Piątek, 22 listopada 2024 r.  .
REKLAMA

Zanim unieszkodliwią Tallboya, trzeba oczyścić teren

Data publikacji: 20 lipca 2020 r. 21:17
Ostatnia aktualizacja: 01 stycznia 2021 r. 15:16
Zanim unieszkodliwią Tallboya, trzeba oczyścić teren
 

Przedsiębiorstwo Robót Czerpalnych i Podwodnych wygrało przetarg Urzędu Morskiego w Szczecinie na odsłonięcie, sprawdzenie i oczyszczenie z obiektów niebezpiecznych pochodzenia wojskowego wskazanych punktów z obszaru przylegającego do miejsca zalegania bomby lotniczej Tallboy w Kanale Piastowskim w Świnoujściu. Takie prace muszą zostać wykonane, zanim rozpocznie się neutralizacja ogromnego, ważącego 5,4 t niewybuchu.

Urząd Morski w Szczecinie prowadzi obecnie modernizację toru wodnego Świnoujście - Szczecin do głębokości 12,5 m. Ta droga wodna ma blisko 68 km długości. Jest intensywnie wykorzystywana przez transport morski. Głębokość techniczna toru prawie na całej długości wynosi 10,5 m. Pozwala to na bezpieczną żeglugę statków o zanurzeniu 9,15 m. Bałtycki standard w zakresie głębokości akwenów w portach morskich czy terminalach kontenerowych to obecnie 15-16 m. Warunkiem utrzymania przez port w Szczecinie konkurencyjnej pozycji jest pogłębienie toru wodnego do głębokości technicznej 12,5 m. To jedna z podstawowych inwestycji związana nie tylko z rozwojem portu w Szczecinie, ale

...
Zawartość dostępna dla Czytelników eKuriera
Pozostało jeszcze 75% treści.

Pełna treść artykułu dostępna w
eKurierze
z dnia 20-07-2020

 

Elzbieta Kubowska
Fot. UMS
REKLAMA
REKLAMA

Komentarze

czy wystawimy rachunek Brytyjczykom?
2020-07-21 14:35:28
Pytam serio - Brytyjczycy wystawili nam rachunek po II WS co kosztowało nas 11 ton polskiego złota (tytułem „pokrycia wydatków łożonych przez imperium podczas wojny na cywilne potrzeby polskie”)...
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA