Pasażerowie komunikacji miejskiej w Szczecinie nie potrzebują porannej kawy. By podnieść sobie ciśnienie, wystarczy rano wejść na stronę internetową Zarządu Dróg i Transportu Miejskiego. Tam każdego dnia zamieszczana jest informacja o kursach, które z braku kierowców i motorniczych nie będą wykonane. W środowy poranek było to ponad 140 kursów tramwajowych i ponad 30 autobusowych. Ale sytuacja w ciągu dnia jest zawsze dynamiczna i po południu okazało się, że braki są jeszcze większe.
O agonii szczecińskiej komunikacji chcą dziś (czwartek) rozmawiać radni z Komisji ds. Gospodarki Komunalnej i Ochrony Środowiska. Na posiedzenie zaprosili m.in. prezesów miejskich spółek autobusowych i tramwajowej. Radni oczekują, że przedstawią oni, jakie działania podjęli w ostatnich latach, by powstrzymać odpływ pracowników i przyciągnąć nowych. Braki kadrowe są bowiem przyczyną licznych niewyjazdów. To pochodna braku środków. Kierowca czy motorniczy, ponosząc odpowiedzialność za tysiące przewożonych pasażerów, zarabia niespełna 5 tys. zł. Kwotę tę przekracza, jeśli pracuje w ramach nadgodzin, ale te
...
Zawartość dostępna dla Czytelników eKuriera
Pozostało jeszcze 76% treści.
Pełna treść artykułu dostępna w eKurierze z dnia 21-09-2023
Niektórzy nawet nie zdają sobie sprawy że Szczecinem rządzą samorządy. Jeśli nie oni to za co biorą wypłaty?
Ha ha
2023-09-21 13:38:44
Wybudujecie jeszcze jeden stadion otwarty co 2 tygodnie
SromotnikBezwstydny
2023-09-21 13:33:37
Krytykujecie urzedasów ZDiTM i prawidłowo! Problem tkwi w braku kierowców i braku godziwego wynagrodzenia dla nich.Tak, ale, ani kierowcy autobusów ani mototrniczowie NIE SĄ pracownikami ZDiTM !!!
Prezesi tego molocha, aby pozbyć się odpowiedzialności i "ulżyć" swoim urzędasom utworzyli spółki i spółeczki które zatrudniają kierowców i motorniczych! Prezesi tych spóleczek biorą kasiorę a kierowcom rzucają ochłapy!!! To jest SKADAL w PiSdzielczej PRLce...
zaprosili prezesów
2023-09-21 10:37:30
O to miło że zaprosili na zebranie prezesów, mam nadzieję że będzie tort i kawa! Powinni ich doprowadzić bez pytania o chęci
zed
2023-09-21 10:33:43
Wojewoda Bogucki do natychmiastowej dymisji!
xxx
2023-09-21 10:31:34
Ciekawe kogo wskaże komisja ? Za miasto odpowiada krzystek i nikt więcej. To że najważniejsze stanowiska w mieście zajmują cały czas ci sami ludzie to tylko jego wina. Jak to mówił Boguś Linda : czasy się zmieniają a pan zawsze jest w komisjach. Recznik ds mieszkalnictwa powiedział ze dług najemców lokali komunalnych wobec miasta to 196 mln zł . Co zrobiono z tym przez tyle kadencji krzystka ?
Ta kwota wskazuje na to ze ludzie nie płacą z zasady bo nikt im nic nie zrobi, inni muszą na nich
krótko
2023-09-21 10:29:50
Winny jest rząd PIS, który regularnie okrada Szczecin z pieniędzy. Przez tzw. nowy ład, okradli już Szczecin na 300 milionów złotych.
15 minutowe miasto ?
2023-09-21 10:09:46
To nie przypadek że z komunikacją dzieje się to widać. Od lat duże miasta RP ścigają się w realizacji planu "15 minutowe miasta". Szczecin to najbardziej sparaliżowane miasto. Likwidowane miejsca parkingowe, zamykane ulice, Wojska Polskiego to klasyczny przykład jak z centralnej arterii zrobić deptak.No i do tego całkowite załamanie komunikacji. Proszę porównać płace kierowców/motorniczych oraz jaką mają odpowiedzialność z zarobkami i ZEROWĄ odpowiedzialnością biurowych
@cesio
2023-09-21 09:46:57
Ekoświryzm pomyślał i o tym. Po 2035 roku zostaniesz w pełni osaczony. Zostanie ci rower, hulajnoga albo niesprawna komunikacja masowa. Popierają to wszyscy poza Konfederacją. Dla tego towarzystwa tzw. klimat na który nie mają żadnego wpływu jest ważniejszy od ludzi.
Bielik
2023-09-21 09:11:16
Według prezydenta Krzyśka to wina Orlenu. Jaki Zarząd Miasta, taka komunikacja.
kleks
2023-09-21 08:51:52
Prezydent miasta nie panuje,co się dzieje w mieście,woli kroić torty!!!!!Do dymisji!!!!!!
@P.
2023-09-21 08:31:58
Śmiechu warte te twoje pokrzykiwania. Te rzekome 300 mln to nasze pieniądze z podwyższonej kwoty wolnej oraz obniżonych podatków. Mielibyśmy dać wam na przepalenie kolejne 300 mln na bzdurne iluminacje i chińskie kostki brukowe rozpadające się po kilku miesiącach i nagrody dla prezesów spółek miejskich ? Poza tym Tusk i PO obiecują kwotę wolną na 60 tys zł, to znowu zabraknie samorządom kolejne 300 mln? To wam się spina bo jesteście na bakier z ekonomią i zdrowym rozsądkiem
Bulwary
2023-09-21 08:18:34
Kto przychylił się do wniosku radnego Zielonych Przemka Słowika i uruchomił busy na bulwary co dodatkowo kosztowało budżet 60 000 zł? Czy te pieniądze nie powinny zostać wydane na dodatki za nadgodziny dla motorniczych a na bulwary jest na tyle blisko przystanek że można się przejść. Nawet jak się jest podchmielonym
co zrobili
2023-09-21 07:50:45
Podnieśli sobie pensje i pozatrudniali znajomków na różnych stanowiskach.
Policzyć biurowych
2023-09-21 07:42:47
Zobaczcie jak oni się bronią przed obliczeniem stosunku pracujących realnie w komunikacji, czyli motorniczych, kierowców, mechaników, konserwatorów sieci w stosunku do pracowników biurowych. Jak myślicie na czyją korzyść są płace i obciążenie pracą? Jakie koneksje i kompetencje mają biurowi? Nad biurowymi są kierownicy i prezesi, to dopiero jest czapa. A jeździć nie ma komu za 5 tys. brutto w zakorkowanym mieście
cesio
2023-09-21 07:42:20
@Nie rozumiem - ekoświryzm kończy się wzrostem zanieczyszczenia, bo potencjalni piesi pasażerowie w trosce o SWÓJ CZAS przesiadają się do samochodów, które dla odmiany blokuje drugi szkodnik niejaki Charęza.
pracus
2023-09-21 07:42:04
jedno proste wyjscie , gwarancja sredniej krajowej po 5 latach pracy dla motorniczego i kierowcy autobusu i wstrzymanie wszystkich premii dla prezesow spolek miejskich na 5 lat
Pracownik
2023-09-21 07:26:57
Winnym jest oczywiście Prezes Tramwajów Szczecińskich.
P.
2023-09-21 07:23:19
Takie są skutki polskiego ładu miasto szczecin od 2019 r straciło ponad 300mln zł !!!?
P.
2023-09-21 07:22:23
A komisja dojedzie na posiedzenie autem czy komuikacja miejska ?!
Zgred
2023-09-21 07:17:35
Obraz komunikacji miejskiej w Szczecinie znakomicie wpisuje się w obłąkaną politykę ekoterroryzmu forsowaną przez lewackie rządy brukseli. Trzeba być niespełna rozumu żeby nie widzieć że w połączeniu z chorą POlityką migracyjną to najprostsza droga do destrukcji unii europejskiej.
Moim zdaniem
2023-09-21 07:14:18
rozwiązanie problemu może przynieść zakup nowoczesnych autobusów wodorowych i budowa kilku stacji tankowania wodorem. To dopiero byłoby po europejsku i jeszcze bardziej ekologicznie niż autobusy na baterię. Ekologia kręci, czujecie to (w nogach)?
PPP
2023-09-21 06:30:58
Potrzeba komisji aby zrozumieć, co się stało? Idea zrównoważonego transportu, poronione "inwestycje" Do tego zarobki dla kierowców takie, że nawet ukraińcy i gruzini mają w d..... taką pracę. I oto skutki.
-Do już dosc-
2023-09-21 05:13:21
Rusz tyłek z przed telewizora i odrobinę rusz głową to znajdziesz coś dla siebie. Mnóstwo lasów i wody wokół .
Zaoszczędzę
2023-09-21 00:45:10
Zaoszczędzę pracy komisji. Winny jest oczywiście rząd PiS, Kaczyński z Morawieckim i Ziobro. Gdyby nie oni to Szczecin miałby 300 milionów z zabieranych szczecinianom podatków i można byloby szastać kasą na lewo i prawo a dzieki kasie z KPO kupować drogie elektryczne autobusy u naszych zachodnich sąsiadów dzięki czemu gospodarka Niemiec nie byłaby w recesji... To nic że długi spłacali by jeszcze nasi pra pra prawnukowie. Nie można oszczędzać na wartościach europejskich i ratowaniu matki Ziemi.
Rzut okiem
2023-09-21 00:11:31
Ze spółek miejskich wywalić połowę (albo 3/4) obsady biurowej, to i tak sami znajomi królika, będzie na motorniczych i jeszcze na tramwaj starczy. Bo to, że całe miasto 5 lat stało w korkach z powodu rewolucji tramwajowej, a teraz likwiduje się przejazdy, to nie jest głupota to zwykłe s..., na które nie ma ŻADNEGO usprawiedliwienia. Szczyt niekompetencji został daleko w tyle.
Nie rozumiem
2023-09-21 00:04:12
Przecież sowicie inwestowaliśmy. A to w autobusy bateryjne, a to w ładowarki. Nawet takie ustawione na przystankach. Poszły miliony, stać nas było i... komunikacja zamarła. W ekoświryźmie jest jednak moc. Momentalnie przywraca świeże powietrze w mieście eliminując z niego ruch i dotlenia pieszych pasażerów. Czegóż chcieć więcej?
Hogata
2023-09-20 23:54:21
Cokolwiek to znaczy. Chodzi o to ilu pracowników zditm obsługuje ilu motorniczych. To jest istotne. Wiem, że zditm robi inne rzeczy, ale to jest ważne.
Już_dość
2023-09-20 23:41:23
Piszecie, że urzędnicy się tłumaczą i zastanawiają się jak zmienić sytuację. Winnym bałaganu jest Krzystek. Od czasu, gdy są wybory bezpośrednie to na nim ciąży odpowiedzialność za miasto i za to co się w nim dzieje. Do prezydentów Sz-n nie miał szczęścia, a ten niszczy miasto kilkanaście lat, i zbieramy zgniłe owoce tej - pożal się boże - prezydentury. Nie ma komunikacji, nie ma porządku, nie ma ciekawej pracy, nie ma gdzie uprawiać rekreacji. Będzie niestety jeszcze gorzej. Szkoda Szczecina.
@bogdan
2023-09-20 23:27:30
Motorniczy nie jest pracownikiem zditm więc co to ma do rzeczy.
Bogdan
2023-09-20 23:07:57
Interesuje mnie ilu jest motorniczych a ilu urzędników ZDiTM. Czyli ilu urzędników przypada na jednego motorniczego. Może być ciekawie.
Zgadzam się na przechowywanie moich danych osobowych na urządzeniu, z którego korzystam w formie tzw. plików cookies oraz na przetwarzanie moich danych osobowych pozostawianych w czasie korzystania przeze mnie ze stron internetowych zapisywanych w plikach cookies w celach marketingowych (w tym na profilowanie i w celach analitycznych) przez Kurier Szczeciński sp. z o.o. Więcej w naszej Polityce Prywatności.