Piątek, 22 listopada 2024 r.  .
REKLAMA

Wniosek na Międzyodrze złożony

Data publikacji: 10 lipca 2018 r. 06:46
Ostatnia aktualizacja: 09 lipca 2019 r. 12:14
Wniosek na Międzyodrze złożony
Fot. UM  

Szczecin ubiega się o 100 mln złotych z funduszy unijnych na przebudowę układu drogowego na Międzyodrzu. Z pieniędzy tych ma też powstać most Kłodny. Wniosek o dofinansowanie miasto złożyło z końcem czerwca.   

- Głównym celem inwestycji jest poprawa dostępu drogowego do portu w Szczecinie, co przyczyni się do sprawnego zaspokojenia popytu na przewozy transportem samochodowym w relacjach z zapleczem portu - przypomina Piotr Zieliński z Centrum Informacji Miasta. 

Inwestycja obejmie m.in. budowę ulicy Władysława IV wraz z budową mostu Kłodnego nad rzeką Odrą Zachodnią oraz przebudowę układu komunikacyjnego w obrębie Starego Miasta i wyspy Łasztownia; rozbudowę i przebudowę ul. Gdańskiej w rejonie Estakady Pomorskiej; przebudowę ul. Górnośląskiej i Basenowej.

- Najbardziej widowiskowym elementem tej inwestycji będzie bez wątpienia budowa mostu Kłodnego. Nowa przeprawa zlokalizowana będzie w pobliżu Trasy Zamkowej, połączy Centrum Miasta z obszarem rewitalizowanej Łasztowni - podkreśla P. Zieliński. - Będzie to konstrukcja wantowa z wysokim na około 100 metrów pylonem oraz 24 linami podtrzymującymi pomost. Konstrukcja umożliwi obustronny ruch pieszych, rowerzystów, samochodów. Most będzie przystosowany również do obsługi ruchu tramwajów.

Wniosek o przyznanie 100 mln zł dofinansowania złożony został w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko 2014-2020.

(isz)

Wizualizacja mostu Kłodnego

 

 

 

REKLAMA
REKLAMA

Komentarze

Honorat
2018-07-11 13:06:21
@ popatrzcie to moje dzieło = święta racja, tylko to (Most Kłodny) nie będzie odcisk na mapie Szczecina, ale na samym Szczecinie! Z mapy to można szybko coś wygumkować, a z miasta znacznie trudniej. Włodarzu Miasta Szczecin: Może zanim coś się zacznie, trzeba skończyć to, co się obiecało wcześniej. Może Pan Prezydent opowie, na jakim etapie jest uzyskiwanie dotacji z UE na budowę drugiej nitki ul. Fl. Krygiera i przebudowę starych mostów na Odrze i Regalicy? Nie po to chyba zmieniano nazwę ulicy z Autostrada Poznańska na Krygiera? Chyba, że sama zmiana nazwy miała załatwić problem: ulica (Krygiera) jako ulica niekoniecznie musi mieć dwie jezdnie, natomiast autostrada - tak. Teraz goście wjeżdżający do Szczecina drugą główną drogą wjazdową już nie mogą kpić, że w naszym regionie są autostrady jednojezdniowe.
Upór maniaka
2018-07-11 12:47:44
Rzeczywiście, w tym forsowaniu budowy Mostu Kłodnego musi być jakieś drugie dno. Pomnik chcą po sobie zostawić czy co? To taka róża na starym kożuchu. Gdyby tam nie było już mostu w postaci Trasy Zamkowej to taki nowy most prezentowałby się bardzo ładnie, a tak zginie zasłonięty z jednej strony przez Trasę Zamkową. I przede wszystkim zakłóci jaki taki porządek architektoniczny wypracowany w tej okolicy. Maszt Maciejewicza wam przeszkadzał, bo "zakłócał porządek", a przylepienie Mostu Kłodnego do Trasy już nie? Gdzie tu logika? To po pierwsze. A po drugie ten Most w tym miejscu jest w ogóle nie potrzebny. Mam nadzieję, że Unia Europejska nie nabierze się na przykrywkę w postaci poprawy dostępu drogowego do portu. Ta poprawa jest oczywiście niezbędna, bo z portu Szczecin żyje, ale Most Kłodny dostępu nie poprawi. Poprawi na pewno przebudowa Mostu Długiego - w postaci, o której pisze czytelnik o nicku "nie tylko ręce opadają".
Obs.ryver
2018-07-11 12:22:45
Most do nikąd!
popatrzcie to moje dzieło
2018-07-11 03:01:49
czy ten most ma być zwieńczeniem długoletniej pracy na rzecz szczecina? takim odciskiem na mapie szczecina?
@ Meduza
2018-07-10 21:59:12
Niewiele ponad sto metrów dalej jest most Długi, pod którym przepłyną tylko niskie jednostki.
To pewnie efekt ciężkiej pracy SENS
2018-07-10 21:28:23
Dobrze ze Wyborcza jest już tylko dodatkiem do Poznania więc jest szansa ze może nie zamkną Jana z Kolna...
Meduza
2018-07-10 19:31:46
Tragedia, to bedzie estetyczny zgrzyt wolajacy o pomste do nieba. Nie ma w Szczecinie nikogo kto wybilby naszym "milusim chlopcom" z UM ze swoimi zabawkami spapraja na zawsze piekne waly, zamkna zegluge dla wyzszych jednostek plywajacych. Dla mnie to barbarzynstwo, chocholi taniec taniec parobskiego bezguscia
Joens
2018-07-10 18:13:10
O cholera, przegapiłem wybudowany aquapark, polaczenie A6 z miastem , dwa mosty na Odrze i Regalicy, garazowce w centrum miasta, teatr współczesny, alejki w parku Kasprowicza, obwodnica sródmiejska od Arkonskiej do Wojska Polskiego, i od Warcisława do Zagórskiego,likwidację wąskiego gardła od Przyjaciół Zołnierz do Pokoju. . tramwaj do Mierzyna.Jutro sprawdzę bo może już są.
grzes
2018-07-10 16:22:35
Jakies absurdy. A co ze slupami stojacymi przy Energetykow?, tamtedy sobie poprawcie dojazdy do portu jako GLOWNY cel inwestycji (czy rzeczywiscie?) Na Lasztownie wystarczylaby podnoszona kladka dla pieszych przez Wyspe Grodzka na wysokosci Muzeum Narodowego, czy po prostu kilka kursujacych gondol z dowolnego miejsca np. konca ulicy Malopolskiej. Rozdmuchacie inwestycje z ktora beda problemy. Nowe Linie tramwajowe rzeczywiscie bardziej potrzebne sa w innych rejonach miasta.
Szczecinianin
2018-07-10 14:46:05
Kiedy rozpoczęcie inwestycji?
projekt pomyłka
2018-07-10 14:17:10
Ten projekt w części dotyczącej okolic Trasy Zamkowej to pomyłka. Ale cóż tak decydują o mieście osoby które większość czasu spędzają w gabinecie a oglądają je tylko z okien auta kierowanego przez szofera.
HogoFogo
2018-07-10 14:08:00
Mam nadzieję, że żadnej dotacji nie będzie.
Miś II
2018-07-10 11:54:59
Całkowicie zgadzam się z moimi przedmówcami . W tym forsowaniu mostu "kłodnego" musi być drugie dno. Ktoś tu ma zrobić interes ? Już raz pisałem ,że linie tramwajowe to należy budować na Osiedle Reda , oraz ul. 26 Kwietnia gdzie jest już miejsce pod nie . Tam tramwaje będą miały obłożenie pasażerami.
Minister
2018-07-10 11:21:58
Cały ten nowy układ jest bezsensu i kłoci się z dotychczasową strategią miasta. Zamiast wyprowadzać ruch z centrum i zostawić Łasztownie tylko dla pieszych kieruje się tam cały ruch.
Panie Krzystek.
2018-07-10 10:05:32
Znowu wybory zasłaniają Panu rzeczywiste potrzeby miasta. Co z drugą nitką Autostrady Poznańskiej (obecnie Krygiera)? Co z przeprawą na ulicy Zapadłej, która miała być zwieńczeniem Obwodnicy Śródmiejskiej? Te dwie wymienione ale nawet nie rozpoczęte, ujęte w Strategii Rozwoju Transportu (zatwierdzonej przez Radę), byłyby rzeczywistym wkładem w poprawę układu komunikacyjnego miasta.
nie tylko ręce opadają
2018-07-10 09:12:57
"(...) Najbardziej widowiskowym elementem tej inwestycji będzie bez wątpienia ..." Właśnie q..a widowiskowym, a najmniej wnoszącym w ten cały układ komunikacyjny. Wjazd do portu raczej jest w okolicach Mostu Portowego i tam jest zasadna przebudowa / rozbudowa, ale nie budowa widowiskowego mostu koło już istniejącej przeprawy. Za te pieniądze należało baranki zrobić to o czym pisało / mówiło się już w latach 70 ubiegłego wieku, czyli zbudowanie dwupoziomowego mostu w miejscu dzisiejszego Mostu Długiego i bezkolizyjne wyprowadzenie ruchu tranzytowego z miasta (na dole pozostałby ruch lokalny). Po to te wieżowce postawiono na Wyszyńskiego tak odsunięte w kierunku dworców, aby było miejsce na dwupoziomową jezdnie. Dalej, TZ miała być rozbudowana o czwartą właśnie brakującą relację w okolicach Zamku a nie zwijana. Nad Energetyków są na TZ wyprowadzenia które do dziś nie są dokończone w kierunku właśnie portu. Ale zbudują widowiskowy mościk koło już istniejącej przeprawy...
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA