Sobota, 23 listopada 2024 r.  .
REKLAMA

Zawieszanie ważności biletów. Tylko do dziś wnioski do ZDiTM

Data publikacji: 24 maja 2020 r. 11:46
Ostatnia aktualizacja: 25 maja 2020 r. 11:18
Zawieszanie ważności biletów. Tylko do dziś wnioski do ZDiTM
 

Ważna informacja dla korzystających na co dzień z komunikacji miejskiej w Szczecinie i zarazem tych, którzy w związku z pandemią koronawirusa ograniczyli w zasadzie do zera podróże tramwajami i autobusami, a wcześniej wykupili już bilety okresowe. Tylko do dziś, niedzieli, 24 maja, jeśli dotąd tego nie zrobili, mają czas, by złożyć wnioski w sprawie zawieszenia terminu ważności tych biletów. Wnioski złożone po tym terminie  - jak informuje ZDiTM - nie będą już rozpatrywane.

Aby ułatwić formalności związane ze zmianami w biletach 3-, 4- i 5-miesięcznych, na stronie www.zditm.szczecin.pl zamieszczony jest specjalny formularz. Przypomnijmy, ze rozwiązanie, które wprowadził ZDiTM, dotyczy pasażerów, którzy z uwagi na epidemię koronawirusa nie korzystają z komunikacji miejskiej, a posiadają ważne bilety okresowe.

Zasady skorzystania z przedłużonego terminu ważności zawieszonego biletu okresowego zostały maksymalnie uproszczone. Wystarczy wypełnić online formularz dostępny na stronie zditm.szczecin.pl w zakładce DLA PASAŻERA. Decyduje termin zakupu biletu i w praktyce oznacza, że z tej opcji mogą skorzystać osoby, które zakupiły takie sieciówki nie później niż 11 marca 2020 roku. Zawieszony termin ważności biletu musi być dłuższy niż połowa okresu ważności biletu. A termin zawieszenia biletu liczony jest od dnia wpłynięcia formularza lub od dnia wskazanego w dokumencie, ale nie wcześniej niż od daty jego wpłynięcia. W przypadku uczniów i studentów zawieszenie biletu liczone jest od 12 marca 2020 roku.

Ważność biletu można zawiesić tylko raz.

Zawieszony w tym trybie bilet będzie można wykorzystać w późniejszym terminie, ale nie później niż do końca tego roku. Samego przedłużenia okresu ważności zawieszonego biletu będzie można dokonać przy zakupie nowego biletu okresowego.

W przypadku zakupu biletów elektronicznych (smartfon, SKA) należy o tym fakcie poinformować ZDiTM poprzez wysłanie formularza ze strony https://www.zditm.szczecin.pl/pl/pasazer/przedluz-waznosc-biletu-okresowego. W przypadku klientów korzystających z biletów okresowych papierowych należało wysłać formularz ze strony https://www.zditm.szczecin.pl/pl/pasazer/przedluz-waznosc-biletu-okresowego i zgłosić to osobiście w kasie głównej Biura Obsługi Klienta w siedzibie ZDiTM przy ul. Sebastiana Klonowica 5. 

(MIR)

Fot. Mirosław WINCONEK

 

REKLAMA
REKLAMA

Komentarze

Zostaję gapowiczem
2020-05-24 12:00:50
Cały system jest niesprawiedliwy. Możliwość zgłoszenia wniosku wprowadzili, gdy już od dłuższego czasu nie mogłam korzystać z komunikacji miejskiej, ale i tak nikt tego nie uwzględni, bo nie mam jak udowodnić. Mało tego - zabrakło mi 2 dni, żeby zmieścić się w terminie. I tym sposobem, choć miałam sieciówkę jeszcze na ok. 1,5 miesiąca, termin nie został przedłużony, bo zabrakło mi 2 dni! Rozumiem, gdyby mi został tydzień czy dwa, ale nie półtora miesiąca!
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA