Drugie podejście Szczecina do miejskich elektrobusów
Drugie podejście Szczecina do miejskich elektrobusów
Data publikacji: 06 maja 2020 r. 22:48
Ostatnia aktualizacja: 12 listopada 2020 r. 22:16
Na takie autobusy, z napędem elektrycznym, szczecinianie muszą jeszcze trochę poczekać. Fot. Ryszard BAŃKA
Nowy przetarg na zakup fabrycznie nowych autobusów z napędem elektrycznym rozpisali szczecińscy urzędnicy. Po fiasku kontraktu na dostawę takiego taboru z Ursus BUS w liczbie 11 pojazdów tym razem zamówienie dotyczy ośmiu sztuk. Firmy zainteresowane udziałem w postępowaniu dostały czas na składanie ofert do 5 czerwca. Na kogo w drugim podejściu padnie wybór, najpewniej dowiemy się jeszcze tego lata.
REKLAMA
Ogłoszenie o postępowaniu Biura ds. Zamówień Publicznych Urzędu Miasta Szczecin opublikowane zostało w miniony wtorek, 5 maja. Przyszły kontrahent miałby na dostawę nieco ponad rok od zawarcia z nim umowy (a dokładnie nie więcej niż 392 dni). Sam zakup w części zostanie dofinansowany w ramach projektu pn. „Zakup bezemisyjnego taboru autobusowego wraz z infrastrukturą" z puli środków Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko na lata 2014-2020, działanie 6.1 Rozwój publicznego transportu zbiorowego w miastach. Zabezpieczona na tę inwestycję dotacja to 20 404 250 zł.
Wedle zapisów specyfikacji istotnych warunków zamówienia, mają to być przegubowe elektrobusy niskopodłogowe o
...
Zawartość dostępna dla Czytelników eKuriera
Pozostało jeszcze 85% treści.
Pełna treść artykułu dostępna w eKurierze z dnia 07-05-2020
@2020-05-07 18:23:24 Przyszłość to najprawdopodobniej wodór, a nie samochodziki na mega szkodliwe baterie (i w produkcji i w utylizacji). Nikt przecież nie broni rozwijać stabilnej, czystej i szybkiej komunikacji tramwajowej. Niestety przepłacanie na fanaberię posiadania bateryjkowej komunikacji autobusowej pochłania środki, które można by było na to przeznaczyć. To marnotrawstwo, które zawsze skutkuje w konsekwencji ubóstwem.
Aby odpowiedzieć na komentarz, musisz być zalogowany.
@szkodnictwo
2020-05-07 18:23:24
Z takim podejściem nadal byśmy jeździli końmi, pośród ulic z łajna. Elektromobilnosc to przyszłość i czyste powietrze! Oby jak najwiecej pojazdów elektrycznych.
Aby odpowiedzieć na komentarz, musisz być zalogowany.
szkodnictwo
2020-05-07 12:00:41
Ale przebierają nóżkami, żeby wydać na pseudoeko zabaweczkę 2-3 razy więcej niż kosztuje tradycyjny autobus.
Aby odpowiedzieć na komentarz, musisz być zalogowany.
Ja
2020-05-07 05:40:31
Ale kasa z poprzedniego przetargu przekazana została na węzeł Głębokie!To skąd teraz środki sie wezmą???? Odp.prostapodniąsa opłate za wode smieci itp.itd.Czyli z naszej kieszeni! Brawo KRZYSTEK
Aby odpowiedzieć na komentarz, musisz być zalogowany.