Z Winicjuszem BARTKOWEM, pseudonim Wini, raperem, producentem muzycznym i właścicielem marki odzieżowej Stoprocent, rozmawia Magdalena KLYTA
- Jesteśmy tuż po ogłoszeniu Młodzieżowego Słowa Roku, którym została wybrana essa. Słowo stało się ostatnio popularne za sprawą trendu z TikToka, nie wszyscy jednak wiedzieli, że w Szczecinie funkcjonuje od dawna, a pochodzi z tutejszych imprez techno lat 90. Przybliżmy nieco tę historię.
- Nie wiedziałem, że na TikToku był trend na essę, ja natomiast uważam siebie za jednego z głównych propagatorów tego słowa. W latach 90. na imprezach techno w Szczecinie, które były jednymi z pierwszych Polsce, starsi koledzy, gdy już osiągali stan uniesienia, krzyczeli: essa! Był to imprezowy okrzyk bojowy. Moja uliczna ekipa podłapała ten okrzyk i zaczęła robić nalepki na samochodach z essą. Pierwsze logo zaprojektował Bucky zwany Guru Gomez, projektant marki Stoprocent, która zresztą ma prawa do znaku słowno-graficznego ESSA i niedługo wypuszcza kolejną kolekcję. Już wcześniej projektowaliśmy ubrania z logo essy.
- Powstawały nie tylko ubrania z
...