Piątek, 22 listopada 2024 r.  .
REKLAMA

Elektrobusy tylko na papierze

Data publikacji: 07 lutego 2020 r. 09:07
Ostatnia aktualizacja: 12 listopada 2020 r. 22:15
Elektrobusy tylko na papierze
 

Najpóźniej do końca lutego tego roku miało trafić do Szczecina 11 fabrycznie nowych autobusów miejskich z napędem elektrycznym. Kontrakt na dostawę został zawarty ponad dwa lata temu, w styczniu 2018 r., z konsorcjum Ursus BUS SA z siedzibą w Lublinie - Przedsiębiorstwo Filialne „Zakład samochodowy nr 1" Publiczna Spółka Akcyjna „Kompania Samochodowa Bogdan Motors" z siedzibą w Łucku (Ukraina). Dotąd na bazę spółki przewozowej SPA Klonowica nie dotarł choćby jeden.

Wobec kłopotów finansowych wspomnianego konsorcjum (komornicze zajęcia majątku, wszczęty proces upadłościowy) w ubiegłym roku władze kilku miast w kraju zerwały kontrakty, które wcześniej podpisały z tym podmiotem. Były to m.in.: Katowice, Nowy Sącz, Ostrów Wielkopolski i Lublin. Postanowiliśmy sprawdzić, jaki jest aktualnie stan wiedzy, czy i na ile Ursus BUS z ukraińskim kooperantem są w stanie wywiązać się z kontraktu na dostawę pojazdów za kwotę 38 289 900 zł.

Kiedy i w jakiej randze przedstawiciele Gminy Miasto Szczecin dokonali weryfikacji: czy i w jakim stopniu konsorcjum wywiązuje się z realizacji kontraktu,

...
Zawartość dostępna dla Czytelników eKuriera
Pozostało jeszcze 68% treści.

Pełna treść artykułu dostępna w
eKurierze
z dnia 07-02-2020

 

Tekst i fot. Mirosław Winconek
REKLAMA
REKLAMA

Komentarze

A przecież
2020-02-07 22:04:25
autobusy na CNG sprawdziłyby się nie gorzej i za połowę ceny elektryków.
Henio
2020-02-07 17:29:24
I dobrze popaprańcy. Powinien ktoś beknąć. Jak wszystko w tym mieście, aby taniej. A forsa była z jakiegoś Geparda, czy jakoś tak. Co te zwierze na to?
nunu
2020-02-07 12:02:06
Łączny koszt większy niż autobusów z silnikiem Diesla Euro 6. No ale Unia daje to trza brać. I owczy pęd do niby ekologii ( bezemisyjne tylko z nazwy i to w miejscu użytkowania).
Ano
2020-02-07 10:27:14
Był przetarg, wygrała firma która spełniła warunki... tylko dlaczego do dzisiaj nikt nie weryfikuje, czy kontrakt jest realizowany? Może nic jeszcze nie zapłacili im, bo nic nie dostarczyli ale grozi zapewne utrata dofinansowania!
Miś
2020-02-07 09:38:10
A kto o zdrowych zmysłach mając w kraju do wyboru kilku świetnych producentów autobusów miejskich biegnie z kasą podatników to bankruta i po co? Autobusów nie ma i nie będzie, kasy nie będzie (pewnie już jest w "dobrych rękach"), zażalenie najwyżej do Pana Boga.
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA