Sobota, 23 listopada 2024 r.  .
REKLAMA

Zatoka w naprawie dwa miesiące

Data publikacji: 05 stycznia 2019 r. 10:02
Ostatnia aktualizacja: 09 lipca 2019 r. 12:29
Zatoka w naprawie dwa miesiące
 

Późnojesienno-zimowe roboty drogowe w Szczecinie stały się od dłuższego czasu normą. Ich efekty są takie, że z uwagi na warunki pogodowe ciągną się one tygodniami, a nawet miesiącami. Najświeższy tego przykład mamy w al. Wojska Polskiego. A chodzi o znajdujący się tam przystanek autobusów linii 87 na wysokości pl. Zgody. Z remontem nawierzchni zatoki rozpoczętym jeszcze w grudniu drogowcy być może uporają się do lutego.

- Jeśli chodzi o tę zatokę, musiała być ona wyremontowana ze względu na zły stan techniczny. Pojawienie się nowych autobusów wymusiło szybsze rozpoczęcie prac - tłumaczy Hanna Pieczyńska, rzeczniczka prasowa ZDiTM. 

Okazuje się, że naprawę zatoki z nawierzchnią z granitowej kostki ZDiTM zlecił 4 grudnia. O jej remoncie i w  związku z nim likwidacji do odwołania przystanku pasażerów informują stosowne komunikaty wyświetlane od wielu już tygodni na tablicach, będących częścią Centralnego Systemu Zarządzania Komunikacją Miejską. Dla zainteresowanych to jednak marna pociecha, jak i przeprosiny za wynikające z tego faktu utrudnienia. Jak długo ten stan jeszcze potrwa?

- Przyjęty termin zakończenia robót przy sprzyjających warunkach atmosferycznych to 20 stycznia, a udostępnienie zatoki ponownie do użytku planowane jest na początku lutego. Te terminy mogą ulec zmianie o ile wystąpią złe warunki atmosferyczne - zastrzega H. Pieczyńska.

Naprawę nawierzchni ZDiTM zlecił spółce STRABAG POLSKA w ramach zawartej z nią umowy na bieżące utrzymanie ulic, a ta najęła do roboty jako podwykonawcę Elbud. Koszt tego remontu zatoki autobusowej to około 60 tys. zł. ©℗

(MIR)

Fot. Mirosław WINCONEK

REKLAMA
REKLAMA

Komentarze

Bo to jest Zatoka Bengalska.
2019-01-06 11:55:00
.
Jas
2019-01-06 05:13:07
@Brak nadzoru: w obecnym stanie budowlanki i usług trzeba się cieszyć że cokolwiek się dzieje i mieści w kosztorysie lub go nie za dużo przekracza, w ciągu najbliższych 2 lat będziesz miał grube inwestycje w torowiska ,ceny pewnie też będą grube-czytaj Podjuchy,Mickiewicza-
Jas
2019-01-06 05:10:50
@szczecinianin:Ciekawe czy to jest 60 tyś brutto czy netto,tu nie chodzi o cenienie się ale za takie położenie od nowa w ziemi tych samych kamieni to jest cena bardzo wygórowana,przykład ze skrzynką wódki miał na myśli pewnie to że do takiego zdania nie potrzeba takiej ekipy i takiej kasy,bardziej większym absurdem jest to że na tym przystanku zatrzymują się tylko 1-2 linie gdzie w mieście są przystanki/zatoki autobusowe gdzie masz co minutę autobus a ich stan jest dużo gorszy,w takich miejscach powinien być priorytet, po tym ten odcinek Woj.Polskiego miał być całkowicie przebudowany więc i tą zatoka poszła by do zaorania czy to już porzucono ? poczytaj sobie na forach o komunikacji miejskiej że ten sposób budowy zatok autobusowych to jakiś postkomunistyczny niczym nie uzasadniony-technicznie szczególnie fetysz panów z Klonowica z para zarządzania KM.
A na Osowie!!
2019-01-06 00:32:41
Eeee tam 2 miesiące!! A niedługo miną 2 lata jak słupki stoją przystanek A51 ul. Junacka kierunek Osowo!! Przystanek przesunięto 50m dalej, bez zatoki, tera zblokowany jest ruch aut, wzmożony z centrum do Głębokiego. I co na to p. Pieczyńska. Wiem, że ZDTiM o tym wie bo rok temu pisałem, nic się nie dzieje. Mogę wam podpowiedzieć co zrobić!!
Brak nadzoru
2019-01-05 12:47:36
Taaa-a Strabag bierze firmy podwykonawcze "krzak" bez doświadczenia,bez ludzi z branży brukarskiej,po prostu znajdziemy tam kucharzy,fryzjerów,a nawet znam gościa który pracował w ZOO.To są "fachowcy" z takich firm.Nie dziwmy się,że nie potrafią wykonać prostej roboty.Gdyby STRABAG był uczciwie kasowany za każdą zwłokę,nie było by tak,ich wałków i sami by pilnowali terminów.A tak mają to w du...bo swoje i tak dostaną i nie muszą sobie rąk brudzić.
kierowca autobusu
2019-01-05 11:45:43
a czy nie można ujednolicić tych wszystkich zatoczek autobusowych do jednego porządnego typu ?? tak żeby potem pasażerowie nie gadali do kierowcy że wozi on ziemniaki , bo takie koleiny i dziury są w nich że nie sposób je ominąć , nie mówiąc już z jakiego materiału są zazwyczaj , a jak popada byle deszczyk to na poco niektórych jest tak ślisko , ja wiem i rozumiem to ile autobus waży i jakie są jego właściwości , czemu nie można dostosować tych zatoczek do takiego standardu myśli technologicznej że nawet czołgiem tego nie zniszczy się w tak krótkim okresie czasu , stosując odpowiednio wzmocnioną technologię żeby co rusz nie poprawiać i łatać dziur ???
szczecinianin
2019-01-05 11:18:57
W końcu budowlańcy zaczęli się cenić. Nikt nie będzie tyrał w takich warunkach za najniższą krajową. Brak fachowców i drożejące materiały budowlane i mamy takie ceny. Jak idziecie do dentysty to też kasuje 150 zł za pół godziny. Ile można pracować za skrzynkę wódki. Myślenie rodem z komuny.
mieszkaniec
2019-01-05 11:09:48
za 60 tys to juz by tam był beton zbrojony ,a tu za ulozenie kilku kostek taka kasa, pan waldek ze zdzichem budowlani emeryci by to za skrzynke wodki ulozyli w kilka dni ,jedno wielkie marnotrastwo kas ,a za 2 lata znowu to beda ukladac, tym razem za 100 tys !!
mieszkaniec
2019-01-05 11:07:50
Najpierw budują zatoki z kostek granitowych-ze starych poniemieckich ulic, one są nierówno ułożone i same są nierówne,z czasem się zapadają a potem znów je remontują to jest chore, ten pseudo zarząd jest rodem z prl, rozumiem ze kasa na darmowy transport kibicow i uczniow dzieci pracujacych rodzicow jest ale na dobre zatoki autobusowe juz nie ma, na tych kockich łbach nowe autobusy same się rozkręcą po pół roku ,tam wiekszosc osob odpowiedzialnych powinna juz dawno nie pracowac, to jest prl.2.0 taki tok"myslenia"
Ciekaff
2019-01-05 10:33:33
60 tys. za takie coś ??? Bogate Miasto !
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA