Sobota, 23 listopada 2024 r.  .
REKLAMA

Ronda półturbinowe? Kierowcy raczej na „tak”

Data publikacji: 01 sierpnia 2019 r. 10:43
Ostatnia aktualizacja: 12 listopada 2020 r. 22:13
Ronda półturbinowe? Kierowcy raczej na „tak”
 

Na dwóch szczecińskich rondach: Uniwersyteckim i pl. Grunwaldzkim od tygodnia obowiązuje czasowa organizacja ruchu (w sierpniu podobne zmiany zostaną wprowadzone na rondzie Hakena). O dziwo, bo kierowcy raczej nie lubią zmian, nowe zasady się spodobały. Pomimo niedoróbek, które zauważyli nasi Czytelnicy.

Przez wprowadzenie zmiany organizacji ruchu wybrane miejskie ronda stały się rondami fachowo określanymi jako półturbinowe. Jeździmy po nich inaczej niż dotychczas. Pasy zewnętrzne (prawe) służą teraz wyłącznie do skrętu w prawo. Pasy centralne (środkowe) do jazdy na wprost bądź do zjazdu w prawo, a pasy wewnętrzne (lewe) wyłącznie do jazdy na wprost po okręgu.

Zdaniem naszych Czytelników, ta sztywna reguła już po kilku dniach uspokoiła ruch - zarówno na rondzie Uniwersyteckim, jak i na pl. Grunwaldzkim. To ważne. Przypomnijmy, że oba ronda zostały wybrane do tego drogowego eksperymentu nieprzypadkowo - od lat dochodziło na nich do wielu wypadków. Wprowadzono więc zmiany, by upłynnić ruch i poprawić bezpieczeństwo kierowców i pieszych. Czy się udało, dowiemy się po zakończeniu

...
Zawartość dostępna dla Czytelników eKuriera
Pozostało jeszcze 75% treści.

Pełna treść artykułu dostępna w
eKurierze
z dnia 01-08-2019

 

Autor: Leszek Wójcik
Fot. UM

Sonda

Czy ronda półturbinowe sprawdzą się w Szczecinie?
REKLAMA
REKLAMA

Komentarze

:)
2019-08-01 14:32:14
jeden seba w mbw juz nie dał rady
fabian
2019-08-01 14:08:34
Przed wjazdem na te ronda nie ma żadnej informacji , że prawy pas służy jedynie do skrętu w najbliższy zjazd.Zatem gdy kierowca na prawym pasie będzie chciał kontynuować jazdę do innego zjazdu to blokując prawy pas musi czekać aż ktoś go wpuści na środkowy pas. To zdecydowanie nie pomaga w płynnej jeździe
Ch. Eng
2019-08-01 13:52:46
Proponuję zmianę nazwy, nie rondo półturbinowe, a półgłówkowe. Tak jak piszą KIEROWCY a nie kierowcy dotychczas prawidłowa nie stwwarzała problemów. W tej chwili z ronda o trzech pasach zrobiono dwupasmowe. Poczekajmy na koniec wakacji. Bedzie horror.
Kasiszcz
2019-08-01 12:56:35
Rondo półturbinowe kompletnie się nie sprawdza. Zazwyczaj jeżdżę po wewnętrznym pasie i do tej pory wjazd i zjazd z ronda był dla mnie płynny. Teraz środkowy pas jest całkowicie zakorkowany a kierowcy nie wpuszczają na pas tych z wewnętrznego pasa. W konsekwencji pas wewnętrzny również się zapycha przez stojące auta próbujące zmienić pas na środkowy.
marek
2019-08-01 11:33:45
W Szczecinie ronda istnieja od bardzo wielu lat.Kierowcy ze Szczecina doskonale sobie z nimi radzili i radzą, natomiast cwaniacy i osoby nie znające przepisów , którym ciężko poczekać chwilę na poprawny zjazd wymuszają pierszeństwo łamiąc przy tym prawo o ruchu drogowym. To tak nie działa
zamieszanie
2019-08-01 11:31:48
nic to nie zmienia , a nawet pogarsza
Kierowca
2019-08-01 10:48:39
Kierowcy na nie .Pseudokierowcy na tak .To spora róznica
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA