację paliw do skrzyżowania z ul. Zaleskiego. Tym ostatnim po nowej nitce jezdni teraz poprowadzone jest tymczasowe przejście i dojście dla pieszych. Bo drogowcy przenieśli się z pracami w przyległy do nowej jezdni pas pobocza, gdzie teraz zaczną się rozbiórki i urządzanie na nowo fragmentu chodnika i ścieżki rowerowej. Prace brukarskie kontynuowane są na pasie chodnika w ul. Traugutta, jak również na przyległym do asfaltowanej właśnie jezdni poboczu w al. Wojska Polskiego między skrzyżowaniem ze wspomnianą ul. Traugutta do wysokości skrzyżowania z ul. Solskiego.
Po blokadzie w minioną środę prowizorycznego przesmyku w alei wzdłuż skarpy od strony jeszcze istniejącego (w oczekiwaniu na rozbiórkę) starego wiaduktu drogowego nad torami kolejowymi tuż przy skrzyżowaniu z ul. Traugutta i tam teraz już od kilku dni pracują koparki. Ładują urobek na wywrotki, szykując grunt i wykopy pod ciąg dalszy prac przy wznoszeniu kolejnej części konstrukcji nowego wiaduktu.
Sporo się też dzieje na całkowicie zamkniętym dla ruchu samochodów od tygodnia odcinku ul. Zaleskiego od przejazdu kolejowego do jej skrzyżowania z al. Wojska Polskiego. Tam na całej jej szerokości od zakrętu dotąd częściowo zdążyła zniknąć stara nawierzchnia i jej podbudowa, a na całej szerokości w pasie tuż przy przejeździe do skrzyżowania z ul. Leszczyńskiego prowadzone są wykopy pod nową kanalizację. W związku z inwestycją niemożliwy jest również wjazd w nią samochodami z ul. Spółdzielczej, która biegnie wzdłuż przyległego skweru im. Telesfora Badetko.
Całe przedsięwzięcie na zlecenie miasta przez konsorcjum spółek Roverpol-Rover Infraestructuras, a jego łączny koszt na dziś zamyka się kwotą ponad 127,8 mln zł. ©℗
Mirosław WINCONEK
Fot. Mirosław WINCONEK