Piątek, 22 listopada 2024 r.  .
REKLAMA

Zwodowali trzeci megajacht [GALERIA]

Data publikacji: 18 października 2018 r. 17:28
Ostatnia aktualizacja: 09 lipca 2019 r. 12:23
Zwodowali trzeci megajacht
 

Ma 68 m długości, 11,5 m szerokości, waży ok. 450 ton. Częściowo wyposażony kadłub megajachtu zwodowano w czwartek (18 października) w Stoczni Szczecińskiej. To trzecia z kolei tego typu jednostka zbudowana tu w ostatnich latach. Głównym podwykonawcą jest G + K SteelCon (przy współpracy ze Stocznią Szczecińską i szeregiem innych firm), a zleceniodawcą – niemiecka stocznia Abeking & Rasmussen.

Trzeci megajacht, tak jak poprzednie, zwodowano z pochylni Wulkan Nowy.

– Każdy z nich jest prototypem, na indywidualne zamówienie inwestora, więc trudno mówić o serii, bo jednostki te różnią się od siebie – zaznaczył Adrian Górski, prezes i współwłaściciel firmy G + K SteelCon. – Każda kolejna ma trochę więcej wyposażenia i wymaga większego zaangażowania. Mamy podpisany kontrakt na cztery megajachty. Wyspecjalizowaliśmy się w tego typu jednostkach, ale rynek jest bardzo ciekawy i mamy bardzo dużo zapytań dotyczących innych zleceń.

W styczniu ma ruszyć budowa części dużego statku badawczego (770 ton), w której weźmie udział G + K SteelCon.

Okazuje się, że obecnie problemem, nie tylko w branży stoczniowej, jest znalezienie pracowników, chociaż – jak zauważył A. Górski – stoczniowcy coraz chętniej wracają zza granicy i coraz więcej zarabiają w Polsce.

Kiedy w Szczecinie ruszy produkcja dużych jednostek?

– Statki buduje się pod klienta i to on decyduje, jaką jednostkę chce mieć – podkreślił Andrzej Strzeboński, prezes Stoczni Szczecińskiej. – Większe od megajachtów będą coastery (wielozadaniowe masowce), na budowę których kontrakt podpisaliśmy w maju. Wiosną przyszłego roku ruszamy z produkcją.

Prezes Strzeboński przypomniał, że stocznia zniknęła z mapy gospodarczej na prawie 10 lat, a teraz wraca na rynek.

– Klienci do nas przyjeżdżają, rozmawiamy w tej chwili o dwóch tankowcach – 30-tysięcznikach – dodał.

(ek)

Fot. Elżbieta Kubowska

REKLAMA
REKLAMA

Komentarze

Bartek
2018-10-20 00:43:11
Makrela kazała zamknac stocznię to Prusk dzielnie wykonał.
Się zrobi
2018-10-19 20:38:28
Króciutki ale pewnie będzie piękny
Ba
2018-10-19 12:56:11
Każdy kajak będziemy świętować
Pesym...
2018-10-19 12:24:59
Był taki czas, kiedy z pochylni WULKAN, "schodziły" 30-tysięczniki. Szkoda pochylni na taką skorupę. Jak widzicie, dżwig wystarczy. WULKAN płacze !!! :-(
Ot... i "fachowcy"
2018-10-19 12:03:37
PO Akademiach 1-szo Majowych sie PO-odzywali... !! Bo wiekszosc farb jest obecnie PO-wykupywana na Lewackie kampanie samorzadowe... z nadzieja ze mo(r)ze ewentualnie gdzies tam w Goleniowie i Polczynie jeszcze "wygraja" ?? Z tym, ze ta ich "mala juz nadzieja" jest jedna z ostatnich Lewackich i PO-woli "zanikajacych juz marzen"...
Bynio
2018-10-19 11:45:19
No to zaczynamy od "Czułyma", Za kilka lat jak skompletujemy załogę i nauczymy pracy stoczniowej możemy budować proste masowce.Z tymi promami to obśmiałem się jak norka, chyba że typu Karsibór
tobago
2018-10-19 11:20:55
Jak można coś takiego nazywać jachtem.
Olek
2018-10-19 10:14:56
I co, Tusku? Zamiast zlikwidowanej Stoczni Szczecińskiej zobaczyłeś środkowy palec.
hihi
2018-10-19 09:34:50
pic na wodę, fotomontaż
zmanipulowana tresc az wstyd!
2018-10-19 08:43:34
Stocznia Szczecinska? Wymieniony glowny podwykonawca, a wykonawcy nie ma? Moze Pani Redaktor spyta w Stoczni ilu maja spawaczy?
Ja
2018-10-19 07:38:36
Zwodowali na terenie Stoczni Szczecińskiej ot co.
straszne
2018-10-19 02:17:08
Farby im zabrakło czy nie była wliczona w koszta?
s_paw
2018-10-19 01:31:01
samymi kadłubami fortuny nie zarobią.
jonatan
2018-10-18 23:40:50
Zwodowali bez malowania kadłuba? Jaki to sens? Żeby podawać kolejne kłamstwo, że Stocznia Szczecińska istnieje i buduje? To wybudowały prywatne spółki a nie Stocznia. Będą za jakiś czas znów ten zwodowany kadłub wyciągać do malowania.
Etam
2018-10-18 22:19:29
Taki niepomalowany zwodowali? Ciekawe rozwiązanie wcale nie związane z wyborami
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA