Wydział Usług Cmentarnych ZUK pracuje w częściowej izolacji, czyli bezpośrednich kontaktów z indywidualnymi petentami. Od poniedziałku (9 listopada) wszystkie sprawy związane z pochówkiem, wjazdem na teren nekropolii czy prolongatą opłat za mogiły odbywają się drogą elektroniczną lub przez telefon.
Zmiany w bieżącej obsłudze interesantów szczecińskiego Wydziału Usług Cmentarnych są radykalne.
– Regulowanie opłat prolongacyjnych za miejsca na cmentarzach komunalnych odbywa się tylko zdalnie: przelewami bankowymi na konto podane na stronie: www.cmentarze.szczecin.pl. Zakup biletów na wjazd na teren Cmentarza Centralnego jest możliwy tylko poprzez Mobilną Kartę Miejską. Zakup biletów do pogrzebu tylko przy załatwianiu formalności pogrzebowych za pośrednictwem zakładów pogrzebowych – wylicza Andrzej Kus, rzecznik prasowy miasta ds. gospodarki komunalnej i ochrony środowiska. – Wszystkie zgłoszenia dotyczące skarg, zieleni i porządku na cmentarzach należy zgłaszać pocztą elektroniczną, na adres: sekretariat@zuk.szczecin.pl. Lub pisemnie do skrzynki podawczej, na prawym skrzydle bramy głównej największej szczecińskiej nekropolii.
Zakład Usług Komunalnych, administrujący szczecińskimi nekropoliami, zaleca również: w celu uzyskania informacji dotyczących opłat za groby należy korzystać z połączeń telefonicznych pod nr. tel. 91 4857 154; 91 4857170- 74 lub pocztą elektroniczną na adres: sekretariat@zuk.szczecin.pl”. Zatem osobiście – oczywiście z zachowaniem wszelkich wymogów sanitarnych – w administracji cmentarza będą obsługiwani wyłącznie przedstawiciele zakładów pogrzebowych oraz kamieniarskich: sprzedaż karnetów oraz wydawanie zezwoleń na pracę.
(an)
Fot. Dariusz Gorajski