Sobota, 23 listopada 2024 r.  .
REKLAMA

Mniej wypadków, większa płynność na rondach półturbinowych

Data publikacji: 01 czerwca 2020 r. 16:53
Ostatnia aktualizacja: 12 listopada 2020 r. 22:17
Mniej wypadków, większa płynność na rondach półturbinowych
 

Czasowa organizacja ruchu na pl. Grunwaldzkim i rondzie Uniwersyteckim w Szczecinie prawdopodobnie pozostanie na nich już na stałe. Okazuje się bowiem, że zastosowanie w obu tych miejscach rozwiązania w postaci ronda półturbinowego znacznie poprawiło komfort jazdy - na skrzyżowaniach jeździ się płynniej i dochodzi do mniejszej liczby wypadków.

Jednym słowem eksperyment się udał: zmiana organizacji ruchu przyniosła oczekiwane rezultaty. Przypomnijmy, cele podstawowe były dwa: poprawa bezpieczeństwa i płynność jazdy. Na obu wytypowanych rondach bezapelacyjnie je osiągnięto.

Wybór rond nie był przypadkowy. Zarówno na pl. Grunwaldzkim, jak i na rondzie Uniwersyteckim dochodziło do wielu tzw. zdarzeń drogowych. Na dodatek z ciągłym, jak to ujęli badający, „drastycznym" ich wzrostem.

Aby tę tendencję zahamować, na przełomie lipca i sierpnia 2019 r. wprowadzono tam nową, tymczasową organizację ruchu. Przypomnijmy, że po półturbinie jeździ się inaczej niż na pozostałych szczecińskich placach. Pasy zewnętrzne (prawe) służą tam wyłącznie do skrętu w prawo. Pasy centralne (środkowe) do jazdy

...
Zawartość dostępna dla Czytelników eKuriera
Pozostało jeszcze 84% treści.

Pełna treść artykułu dostępna w
eKurierze
z dnia 01-06-2020

 

Autor: Lesze Wójcik
Fot. UM
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA