Środa, 26 listopada 2025 r. 
REKLAMA

Zmiana na przebudowywanym odcinku A6

Data publikacji: 20 października 2018 r. 17:53
Ostatnia aktualizacja: 09 lipca 2019 r. 12:23
Zmiana na przebudowywanym odcinku A6
 

Na odcinku autostrady A6 od węzła Szczecin Dąbie do węzła Rzęśnica przerzucono ruch pojazdów w obu kierunkach na jezdnię w kierunku Szczecina. Ma już ona nawierzchnię bitumiczną. Zmiana organizacji ruchu umożliwia rozpoczęcie przebudowy jezdni w stronę Świnoujścia – ostatniego fragmentu autostrady w naszym regionie z nawierzchnią z poniemieckich płyt betonowych.

REKLAMA

Technologia realizacji robót będzie identyczna jak przy przebudowie przeciwległej jezdni – płyty betonowe zostaną połamane przez specjalną maszynę, następnie zdjęte z drogi, przekruszone w kruszarce i użyte jako podbudowa z kruszywa, na której zostanie wykonana nowa konstrukcja bitumiczna nawierzchni - informuje Mateusz Grzeszczuk, rzecznik Oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad w Szczecinie. -  W związku ze zmianą organizacji ruchu prosimy kierowców o zachowanie szczególnej ostrożności, na całej długości przebudowywanego odcinka obowiązuje zakaz wyprzedzania i ograniczenia prędkości. Zakończenie przebudowy autostrady A6 planowane jest w II kwartale 2020 roku.

Zadanie obejmuje przebudowę jezdni A6 na 3,5-km odcinku od węzła Szczecin Dąbie do węzła Rzęśnica. Droga ma tam w złym stanie nawierzchnię betonową, która powstała w latach 30. XX wieku. Jest to ostatni fragment autostrady z przedwojenną nawierzchnią, który pozostał jeszcze do przebudowy. Zakres prac obejmuję przede wszystkim całkowitą wymianę nawierzchni z betonowej na bitumiczną. Jezdnie zostaną również poszerzone o pas awaryjny. Autostrada zostanie również odgrodzona od otaczającego terenu siatkami. Zostanie wykonany również jeden zupełnie nowy obiekt inżynierski - duże górne przejście dla zwierząt przed węzłem Rzęśnica (patrząc od strony Szczecina).

(g)

Fot. GDDKiA Oddział Szczecin

REKLAMA

Komentarze

JopTwojaMac
2018-10-23 00:15:44
Przeciez Energopol ma to w dupie ile bedzie trwala przebudowa łapią tylko zleceniai zacierają rączki ciesząc się. Ten odcinek drogi mozna zrobic max w 4-5 miesięcy i to juz z typowym opierdzielaniem sie jak typowy Janusz Nosalowaty. Jak przejeżdżam to tam pracuje po kilka osob max. Dlaczego nie pracuja na zmiany po 24/h ?
Aby odpowiedzieć na komentarz, musisz być zalogowany.
Robert
2018-10-21 15:41:41
Tak samo z terminami jest na drugiej nitce obwodnicy Kobylanki. Pas ziemi był już tam zostawiony, wszelkie wiadukty przygotowane pod drugą nitkę, a budowa takiego kawałka drogi w polu, gdzie wszystko praktycznie gotowe ma trwać 4 lata!!!! W jakim my kraju żyjemy? Poza tym co to za nazwa węzła: „Rzęśnica”?? Kto z obcokrajowców to wymówi?? Do której dzielnicy Szczecina lub miejscowości podszczecińskiej będzie można tam zjechać?? Strasznie brzydka, trudna i w ogóle nieprzydatna nazwa. Szczecin- Kliniska np. byłoby sensowne
Aby odpowiedzieć na komentarz, musisz być zalogowany.
Obs.ryver
2018-10-21 09:43:32
Wykonawca,zapewne ENERGOPOL, grzebie się tam od lata 2017r.... Pasów namalowali tyle,że pogubić się można..pachołków -jeszcze więcej-bez ładu i składu./
Aby odpowiedzieć na komentarz, musisz być zalogowany.
hihihi
2018-10-20 23:46:55
to jest właśnie bardzo dobrze dojna zmiana , robotnik nie zarobi , ale dyrektor jego zastępcy - zastępcy zastępców - kierownik - majster - itp na pewno tak. a to są kolesie znajomi i inni pociotkowie
Aby odpowiedzieć na komentarz, musisz być zalogowany.
To...
2018-10-20 21:57:50
...sie do Sądu nadaje. 2020? To jaja jakies. 3,5 km. Trza to naglosnic
Aby odpowiedzieć na komentarz, musisz być zalogowany.
Koszałek Opałek
2018-10-20 21:14:07
Miałem to samo napisać co Sedina.Kto ustala te terminy.Czy tu chodzi o to aby ludzie królika zarabiali i czerpali korzyść lub firmy podwykonawcze miały kogo "doić"-czytaj skarb państwa-? To jest prosty projekt do wykonania a terminy takie jakby budowano bazę NASA i to w dodatku w polarnomorskim klimacie.Coś niebywałego.
Aby odpowiedzieć na komentarz, musisz być zalogowany.
Sedina 2008
2018-10-20 20:08:53
Najprostsza robota: bez żadnych węzłów drogowych i obiektów inżynieryjnych, nie ma nawet ostrego zakrętu wymagającego profilowania, nie ma oświetlenia. I na tak mały zakres robót Wykonawcza ma 18 miesięcy!. Kto tak zadecydował?. Mam nadzieję, że nawet ENERGOPOL sobie poradzi.
Aby odpowiedzieć na komentarz, musisz być zalogowany.
Tylko zalogowani użytkownicy mają możliwość komentowania
Zaloguj się Zarejestruj
REKLAMA
REKLAMA