Wtorek, 16 grudnia 2025 r. 
REKLAMA

Bez wsparcia zakupów autobusów elektrycznych nie będzie

Data publikacji: 17 lipca 2023 r. 22:41
Ostatnia aktualizacja: 17 lipca 2023 r. 22:45
Bez wsparcia zakupów autobusów elektrycznych nie będzie
Fot. Tomasz Tokarzewski  

Jest pozytywna decyzja w sprawie zakupienia przez Szczecin kolejnych autobusów elektrycznych. Nie oznacza to jednak, że środki zostały już przyznane. Dopiero gdy tak się stanie, będzie można ogłosić przetarg i wyłonić producenta. W najbliższym czasie (o ile dojdzie do skutku) będzie to prawdopodobnie jedyna inwestycja w nowy tabor.

REKLAMA

Po Szczecinie jeździ już 14 „elektryków". To 8 autobusów przegubowych i 6 krótkich. Jeśli miasto swoje plany zrealizuje, ich liczba się znacznie powiększy. Tym razem jednak proporcje są inne - przetarg ma być ogłoszony na dostawę 10 autobusów przegubowych i 4 krótkie. Do tego jednak jeszcze daleka droga. W chwili ogłoszenia naboru miasto złożyło jednak odpowiedni wniosek.

- Miasto nie dostało żadnego dofinansowania, a na ten moment jedynie pozytywną rekomendację Narodowego Funduszu Ochrony Środowiska. Chodzi o wsparcie w ramach III naboru programu priorytetowego „Zielony transport publiczny" - tłumaczy Piotr Zieliński, rzecznik miasta ds. inwestycji. - Należy jednak pamiętać, że zgodnie z regulaminem naboru, większość budżetu zależna jest od przekazania

...
Zawartość dostępna dla Czytelników eKuriera
Pozostało jeszcze 62% treści.

Pełna treść artykułu dostępna w
eKurierze
z dnia 18-07-2023

 

Tomasz Tokarzewski
REKLAMA

Komentarze

@Stanisław
2023-07-18 11:51:15
@Stanisław, no to konkret. Taki gospodarny Poznań który jako pierwszy wszedł w elektryki, jako pierwszy się z nich wycofuje! Dlaczego? Ano autobusy "eko" częściej i dłużej stoją pod napięciem i się "ładują" niż kursują. Teraz na tapecie w pyrkowie są autobusy ..wodorowe. Ciekawe co je "wykończy"? Niestety, ale ekonomia! "ekologia" jest dla bogatych :)) Ale i oni nie rzucają się na to "eko" :) ps. spaliny mają znikomy wpływ na astmę i nowotwory !
Aby odpowiedzieć na komentarz, musisz być zalogowany.
Stanisław
2023-07-18 10:40:19
W Szczecinie niestety, podobnie jak w innych miastach, smog powstały w wyniku spalin powoduje wiele zachorowan na astmę i nowotwory. Inwestycje w autobusy i samochody elektryczne powinny być priorytetem.
Aby odpowiedzieć na komentarz, musisz być zalogowany.
Komentatorom
2023-07-18 10:30:07
Komentatorom przypominam że, UE dotuje wyłącznie autobusy elektryczne i wodorowe. Rząd PiS dodatkowo wzmocnił presję na samorządy by nie kupowały innych autobusów wpisując sowite dotacje na elektryki do KPO. Jeśli miasta chcą dostać dotację to muszą kupować takie a nie inne autobusy.
Aby odpowiedzieć na komentarz, musisz być zalogowany.
Głupi pomysł
2023-07-18 10:07:25
Przecież faktycznie to jest bardzo droga inwestycja i z dotacjami bez których nikt by nie kupował takiego taboru.
Aby odpowiedzieć na komentarz, musisz być zalogowany.
Z miasta
2023-07-18 09:23:09
Już są miasta które wycofują się z eklektyków (wyjątkowo NIEekologiczne) No cóż nasi włodarze jak zwykle kilka lat za ..afroamerykanami :)
Aby odpowiedzieć na komentarz, musisz być zalogowany.
Piotr
2023-07-18 08:36:04
Dla kierowców autobusów brak pieniędzy na podwyżki pensji. Lobby elektrycznych busów i lobby wodorowe promowane ponad wszystko zamiast autobusu diesla. Autobus wodorowy to koszt 17 mln, a diesel to 1,5 mln. Podobne kosmiczne pieniądze mają iść na elektryki. 10 autobusów wodorowych to koszt taki sam co 100 dieslowych. Koperty pod stołem za diesel wykluczone.
Aby odpowiedzieć na komentarz, musisz być zalogowany.
Andrzej
2023-07-18 08:20:25
Kupują autobusy wielokrotnie droższe od spalinowych a jednocześnie ograniczają kursowanie. Rozdwojenie jaźni. Gdzie logika i ekonomia ?
Aby odpowiedzieć na komentarz, musisz być zalogowany.
Dzięki
2023-07-18 00:32:46
przepłacaniu (średnio 3x) za autobusy na baterię miasta nie stać na inne inwestycje w tabor. Oto realia ekoświryzmu. Razem ma być 28 chimerycznych pojazdów, a można było mieć 84 nowiutkie, niezawodne. To ukryty koszt chorej ideologii i przynależności do Unii Europejskiej. Smogu w mieście nie ubędzie, bo katastrofalny stan komunikacji publicznej nie pozwala i nie zachęca na zostawienie własnego auta w domu, więc ruch jest większy i koło się zamyka.
Aby odpowiedzieć na komentarz, musisz być zalogowany.
Tylko zalogowani użytkownicy mają możliwość komentowania
Zaloguj się Zarejestruj
REKLAMA
REKLAMA