Piątek, 22 listopada 2024 r.  .
REKLAMA

Znów pękające spawy i kasa w naprawy

Data publikacji: 23 września 2020 r. 23:02
Ostatnia aktualizacja: 20 stycznia 2021 r. 10:32
Znów pękające spawy i kasa w naprawy
 

Szykuje się kolejna seria wymiany odcinków torów z pękającymi spawami na całej długości trasy dla tramwajów użytkowanych raptem od pięciu lat, w kierunku prawobrzeża: od ul. Energetyków, przez ul. Gdańską i Basen Górniczy po pętlę Turkusowa. Naprawy mają być wykonane najpóźniej do 10 grudnia. Szlak zbudowany od podstaw z racji ilości wciąż pojawiających się na nim usterek zaczyna przypominać skarbonkę bez dna. Tylko w tym roku to już drugie zlecenie na usuwanie wykrytych na nim już wcześniej wad w postaci miejscowych odkształceń.

Do wykonania napraw na obu odcinkach torowisk (za ten między mostem Długim do pętli Basen Górniczy odpowiadał upadły Energopol Szczecin SA, a fragment 4-kilometrowej nitki tzw. szybkiego tramwaju do pętli Turkusowa budowało konsorcjum spółek Szybki Tramwaj-Strabag - wyj. autora) tym razem zgłosił się jako jedyny stargardzki Stanled. Spółka zaoferowała usługi za kwotę niższą o kilkaset tysięcy zł od kalkulacji wydatku sporządzonej przez spółkę Tramwaje Szczecińskie na poziomie 1 mln 107 tys. zł. Stanled gotów jest dokonać nowych wstawek w 34 miejscach za 889

...
Zawartość dostępna dla Czytelników eKuriera
Pozostało jeszcze 80% treści.

Pełna treść artykułu dostępna w
eKurierze
z dnia 24-09-2020

 

Tekst i fot. Mirosław Winconek
REKLAMA
REKLAMA

Komentarze

Brawo Energopol
2020-09-25 13:53:14
Zrobliście w regionie świetną robotę - zapamiętamy was na długo.
oby tylko
2020-09-24 19:17:43
nie wykoleił się jakiś tramwaj na tych torach na moście.
Quistorp
2020-09-24 14:58:54
Za przebrzydłej komuny , czasami łączono szyny tramwajowe, ale nie przez spawanie elektryczne elektrodami, ale w skrzynkach z termitem. Taka metoda zapewnia pełny przetop i wnika w głąb materiałów łączonych. Potem następuje badanie głębokości spoiny, prześwietlając metodą roendgenowską, by wyłapać zapęcherzenia.
retorycznie
2020-09-24 13:31:16
Czy w regionie była choć jedna budowa którą Energopol przeprowadził bezbłędnie?
@Wacek Rondelek
2020-09-24 12:57:35
Raczej dla byłego prezesa Energopolu
ksi=kasa
2020-09-24 11:38:31
Za cene plywalni i cene 2 lat eksploatacji plywalni Szczecin moze wybudować trase napowietrzna tramwaju z Prawobrzeża do Centrum Szczecina.Zamiast prawdziwej i potrzebnej miastu inwestycji, zgermanizowany samorzad miejski funduje nam 1000 wodotrysków i fontant i w których wkrótce nie bedzie za co pompować wody. Topimy pieniadze i inwestycje w niemieckie sztuczki niszczenia wszystko co polskie. Szczecinski magistrat to głupi i biedny ale posłuszny berlinowi.
Wacek Rondelek
2020-09-24 10:20:03
Czy kajdanki dla pan prezydenta miasta przygotowane?
cires
2020-09-24 09:54:24
Teraz dopiero widać jak beznadziejną firmą budowlaną był ten cały energopol
Janek
2020-09-24 09:16:06
To samorządy kupiły te szyny i wcisnęły wykonawcom - w Szczecinie Energopolowi. Lobbyści zadziałali skutecznie i decyzje o zakupie ktoś zaakceptował. Dotyczy to wielu aglomeracji w Polsce, a u nas ofiarą jest Energopol.
oby
2020-09-24 08:55:43
Nigdy więcej takich firm jak Energopol w regonie.
gregor102
2020-09-24 08:54:02
... a może by tak pomyśleć o trolejbusach..? bez remontów torów będzie taniej...
obserwator
2020-09-24 08:01:37
Trasa rozsypie się przy pierwszej solidnej zimie z mrozami -10 stopni przez 2 tygodnie.Na razie przez 5 lat takiej nie było a i tak jest z nią źle.
Jan
2020-09-24 03:33:11
W takim tempie to cale torowisko wymienia, kawałek po kawałku, roboty a roboty, byle do emetytury... od energetyków do turkusowej, i spowrotem. A potem znowu to samo. Taka syzyfowa praca, za którą płacą.
Plebs
2020-09-23 23:23:53
I dlatego jazda komunikacją miejską to akt desperacji w ramach mody lub konieczność z biedy.
Floating garden 2050
2020-09-23 23:19:31
za 30 lat bez kolejnej nitki przeprawy lewy->prawy brzeg będziemy mieli tu istny Armagedon. I nawet spawanie torów co chwilę nie pomoże
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA