Ogłaszając plany budżetowe na bieżący rok, Szczecin przyjął m.in. program tzw. małych udogodnień rowerowych. Towarzyszyć im będą też większe inwestycje.
Pierwszą i dotychczas jedyną w tym roku taką zmianą było stworzenie pasa rowerowego na pl. Żołnierza Polskiego. Wkrótce powstaną kolejne pasy. Tomasz Loga, szczeciński oficer rowerowy, ogłosił wstępne terminy, w jakich malowane mają być drogi zaprojektowane jako „Rowerowa rewolucja”, czyli „zaległy” projekt Szczecińskiego Budżetu Obywatelskiego sprzed dwóch lat. Będą to ulice: Zaleskiego (do 15 maja), Potulicka i Słowackiego (do 30 maja), Emilii Plater, Gontyny, Pułaskiego (do 30 czerwca), Krzywoustego i Kołłątaja (do 15 lipca) i Dubois (do 15 sierpnia).
Ponadto obniżane będą krawężniki na drogach dla rowerów wzdłuż „Złotego Szlaku” (od Zamku Książąt Pomorskich do Urzędu Miasta). Miasto jest na etapie zawarcia umowy z firmą geodezyjną, która dokona pomiarów. Według Logi, bliski zatwierdzenia jest projekt krótkiego łącznika drogi dla rowerów wzdłuż al. Niepodległości, na odcinku od ul. 3 Maja do ul. Wyszyńskiego. Realizacja przewidziana jest na koniec drugiego kwartału br. Dodatkowo zatwierdzone i pozytywnie zaopiniowane są już pasy rowerowe wzdłuż ul. 3 Maja, ale nie ma jeszcze wyznaczonego terminu. Aktualizowana jest też dokumentacja zmian organizacji ruchu na ulicach Starego Miasta i Podzamcza.
Ciąg dalszy psucia miasta przez rządzący miastem PIS. Referendum lokalne i odwołać tych sprawnych inaczej włodarzy. Im szybciej tym lepiej.
Bodek
2016-05-14 08:42:16
Można robić różne statystyki dotyczące ilości rowerzystów czy osób w autobusach i tramwajach,ale to kierowcy odprowadzają (co do zasady) największe podatki, dają miejsca pracy, nie korzystają z miejskich środków publicznych wydawanych np na komunikację miejską. Psujemy pod kątem kierowców ulice to tym samym obniżamy obrót gospodarczy. W wielu miejscach mamy szerokie chodniki, a mało przechpdniów, dlaczego zatem ścieżki rowerowe tworzy się zawsze kosztem ulicy. Jak miasto szanuje ludzi businessu skoro zamyka parkingi przed kawiarnią i sklepami na pl. Żołnierza. Tam nie ma sieciówek tylko lokalny business. Zrobiono za szerokie chodniki na ul. Krzywoustego, dlaczego na nich nie zrobiono ścieżek rowerowych. Wystarczy tylko trochę farby. Może to za tanio. Jak się zlikwiduje parkingi na Wojska Polskiego to do końca ta ulica gospodarczo padnie tak jak Krzywoustego
Gargamel
2016-05-13 10:40:48
a kiedy zrealizowany zostanie kolejny "zaległy" projekt budżetu obywatelskiego jakim jest oswietlenie Arkonki dookoła?
tylko pytam...
2016-05-13 09:28:44
KIEDY magistraccy połącza kawałki ścieżek rowerowych Prawobrzeża - w jedną , logiczną całość????
KIEDY magistraccy zbudują chociaż jeden chodnik dla pieszych, którym możnaby dojść z osiedli Bukowe,Majowe, Słoneczne do dworca PKP w Dąbiu??? Chodnika nie ma ani ul.Pomorska, ani Gryfińska ani też Wiosenna...
tylko pytam...
Gość
2016-05-13 07:46:52
"Szczecin przyjął m.in. program tzw. małych udogodnień rowerowych"
Kiedy powstanie i zostanie zrealizowany program małych udogodnień dla pieszych, tj. np. naprawy koszmarnie nierównych chodników.
Udogodnienia
2016-05-13 07:36:21
Małe udogodnienia rowerowe, czyli zabranie wielu miejsc parkingowych kierowcom, tak jak pasów ruchu?
m
2016-05-13 06:40:00
jasnie panujacy jezdzi z kierowca i ma w 4 literach chodniki i mieszkancow zdanie
Zgadzam się na przechowywanie moich danych osobowych na urządzeniu, z którego korzystam w formie tzw. plików cookies oraz na przetwarzanie moich danych osobowych pozostawianych w czasie korzystania przeze mnie ze stron internetowych zapisywanych w plikach cookies w celach marketingowych (w tym na profilowanie i w celach analitycznych) przez Kurier Szczeciński sp. z o.o. Więcej w naszej Polityce Prywatności.