Piątek, 22 listopada 2024 r.  .
REKLAMA

Coraz więcej aut

Data publikacji: 26 stycznia 2021 r. 08:14
Ostatnia aktualizacja: 16 maja 2021 r. 20:22
Coraz więcej aut
Fot. Marek Klasa  

Koronawirus, który już od roku dusi świat, ma również wpływ na poziom zakorkowania miast. W 2020 r. ruch drogowy wyraźnie zmalał. Zdaniem specjalistów jednak, to jest sytuacja tymczasowa, po zniesieniu obostrzeń związanych z pandemią samochody na ulice wrócą, a razem z nimi korki. To chyba nikogo nie cieszy - to jedyna rzecz, do której nie tęsknimy.

Z corocznego raportu Traffic Index przygotowanego przez firmę TomTom wynika, że poziom zakorkowania miast samochodami zmalał w ubiegłym roku aż o jedną piątą. To dobra wiadomość. Ale niestety z rankingu zamieszczonego w raporcie wynika, że mimo to po polskich miastach wciąż bardzo trudno się poruszać. Najbardziej zatłoczone miasta w kraju: Łódź, Kraków i Wrocław są jednocześnie najbardziej zakorkowanymi miastami na świecie w kategorii miast poniżej 800 tys. mieszkańców - badania przeprowadzono w 166 miastach, które mieściły się w tej kategorii.

Moskwa - Stambuł - Kijów

Specjalizująca się m.in. w produkcji urządzeń nawigacyjnych firma TomTom w opublikowanym raporcie przedstawiła najświeższe dane dotyczące sytuacji drogowej w 416

...
Zawartość dostępna dla Czytelników eKuriera
Pozostało jeszcze 78% treści.

Pełna treść artykułu dostępna w
eKurierze
z dnia 26-01-2021

Autor: Leszek Wójcik 
REKLAMA
REKLAMA

Komentarze

IMIĘ/NICK
2021-04-25 03:57:07
a Szczecińska Katastrofa Metropolitalna to się buduje ? , czy nie ?
Mad Max
2021-01-26 17:01:37
I co pisiorki, Niemcy be, ale passacik w tedeiku musi być...
@A, A...
2021-01-26 16:59:26
synu wiatru i kurzu
autkowa rasa panów
2021-01-26 13:28:13
@auto nikogo nic nie boli, jest rok 2021 i każdy powinien byc pro ekologiczny ,ciesz sie ze jest komunikacja miejska bo jak by każdy kupił szrota za 2 tys to bys do pracy jechał pol dnia
daren
2021-01-26 12:50:50
Miasto powinno być dla ludzi, nie dla samochodów!
Aneta
2021-01-26 12:46:07
To tylko potwierdza, że wprowadzenie podwyżek cen w Strefie Płatnego Parkowania było bardzo dobrym pomysłem radnych.
Apel
2021-01-26 11:56:07
W Szczecinie w centrum tylko rowery i hulajnogi.Samochody za opłatami i z normami.
A, A...
2021-01-26 11:27:06
Co raz wiecej Aut !!! A PO-st/KO-munistyczne Lewactwo uparcie twierdzi ...ze w Polsce zyje sie "co raz gorzej"... ?? Czyli wyrazny i namacalny dowod - jaak Klaamia...!!!
auto
2021-01-26 11:10:48
Oj, bolą te samochody lewaków, strasznie bolą. Kto chce jeździć komunikacją miejską niech jeździ, ale niech nigdy nie nakazuje tego innym!
HogoFogo
2021-01-26 10:37:19
Obawiam się, że miasto pozbawione "gości" z sąsiednich gmin szybko by zdechło. Nie tylko tutaj pracują, ale także wydają swoje pieniądze.
hela
2021-01-26 10:26:31
Berlin rozwiązał problem samochodów - wprowadził zieloną strefę. Dlaczego Szczecin nie może zrobić tego samego?
autkowa rasa panów
2021-01-26 10:14:30
@Apel to było by dobre, kilkadziesiąt tysięcy aut mniej szczególnie szrotów bmw i innych z okolicznych gmin zpy,zgy,zst,zpl którzy to parkuja niszcza chodniki i nie płacą za parkowanie, .Na zdjęciu dwie rejestracje spoza Szczecina to juz wiadomo kto korkuje miasto, policzyc to razy 1000 i mamy obużoną autkową rasę panów ze nie ma gdzie parkowac za darmo !!! najgorsze to ich czeka od czerwca, predkosc 50 i obowiazek przepuszczania pieszych na swiatach jak oni to przezyja
:)
2021-01-26 10:11:34
@gosc-komunizm wiecznie żywy możesz jechac tam na Kubę, do Korei Północnej,Wenezueli,Chin tam zdrowiem człowieka wolnego obywatela nikt sie nie przejmuje .Idea jest taka aby wywalic auta z centrum a jak są remonty to zawsze są korki szczególnie przy 300 -350 tysiącach samochodów ,musialby byc tunel Police Swięta lub kolejny most ale na to kasy nie ma, bo miasto rozdaje grunty dla wybranych za darmo lub za 1zl.
Gość
2021-01-26 09:46:03
No to sobie teraz popiszemy. W latach siedemdziesiątych ubiegłego wieku starano się tak budować ciągi komunikacyjne, aby były maksymalnie drożne i bezpieczne - szerokie jezdnie, zielone fale (dla młodych info: jadąc samochodem z przepisową prędkością na kolejnych skrzyżowaniach miało się zielone światło i się nie stało -po prostu szok), bezpieczne przejścia dla pieszych, tj. kładki, przejścia podziemne, przejścia z sygnalizacja świetlną. Ale to było ZŁE. Obecnie idoea jest taka, aby maksymalnie utrudnić przemieszczanie się po mieście i to jest DOBRE. Przykład pierwszy z brzegu: przebudowa nitki wjazdowej na Placu Żołnierza. Po zakończeniu inwestycji korki w godzinach szczytu sięgają połowy Trasy Zamkowej. Przed przebudową tego nie było. Proszę mnie przekonać, że po zakończeniu tej inwestycji w Szczecinie skokowo przybyło samochodów. Takich przykładów możnaby wskazać wiele. Próby nachalnej edukacji komunikacyjnej i wymuszania porządanych zachowań, też nie dają oczekiwanych efektów. Trudno więc oczekiwać, że korków nie będzie, a powietrze będzie czystsze.
autkowa rasa panów
2021-01-26 09:16:46
W Szczecinie "tylko: 300 tysięcy aut do tego pojazdy z okolicznych gmin ,turyści handlowcy itp. na 400 tyś mieszkanców i wielki lament nie ma gdzie parkowac !!!!!!!!!!!!matko i córko , parkingowce w galeriach puste w połowie , nie ma gdzie parkowac !!! i cyk na chodniku i trawniku a potem za co ten mandat nie ma gdzie parkowac !!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Apel
2021-01-26 08:48:42
W centrum Szczecina należy jak najszybciej wprowadzić czystą strefę transportu z zakazem wjazdu samochodów niespełniających normy emisji spalin Euro-4.
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA