Choć przy modernizacji Estakady Pomorskiej w Szczecinie zrealizowano już wiele prac, najtrudniejszy etap robót dopiero przed wykonawcą. Okazało się, że stan techniczny konstrukcji jest gorszy niż to pierwotnie przypuszczano.
REKLAMA
W tej sytuacji niewykluczony jest scenariusz, że zakres ingerencji w budowlę, by można było przy niej wykonać prace, wymusi jeszcze większe niż dotąd utrudnienia w ruchu pojazdów na tej trasie wlotowej do Szczecina i zarazem wyjazdowej przez Międzyodrze, łączącej lewobrzeże z prawobrzeżem lub nawet jego wstrzymanie do czasu zakończenia prac.
- Aktualnie prace na górze estakady prowadzone są tylko przy jej krawędziach zewnętrznych wzdłuż obu jezdni. Natomiast obecnie nie wiadomo, w jakim stanie jest warstwa wyrównawcza oraz płyta ustroju pod warstwami konstrukcyjnymi jezdni na pasie środkowym oraz przy torowisku - sygnalizuje Piotr Zieliński, rzecznik prasowy spółki Szczecińskie Inwestycje Miejskie, zlecającej przebudowę infrastruktury, uprzedzając przed możliwym rozwojem sytuacji i najczarniejszym z ewentualnych rozwiązań. - Są to teraz prace mające na celu wykonanie nowej
...
Zawartość dostępna dla Czytelników eKuriera
Pozostało jeszcze 75% treści.
Pełna treść artykułu dostępna w eKurierze z dnia 26-03-2021
Najpierw stawia się nowy most aby móc wyremontować w 100% stary ale to zadanie przerasta miejskich urzędników i prezia i za kilka lat znowu remont tego samego?
Aby odpowiedzieć na komentarz, musisz być zalogowany.
Figo
2021-03-27 09:09:38
Najważniejsze, aby ekipy wspierające Krzystka miały kasę.Co robią jak robią jest nieistotne.Wygrywają przetargi znajomi królika i tak do następnych wyborów.Cala tajemnica POpaprańców.
Aby odpowiedzieć na komentarz, musisz być zalogowany.
Zgred
2021-03-26 15:35:39
Trwałość mostów prognozuje się na około 30 lat. Amortyzacja wynosi 4,5 procenta. Czyli te wiadukty i mosty powinny być już dawno zastąpione nowymi.
Aby odpowiedzieć na komentarz, musisz być zalogowany.
mgr. Poperdulka.
2021-03-26 13:37:08
Za sp towarzysza Gierka najcięższy skład drogowy to Jelcz z przyczepą o masie całkowitej 12 ton zaladowany z przyczepą. Teraz skład to masa 40 ton i niejednokrotnie znacznie przeładowany. Jak te mosty wytrzymują to cud.
Aby odpowiedzieć na komentarz, musisz być zalogowany.
mgr. Poperdulka.
2021-03-26 13:37:08
Za sp towarzysza Gierka najcięższy skład drogowy to Jelcz z przyczepą o masie całkowitej 12 ton zaladowany z przyczepą. Teraz skład to masa 40 ton i niejednokrotnie znacznie przeładowany. Jak te mosty wytrzymują to cud.
Aby odpowiedzieć na komentarz, musisz być zalogowany.
Pod estakadą
2021-03-26 13:21:22
jest ten słynny pas rowerowy, który był widoczny przez kilka miesięcy a później już został rozjechany przez ciężarówki podobnie jak chodniki pod wiaduktem
Aby odpowiedzieć na komentarz, musisz być zalogowany.
Obserwator
2021-03-26 13:19:13
będzie kolejna inwestycja/remont z opóźnieniem. Codziennie flachowcy zaczynają pracę o 7, kończą o 14. Zazwyczaj 5-6 robotników.
Aby odpowiedzieć na komentarz, musisz być zalogowany.
Ekspert
2021-03-26 13:17:44
ten remont to prowizorka, trzeba postawić nowy wiadukt
Aby odpowiedzieć na komentarz, musisz być zalogowany.
Wacek Rondelek
2021-03-26 12:44:51
A "Piotrek" nadal cały zachwycony swoją genialnością... A główny sternik (właściwie sterownik "Piotrka") niejaki Sekretarz coraz tłuściejszy...
Aby odpowiedzieć na komentarz, musisz być zalogowany.
Priorytety "wadzy"
2021-03-26 11:58:47
Najpierw "Prezio" wiochy z tramwajami - zafundował mieszkancom instytucje "kultury" - Opere, Muzeum, Filharmonie, Teatr Polski (rozbudowe) etc - bywało w nich w porywach pare tysiecy ludzi w m-cu do tego dolozyl Stadion Pogoni - gdzie na meczach było po pare tysiecy ludzi co 2 tyg. + jakies "Fabryki wody" - kosztowalo to wszystko kilka miliardów zlotych a inwestycje w infrastruktore drogową to wg "Prezia" który leczy swoje kulturalne kompleksy niepotrzebne wydatki - no bo co tam te tysiace ludzi w tysiącach samochodow stojących w korkach. Tysiące samochodow w korkach to coraz wiekszy smog. No ale... co tam "czeba się pokazac", niech ludzie widzą ze "Prezio" to Mecenas sztuki - litosci - jeszcze jeden zakompleksiony ******. A teraz nie potrafi nadzorowac swoich podwladnych aby prawidlowo zorganizowali roboty drogowe w miescie.
Aby odpowiedzieć na komentarz, musisz być zalogowany.
Sromy Sromotnik
2021-03-26 11:03:22
Ty apeluj z tego swojego prawobrzeża do Prezydenta Piotra Krzystka i jego radnych jak Słowik czy Jackowski i reszta Koalicji żeby w końcu zadbali o przeprawę na prawobrzeże i najważniejszy wjazd do Szczecina.Czy dla Szczecina dzisiaj jest ważniejszy jedyny dogodny wjazd do Szczecina czy budki dla jerzyków???
Aby odpowiedzieć na komentarz, musisz być zalogowany.
SromotnikBezwstydny
2021-03-26 10:39:03
Od lat piszę: DRUGA PRZEPRAWA na Prawobrzeze !!! Zabytkowy Most Długi i Pana Gierkowe przeprawy sypią się nie konserwowane od lat...Szpachlowanie i malowanie dziur niczego nie poprawi!!! Rajcy miejscy z Matołeckim na czele,zamiast malować JP2 lub sądzić się i pyskówki Szczecinianom urządzać niech wreszcie zadbają o miasto, obudzą prezydenta!!!
Aby odpowiedzieć na komentarz, musisz być zalogowany.
Konrad
2021-03-26 09:43:15
Dlaczego władze miejskiej zajmują się mało ważnymi projektami jak wycinanie drzew budowa fabryki do wody a newralgiczna estakada jest zaniedbywana?Może po prostu trzeba postawić nową estakadę zamiast mostu na Łasztownię który nie jest tam potrzebny bo przecież Łasztownia zadławi się samochodami
Aby odpowiedzieć na komentarz, musisz być zalogowany.
Marchweka
2021-03-26 09:26:21
Zamiast 8 ludzi na jedną zmianę niech pracuje tam 3 ludzi co drugi dzień. Wówczas opóźnienia będą jeszcze większe a kasa na premie zostanie.
Aby odpowiedzieć na komentarz, musisz być zalogowany.
obserwator
2021-03-26 08:53:45
6 lat temu przy okazji modernizacji trasy tramwaju całe torowisko na Estakadzie zasypano setkami ton tłucznia. Po co ? Od oddania do użytku w 1974 do 2015 roku z oczywistych przyczyn (obciążenie) nikt tego nie robił. Nic dziwnego że estakada dodatkowego obciążenia setkami ton tłucznia nie wytrzymała - wszystko pęka i osiada
Aby odpowiedzieć na komentarz, musisz być zalogowany.
Sz-nski bałagan
2021-03-26 07:21:55
I nadal 10-15 robotnikow na budowie pracujacych na 1 zmiane od poniedzialku do piatku - zamiast 80-100 pracujacych na 3 zmiany 7 dni w tygodniu
Co za I****a to wymyslil!
Poczekajmy na typowo polskie/szczecinskie opoznienia a bedziemy stali w korkach nie dwa a trzy lata...
Remont trwa juz jakis czas i nic zadnych zmian (nadal tylko kilkunastu robotnikow na jednej zmianie) a szczecinianie jak barany stoją w korku a "prezydent" tej wiochy z tramwajami nic nie robi w tej kwestii....
Polska to stan umyslu....
Aby odpowiedzieć na komentarz, musisz być zalogowany.
wert
2021-03-26 07:09:45
Tym bardziej bardzo dobrze, że jest remontowana.
Aby odpowiedzieć na komentarz, musisz być zalogowany.
aki
2021-03-26 05:31:55
i jest podstawa do przekroczenia terminu ? a to że kierowcy narzekają ,a kogo to interesuje wykonawca już ma pretekst
do pisania aneksu a koniec prac ? nastąpi a co.
Aby odpowiedzieć na komentarz, musisz być zalogowany.
Kamil
2021-03-26 05:18:22
Przecież przez całe miasto codziennie przejeżdża tysiące przeładowanych samochód ciężarowych , które rozjeżdżają i niszczą wszystko co spotkają na swojej drodze.Kontroli wagi i mandatów brak
Aby odpowiedzieć na komentarz, musisz być zalogowany.
DeltaOne
2021-03-25 23:39:43
Trasa zamkowa pewnie nie jest w lepszym stanie. Na łączeniach auta podskakują, chodniki to istny dramat wszystko popękane. Strach pomyśleć co będzie jak to się zawali jak podobna trasa we Włoszech chyba w Genova
Aby odpowiedzieć na komentarz, musisz być zalogowany.
A przez 75 lat
2021-03-25 23:21:03
polaczki nie wpadły na pomysł wybudowania w Centrum drugiej przeprawy przez między odrze? A przepraszam. Poprzedni ustrój polityczny nawet zrobił wstępny plan, ale na nim się skończyło. A obecni pseudo politycy po 1989 roku nawet tego nie widzą, że Szczecin w Centrum miasta ma tylko jeden szlak komunikacyjny między lewą i prawą jego stroną.
Aby odpowiedzieć na komentarz, musisz być zalogowany.