Rozmowa z Pawłem Szumnym, zastępcą dyrektora ds. technicznych Urzędu Morskiego w Szczecinie
- Kluczową inwestycją szczecińskiej administracji morskiej jest obecnie „Modernizacja toru wodnego Świnoujście - Szczecin do głębokości 12,5 m". Co się kryje pod oficjalną nazwą tego projektu?
- Bez wątpienia „12,5" to sztandarowy projekt Ministerstwa Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej oraz Urzędu Morskiego w Szczecinie. Z rozmów, jakie przeprowadziliśmy z naszym generalnym wykonawcą, wynika, że jest też największą tego typu inwestycją w tej części świata. A należy podkreślić, że wykonawca - DIVO, czyli spółka join venture, utworzona przez Dredging International oraz Van Oord - to absolutna światowa czołówka firm pogłębiarsko-hydrotechnicznych. Logo całego projektu stanowi niebieska fala z wpisanym w nią „Dla Szczecina 12,5 m" - graficzny symbol znany wielu naszym mieszkańcom i turystom, bo przez lata znajdował się na ścianie elewatora Ewa. Dodajmy, że to już kolejna modernizacja toru wodnego łączącego porty Szczecin i Świnoujście. Tor powstał w sposób sztuczny
...