Zakończył się nabór wniosków o przyznanie marki „Zrobione w Szczecinie”. Chodzi o produkty lub usługi, które budują pozytywny wizerunek miasta. Propozycje, które złożono, mają zostać rozpatrzone do końca maja.
W ciągu trzech miesięcy do szczecińskiego Urzędu Miejskiego złożono 50 takich dokumentów.
– Wnioski mają zostać rozpatrzone do 31 maja. Wtedy poznamy te propozycje, które zostaną wyróżnione tytułem – mówi Piotr Zieliński z Centrum Informacji Miejskiej UM w Szczecinie.
Marka „Zrobione w Szczecinie” to nowa inicjatywa promocyjna miasta. To jej pierwsza edycja. Marka przyznawana jest przez Gminę Szczecin oryginalnym szczecińskim produktom lub usługom, wyróżniającym się wysoką jakością oraz kreującym pozytywny wizerunek miasta. Jej celem jest promowanie działań kreatywnych, gospodarczych, proinwestycyjnych i innowacyjnych realizowanych na terenie Szczecina. Marka ma charakter honorowy i nie przysługują z tytułu jej przyznania żadne gratyfikacje finansowe czy ulgi podatkowe. Przedsiębiorca, który otrzyma „Zrobione w Szczecinie”, będzie miał możliwość udziału w programach z zakresu promocji gospodarczej prowadzonych przez Gminę Szczecin oraz będzie mógł zamieścić logotyp marki w swoich materiałach promocyjno-informacyjnych.
O przyznanie „Zrobione w Szczecinie” dla produktów lub usług mogą występować przedsiębiorcy, instytucje i inne podmioty z siedzibą w Szczecinie, których produkty lub usługi znajdują się na szczecińskim rynku przez co najmniej 12 miesięcy przed dokonaniem zgłoszenia.
Marka przyznawana będzie dwa razy do roku (w edycji wiosennej i jesiennej) w dwóch kategoriach: dla produktów – w liczbie do 10 rocznie; oraz dla usług – w liczbie do 10 rocznie.
(dar)