Ponad szesnaście tysięcy osób skorzystało w ubiegłym roku z porad Biura Miejskiego Rzecznika Konsumentów w Szczecinie. Wciąż dużą grupą potrzebujących fachowej pomocy w konsumenckich kłopotach są seniorzy. Choć nie tylko. Przybywa osób zgłaszających się ze sprawami spornymi z deweloperami, bankami i z zakupami przez internet.
Dzisiaj, 15 marca, przypada Światowy Dzień Praw Konsumenta. Po raz pierwszy ten dzień obchodzono w 1983 roku, w rocznicę przemówienia prezydenta USA Johna F. Kennedy’ego, wygłoszonego w roku 1962 w Kongresie Stanów Zjednoczonych. Dotyczyło ono projektu ustawy o ochronie praw konsumenta. Projekt zawierał cztery podstawowe prawa konsumentów: do informacji, do wyboru, do bezpieczeństwa oraz do reprezentacji.
W Szczecinie miejskim rzecznikiem praw konsumentów jest od 23 lat Longina Kaczmarek. W prowadzonym przez nią biurze pracuje 8 osób. Każda z nich zajmuje się problemami podzielonymi tematycznie i branżowo. Są więc specjaliści m.in. od motoryzacji, telekomunikacji, bankowości, a nawet od energetyki.
- Każda sprawa wymaga indywidualnego rozpatrzenia - mówi
...