Piątek, 22 listopada 2024 r.  .
REKLAMA

Znów w poślizgu! Roboty co najmniej do maja [GALERIA]

Data publikacji: 20 kwietnia 2018 r. 09:05
Ostatnia aktualizacja: 09 lipca 2019 r. 12:08
Znów w poślizgu! Roboty co najmniej do maja
Kolejny poślizg przy przebudowie dwóch krótkich odcinków ulic Andrzeja Małkowskiego i Księcia Bogusława X w Szczecinie. Fot. Mirosław WINCONEK  

Cztery miesiące miała trwać przebudowa kolejnych dwóch krótkich odcinków dwóch ulic w szczecińskim śródmieściu.  Doczeka się realizacji jednak znów w poślizgach i z finałem w terminie prawie dwukrotnie dłuższym. Teraz jest mowa o maju. Chodzi o fragmenty ulic Księcia Bogusława X (od pl. Zgody do ul. Bolesława Krzywoustego) i Andrzeja Małkowskiego (ślepego jej zaułka od skrzyżowania z ul. Księcia Bogusława X prowadzącego w kierunku dawnego kina Kosmos). 

Przypomnijmy, że ich przebudowę Zarząd Dróg i Transportu Miejskiego zlecił jeszcze w ubiegłym roku Eurovii Polska SA z terminem jej wykonania w ciągu 4 miesięsy. Przypomnijmy, że wydatek na zakładany tam zakres robót był skalkulowany przez ZDiTM na kwotę 2 mln 540 tys. zł. Kosztować jednak ona będzie niemal dwukrotnie więcej – prawie 5,6 mln zł. Zapisany w umowie termin ukończenia inwestycji ustalony został na 25 stycznia 2018 roku. Tyle że tuż przed jego  upływem okazało się, że prace są ledwie na półmetku, a Eurovia wystąpiła z wnioskiem o wydłużenie terminu jej ukończenia. Jako datę wykonania dzieła podawał wówczas 28 lutego. I tego terminu jednak spółka nie dotrzymała. 

Do kiedy jeszcze potrwa przebudowa obu krótkich odcinków ulic: Andrzeja Małkowskiego i ul. Księcia Bogusława X w Szczecinie? O jaki czas (do kiedy) ZDiTM zgodził się wydłużyć wykonawcy kolejny termin na ukończenie robót i oddanie odcinków obu ulic w pełni do użytku? 

- Wykonawca złożył wniosek o przedłużenie terminu realizacji zadania do 11 maja. Aktualnie trwa weryfikowanie dokumentów przez zamawiającego - oświadczyła nam Hanna Pieczyńska, rzeczniczka prasowa miasta ds. dróg i transportu miejskiego.

Czym Eurovia Polska S.A. uzasadnia kolejne opóźnienie?

- Uzasadnione to zostało wystąpieniem niesprzyjających warunków atmosferycznych uniemożliwiających zachowanie reżimów technologicznych podczas prowadzenia prac budowlanych, co powodowało wstrzymanie robót. Przypominamy, że w okresie od 23 lutego do 12 marca roboty były oficjalnie wstrzymane przez ZDiTM na wszystkich budowach - dodała H. Pieczyńska.

Jednocześnie w związku z kolejnym poślizgiem Eurovii Polska S.A. na placu przebudowy ul. Andrzeja Małkowskiego i ul. Księcia Bogusława X zapytaliśmy w ZDiTM, będącym jednostka budżetową miasta odpowiedzialną za realizację tej inwestycji, czy wykonawcy będą naliczone kary, przewidziane umową. A jeśli tak, to w jakiej wysokości to będzie kara, a jeśli kary umowne nie będą wyegzekwowane, to dlaczego? Odpowiedzi brak. 

***

Jeszcze Eurovia nie uporała się z robotami, jakie prowadzi w tym rejonie od minionej jesieni, a niebawem drogowcy w tej okolicy znów się pojawią. Tym razem ma bowiem ruszyć przebudowa ul. Andrzeja Małkowskiego, ale na jej pozostałym, znacznie dłuższym odcinku, bo od skrzyżowania z ul. Księcia Bogusława X aż do skrzyżowania z al. Piastów oraz ul. bł. Królowej Jadwigi na jej krótkim odcinku między ulicami Andrzeja Małkowskiego i Bolesława Krzywoustego. W końcu marca br. ZDiTM ogłosił przetarg na inżyniera kontraktu dla tego zadania (postępowanie dobrnęło do etapu otwarcia ofert), a w tym miesiącu rozpisał przetarg na wykonawcę robót z terminem składania ofert do 26 kwietnia. W ogłoszeniu znalazł się zapis o realizacji tej z kolei inwestycji w terminie do 8 miesięcy od dnia przekazania terenu budowy. ©℗

Mirosław WINCONEK

Na zdjęciu: Kolejny poślizg przy przebudowie dwóch krótkich odcinków ulic Andrzeja Małkowskiego i Księcia Bogusława X w Szczecinie.

Fot. Mirosław WINCONEK

REKLAMA
REKLAMA

Komentarze

fahofcy
2018-04-20 19:48:12
Jeżeli roboty zaczynają się we wrześniu i mają się zakończyć w pod koniec stycznia, to trzeba być debilem, żeby nie wziąć pod uwagę "wystąpienia niesprzyjających warunków atmosferycznych". Dotyczy to zarówno inwestora, jak i wykonawcy. Normalnie, sen wariata.
Ojciec Inwestor
2018-04-20 19:15:09
A co tam na Hożej czy już Kowale wykuli nowy lepszy wiadukt dla Szczecinian w 5 terminie.
Co na to CBA
2018-04-20 12:11:46
A ja się pytam co na to pan Drzazga,Zaręba i inni polityczni dygnitarze tego miasta.Sprawa nie jest polityczna i medialna-? nie zbijecie na tym punkcików-? To są sprawy lokalne,ważne dla mieszkańców i miasta i czas najwyższy aby w końcu ktoś przyjrzał się Zarządowi Dróg w jaki sposób zawierane są te kontrakty,dlaczego na przestrzeni ostatnich lat non stop każda inwestycja drogowa kończy się stratą dla miasta i marnotrawieniem naszych publicznych środków.Te kontrakty są jakieś super hiper tajne i zawierane gdzieś w bazie NASA że nie ma do nich dostępu,że służby CBA nie mogą w końcu Zarząd Dróg objąć swoistym"nadzorem" i prześwietlić kontrakty i sposób ich realizacji,nadzoru i finansowania-? Panowie Drzazga,Zaręba i inni do roboty.
to już "normalka"...
2018-04-20 11:22:46
...taka "dobra zmiana"... Za tzw. "komuny" stachanowcy robili 1300% normy...a ci tutaj nawet 100 nie mogą wyrobić w normalnym terminie... Byle wygrać przetarg i rozbabrać robote a dalej- to już kłopot inwestora... Ten ZDiTM to jedna wielka porażka inwestorska...Czy tam nie ma analityków ofert i kalkulacji przedkładanych przez potencjalnych wykonawców?
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA