Czasowa organizacja ruchu na pl. Grunwaldzkim i rondzie Uniwersyteckim w Szczecinie prawdopodobnie pozostanie na nich już na stałe. Okazuje się bowiem, że zastosowanie w obu tych miejscach rozwiązania w postaci ronda półturbinowego znacznie poprawiło komfort jazdy - na skrzyżowaniach jeździ się płynniej i dochodzi do mniejszej liczby wypadków.
Jednym słowem eksperyment się udał: zmiana organizacji ruchu przyniosła oczekiwane rezultaty. Przypomnijmy, cele podstawowe były dwa: poprawa bezpieczeństwa i płynność jazdy. Na obu wytypowanych rondach bezapelacyjnie je osiągnięto.
Wybór rond nie był przypadkowy. Zarówno na pl. Grunwaldzkim, jak i na rondzie Uniwersyteckim dochodziło do wielu tzw. zdarzeń drogowych. Na dodatek z ciągłym, jak to ujęli badający, „drastycznym" ich wzrostem.
Aby tę tendencję zahamować, na przełomie lipca i sierpnia 2019 r. wprowadzono tam nową, tymczasową organizację ruchu. Przypomnijmy, że po półturbinie jeździ się inaczej niż na pozostałych szczecińskich placach. Pasy zewnętrzne (prawe) służą tam wyłącznie do skrętu w prawo. Pasy centralne (środkowe) do jazdy
...