Około południa we wtorek, 26 bm., zaplanowane jest rozpoczęcie próbnego objazdu technicznego po nowych szczecińskich torowiskach w ulicach Energetyków i Gdańskiej do pętli na Basenie Górniczym i dalej trasą odcinka tzw. szybkiego tramwaju do pętli przy ul. Turkusowej po zakończonych naprawach, tj. wymianie na nowe pękających spawów.
Na pierwszym odcinku nitki tzw. szybkiego tramwaju z Basenu Górniczego do obrzeży osiedla Słonecznego pierwsze usterki wykryto już w listopadzie 2015. Po badaniu zleconym przez spółkę Strabag, która w konsorcjum z firmą Szybki Tramwaj (Mytoll) była generalnym wykonawcą inwestycji, od początku grudnia do 7 stycznia podwykonawca BTW Bahn Technik z Wrocławia wymieniła około 3 proc. spawów, w których wykryto wady. Po tym, jak w styczniu po kilku dniach z mrozami poniżej 10 stopni Celsjusza nastąpił prawdziwy wysyp pęknięć (puściło w sumie ponad sto spawów) w wyminionych na nowe torowiskach w ulicach Energetyków, Gdańskiej i na Basenie Górniczym, gdzie inwestycję realizował z kolei Energopol Szczecin S.A. ze swoim podwykonawcą spółką Taumer z Krakowa, trzeba było z prawobrzeża wycofać tramwaje. Ledwie po czterech miesiącach eksploatacji nowej infrastruktury komunikacyjnej, która kosztowała łącznie ponad 255 mln zł.
Po jazdach technicznych we wtorek okaże się, czy wykonane w miejsce puszczających wcześniej spawów nowe styki na obu odcinkach dwóch inwestycji, ukończonych w zeszłym roku, nie budzą zastrzeżeń i czy mogą po torowiskach bezpiecznie kursować ponownie tramwaje. Jeśli testy przejdą pomyślnie, to w środę, 27 stycznia, od rana zniknie komunikacja zastępcza autobusami linii 807 od Bramy Portowej do Basenu Górniczego wraz z powrotem na stałe trasy tramwajów linii 7 oraz 2 i 8. ©℗
(MIR)
Fot.: Mirosław WINCONEK
We wtorek, 26 bm. po jazdach techniczych nowymi toriwiskami po naprawach, dowiemy się, czy to fakycznie ostatni dzień podróży na prawobrzeże autobusami linii zastępczej 807 za tramwaje.