Co dalej ze świnoujską stocznią? Zaremba: „Nie będzie dzikiej prywatyzacji”
Co dalej ze świnoujską stocznią? Zaremba: „Nie będzie dzikiej prywatyzacji”
Data publikacji: 24 sierpnia 2020 r. 11:25
Ostatnia aktualizacja: 20 stycznia 2021 r. 10:31
W świnoujskim amfiteatrze odbyła się sesja poświęcona sytuacji stoczni remontowej w Świnoujściu. Obrady połączone były z posiedzeniem Zachodniopomorskiego Zespołu Parlamentarnego. W sprawie poruszanych w Świnoujściu tematów głos zabrał po sesji prezes stoczni Krzysztof Zaremba.
Gorąca sesja w Świnoujściu
Wedle relacji przedstawicieli związków zawodowych stocznia znajduje się w fatalnym stanie. Pokutuje połączenie w 2012 roku upadającej „Gryfii" z dobrze wówczas radzącą sobie Morską Stocznią Remontową w Świnoujściu. Już wtedy stoczniowcy protestowali przeciw tak zwanej synergii. Dzisiaj wskazują, że działania zarządu w żaden sposób nie zmierzają do poprawy sytuacji, a jest wręcz odwrotnie. Przedstawicielka związku zawodowego ze Świnoujścia Aneta Stawicka mówiła m.in. o planach budowy doku dla Gryfii przy jednoczesnych założeniach sprzedaży świnoujskiego zakładu z klauzulą zakazu prowadzenia tutaj działalności.
- Przypuszczamy, jakie są plany - mówił Mieczysław Jurek, szef zachodniopomorskiej „Solidarności". - Okazuje się, że koncepcji nie ma. Myśl przewodnia jest natomiast taka: ...
...
Zawartość dostępna dla Czytelników eKuriera
Pozostało jeszcze 79% treści.
Pełna treść artykułu dostępna w eKurierze z dnia 24-08-2020
@@marionetka czyli Artur do więzienia, a nie do restrukturyzacji
2020-08-26 11:10:28
Nie ma żadnego błędu ortograficznego. Naucz się czytać i dowiedz się co to jest błąd ortograficzny. Wracając do meritum. Czy DN firmy, podejrzany Artur T. nie powinien być aktualnie w więzieniu, by tam koje i pościel pod celą restrukturyzować nowym waflom garusom ? Nowak za podobne przewalone kwoty, też ponad milion złotych, już z 3 miesiąc garuje. Dziwne to Prawo i ta Sprawiedliwość. Dziwne, że tacy ludzie za 30 tys. brutto mogą pracować na wysokich stanowiskach w państwowych firmach i stresować ludzi utratą miejsc pracy i zniszczeniem firmy budowanej przez pokolenia. Firmy która jako nieliczna, płaciła kiedyś do Skarbu Państwa zyski.
@marionetka
2020-08-25 15:27:32
Nie angażuj się tak emocjonalnie bo po błędach ortograficznych widać kto pisze ;)))) pozdrów mocodawców ;)))
Marionetka
2020-08-25 13:08:08
Czytając artykuł widać że Zaremba nie rozumie firmy oraz branży i słucha się tylko opinii pseudofachowców ze Szczecina. Stocznia w Świnoujściu miała mniejszy przychód ale zarabiała. Szczecin miał większy przychód, ale nie zarabiał, z powodu tego że to była lodziarnia stworzona przez ludzi, których aktualnie sam PIS przywrócił i mianował z powrotem na kierownicze stanowiska. Celem firmy jest zarabianie, a nie okradanie przychodu. Im wyższy tym więcej można ukraść. Drugi dok,(choć i tak nie zostanie wybudowany bo kim oraz za co)spowodowałby tylko wzrost zadłużenia tego bajzlu. Szczecin najbardziej potrzebuje profesjonalnej kadry, a tam tego nie ma, na co budowa stępki przez 5 lat jest dowodem rzeczowym. Świnoujście musi walczyć do końca, bo Szczecin bezpowrotnie przechula i przepije im stocznie oraz miejsca pracy. Za rok już tych pieniędzy nie będzie. Powiedzą że koronawirus i tak dalej. Szczecina nie można sprzedać, bo on nic nie ma, bo wszystko rozkradły pasożytujące tam i dookoła zdegenerowane złodziejskie sitwy. Teraz skumane z PIS. To tylko 4 ha. Za wynajem infrastruktury od Skarbu Państwa daje głowy że nie płacą. Rozwiązanie jest proste. Musi być Prezes mieszkający w Ś-ciu a 4 ha w Szczecinie muszą zostać sprzedane i zaorane. Inaczej, będziemy w nieskończoność do tego bezczelnego złodziejstwa dopłacać. A oni są od lat 70tych nauczeni, że czy się stoi czy się leży kupa kasy się należy i Państwo ma dać. Zaręba i Artur chcą po prostu jak najdłużej być na stołku za kupę kasy, a nie porządek w firmie zrobić. Chociaż 6 mcy lub rok TKM-u. To ładne pieniądze za nic. Naprawdę mało jest, nie tylko w Polsce ale chyba i na świecie firm, które tak zasłużyły na likwidację jak Szczeciński odział firmy.
@doker
2020-08-25 10:56:17
Ci sami którzy połączyli stocznie w 2012 teraz się wymądrzają jak trzeba rządzić stoczniami.Nie widzicie tego?
JA
2020-08-25 10:01:10
Taaaa, dzikiej nie będzie! Swoi się załapią. Lista już jest.Będzie jak z promem w Szczecinie.
doker
2020-08-25 09:54:50
Czyli okazuje się że połączenie w 2012 roku obu stoczni było decyzją bardzo fatalną.A kto wtedy rządził i podjął taką decyzję,krasnoludki czyli liberałowie z PO?
Kajtuś
2020-08-24 19:02:58
nie wiem czy Zaremba to najlepszy prezes...?
Ale wiem jedno że zależy mu na stoczni, za Pana różalskiego nie było nic tylko płacz do Warszawy o 50, później 100 i nie wiadomo ile jeszcze mln , to wtedy on wielki prezes uzdrowi firmę... to za Pana różalskiego na wypłaty pożyczka za pożyczką, to za pana różalskiego bitwa do ostatniego dnia o fundusz socjalny, który należy się jak przysłowiowa micha. Teraz jest troszkę lepiej, nie popadamy w euforie ale jest lepiej, system premiowy, naprawa dróg, zakończenie prac budynku socjalnego, obiecane tak obiecane ale nie mamy powodu nie wierzyć zakup sprzętu spawalniczego, sprzętu transportu wewnętrznego...
dexter
2020-08-24 17:20:15
PROPONUJĘ TYCH CO WYKOŃCZYLI STOCZNIE W SZCZECINIE !! ZALEWSKI I SPÓŁKA !!! STOCZNIE STANIE NA NOGI A JAK NIE ZWALI SIĘ WSZYSTKO NA NIEMCÓW !!!
Jak komuniści z PO i SLD rozwalili Gryfię.
2020-08-24 14:56:13
"Gryfia" ma milionowe straty , co roku , od ubiegłego wieku. To bankrut . Zaremba to pierwszy prawicowy prezes. Ostatnich kilkunastu lewackich prezesów i członków zarządu to byli ludzie Platformy Obywatelskiej i SLD. Nawet w ostatnich latach , za rządów PIS , Brudziński mianował prezesami Gryfii ludzi Platformy. Wszyscy ci prezesi to były " zera" , mające opinie fachowców. Dogadywali z politykami ze związków zawodowych i było pięknie , bo duże pensje wpływały na prywatne konta i nic nie robili. Żaden prezes nie miał odwagi wprowadzić plan naprawczy stoczni. Po co się narażać miejscowym politykom , przecież ich znajomi obstawili dobrze płatne etaty w biurze.
I tak już zostanie. Żaden prezes , ten czy następny , tego nie zmieni. To nietykalna stocznia , szczecińskie eldorado. Budżet zawsze dopłaci.
Złodziejstwo w biały dzień.
Stoczniowiec
2020-08-24 14:48:37
Zaremba przestań wreszcie kłamać i się ośmieszać.
@ terens
2020-08-24 14:14:22
Już rozwalił.
Prywatyzacja wg. psis
2020-08-24 12:11:19
dzikiej prywatyzacji nie będzie. To znaczy Rydzyk dostanie czy nie dostanie na krzywy dziub udziały w Stoczni Remontowej?
problem z wypornością
2020-08-24 11:45:18
Wynika z tego, że chcą zbudować dok o wyporności Zaremby i nie ma na to społecznego przyzwolenia.
terens
2020-08-24 11:31:26
Będzie tak że Zaremba rozwali Gryfię w Szczecinie i w Świnoujściu
Zgadzam się na przechowywanie moich danych osobowych na urządzeniu, z którego korzystam w formie tzw. plików cookies oraz na przetwarzanie moich danych osobowych pozostawianych w czasie korzystania przeze mnie ze stron internetowych zapisywanych w plikach cookies w celach marketingowych (w tym na profilowanie i w celach analitycznych) przez Kurier Szczeciński sp. z o.o. Więcej w naszej Polityce Prywatności.