Donosy były, są i będą. To zjawisko kojarzy się negatywnie, ale niekiedy jest to realna pomoc dla różnych instytucji, w tym urzędów skarbowych.
Na konto urzędów skarbowych od lat bezustannie wpływają nowe informacje „o nieprawidłowościach", nazywanych potocznie donosami. Można to robić drogą mailową, listownie lub osobiście w urzędach. W ubiegłym roku było ich dokładnie 420 w Szczecinie. Krajowa Administracja Skarbowa uruchomiła specjalny telefon - Krajowy Telefon Interwencyjny KAS. To całodobowy i bezpłatny numer, pod który można zgłaszać wszelkie niepokojące informacje. Warto podkreślić, że przyjmowane i rozpatrywane są wszystkie, niezależnie od rangi.
- To osoba zgłaszająca problem decyduje o stopniu ich ważności. Może je przesłać do Krajowej Administracji Skarbowej lub zanieść do urzędu w miejscu zamieszkania. My dopiero po ich złożeniu przesyłamy te informacje do konkretnych urzędów skarbowych, w których są weryfikowane - tłumaczy Ewa Szkodzińska z KAS.
To tam rozporządza się nimi i przesyła w odpowiednie miejsca, najczęściej trafiają do miejskich urzędów oraz izb. Wtedy...
...