Bez wsparcia zakupów autobusów elektrycznych nie będzie
Bez wsparcia zakupów autobusów elektrycznych nie będzie
Data publikacji: 17 lipca 2023 r. 22:41
Ostatnia aktualizacja: 17 lipca 2023 r. 22:45
Fot. Tomasz Tokarzewski
Jest pozytywna decyzja w sprawie zakupienia przez Szczecin kolejnych autobusów elektrycznych. Nie oznacza to jednak, że środki zostały już przyznane. Dopiero gdy tak się stanie, będzie można ogłosić przetarg i wyłonić producenta. W najbliższym czasie (o ile dojdzie do skutku) będzie to prawdopodobnie jedyna inwestycja w nowy tabor.
Po Szczecinie jeździ już 14 „elektryków". To 8 autobusów przegubowych i 6 krótkich. Jeśli miasto swoje plany zrealizuje, ich liczba się znacznie powiększy. Tym razem jednak proporcje są inne - przetarg ma być ogłoszony na dostawę 10 autobusów przegubowych i 4 krótkie. Do tego jednak jeszcze daleka droga. W chwili ogłoszenia naboru miasto złożyło jednak odpowiedni wniosek.
- Miasto nie dostało żadnego dofinansowania, a na ten moment jedynie pozytywną rekomendację Narodowego Funduszu Ochrony Środowiska. Chodzi o wsparcie w ramach III naboru programu priorytetowego „Zielony transport publiczny" - tłumaczy Piotr Zieliński, rzecznik miasta ds. inwestycji. - Należy jednak pamiętać, że zgodnie z regulaminem naboru, większość budżetu zależna jest od przekazania
...
Zawartość dostępna dla Czytelników eKuriera
Pozostało jeszcze62% treści.
Pełna treść artykułu dostępna w eKurierze z dnia 18-07-2023
@Stanisław, no to konkret. Taki gospodarny Poznań który jako pierwszy wszedł w elektryki, jako pierwszy się z nich wycofuje! Dlaczego? Ano autobusy "eko" częściej i dłużej stoją pod napięciem i się "ładują" niż kursują. Teraz na tapecie w pyrkowie są autobusy ..wodorowe. Ciekawe co je "wykończy"? Niestety, ale ekonomia! "ekologia" jest dla bogatych :)) Ale i oni nie rzucają się na to "eko" :) ps. spaliny mają znikomy wpływ na astmę i nowotwory !
Stanisław
2023-07-18 10:40:19
W Szczecinie niestety, podobnie jak w innych miastach, smog powstały w wyniku spalin powoduje wiele zachorowan na astmę i nowotwory. Inwestycje w autobusy i samochody elektryczne powinny być priorytetem.
Komentatorom
2023-07-18 10:30:07
Komentatorom przypominam że, UE dotuje wyłącznie autobusy elektryczne i wodorowe. Rząd PiS dodatkowo wzmocnił presję na samorządy by nie kupowały innych autobusów wpisując sowite dotacje na elektryki do KPO. Jeśli miasta chcą dostać dotację to muszą kupować takie a nie inne autobusy.
Głupi pomysł
2023-07-18 10:07:25
Przecież faktycznie to jest bardzo droga inwestycja i z dotacjami bez których nikt by nie kupował takiego taboru.
Z miasta
2023-07-18 09:23:09
Już są miasta które wycofują się z eklektyków (wyjątkowo NIEekologiczne) No cóż nasi włodarze jak zwykle kilka lat za ..afroamerykanami :)
Piotr
2023-07-18 08:36:04
Dla kierowców autobusów brak pieniędzy na podwyżki pensji. Lobby elektrycznych busów i lobby wodorowe promowane ponad wszystko zamiast autobusu diesla. Autobus wodorowy to koszt 17 mln, a diesel to 1,5 mln. Podobne kosmiczne pieniądze mają iść na elektryki. 10 autobusów wodorowych to koszt taki sam co 100 dieslowych. Koperty pod stołem za diesel wykluczone.
Andrzej
2023-07-18 08:20:25
Kupują autobusy wielokrotnie droższe od spalinowych a jednocześnie ograniczają kursowanie. Rozdwojenie jaźni. Gdzie logika i ekonomia ?
Dzięki
2023-07-18 00:32:46
przepłacaniu (średnio 3x) za autobusy na baterię miasta nie stać na inne inwestycje w tabor. Oto realia ekoświryzmu. Razem ma być 28 chimerycznych pojazdów, a można było mieć 84 nowiutkie, niezawodne. To ukryty koszt chorej ideologii i przynależności do Unii Europejskiej. Smogu w mieście nie ubędzie, bo katastrofalny stan komunikacji publicznej nie pozwala i nie zachęca na zostawienie własnego auta w domu, więc ruch jest większy i koło się zamyka.
Zgadzam się na przechowywanie moich danych osobowych na urządzeniu, z którego korzystam w formie tzw. plików cookies oraz na przetwarzanie moich danych osobowych pozostawianych w czasie korzystania przeze mnie ze stron internetowych zapisywanych w plikach cookies w celach marketingowych (w tym na profilowanie i w celach analitycznych) przez Kurier Szczeciński sp. z o.o. Więcej w naszej Polityce Prywatności.