Choć przy modernizacji Estakady Pomorskiej w Szczecinie zrealizowano już wiele prac, najtrudniejszy etap robót dopiero przed wykonawcą. Okazało się, że stan techniczny konstrukcji jest gorszy niż to pierwotnie przypuszczano.
W tej sytuacji niewykluczony jest scenariusz, że zakres ingerencji w budowlę, by można było przy niej wykonać prace, wymusi jeszcze większe niż dotąd utrudnienia w ruchu pojazdów na tej trasie wlotowej do Szczecina i zarazem wyjazdowej przez Międzyodrze, łączącej lewobrzeże z prawobrzeżem lub nawet jego wstrzymanie do czasu zakończenia prac.
- Aktualnie prace na górze estakady prowadzone są tylko przy jej krawędziach zewnętrznych wzdłuż obu jezdni. Natomiast obecnie nie wiadomo, w jakim stanie jest warstwa wyrównawcza oraz płyta ustroju pod warstwami konstrukcyjnymi jezdni na pasie środkowym oraz przy torowisku - sygnalizuje Piotr Zieliński, rzecznik prasowy spółki Szczecińskie Inwestycje Miejskie, zlecającej przebudowę infrastruktury, uprzedzając przed możliwym rozwojem sytuacji i najczarniejszym z ewentualnych rozwiązań. - Są to teraz prace mające na celu wykonanie nowej
...
Zawartość dostępna dla Czytelników eKuriera
Pozostało jeszcze 75% treści.
Pełna treść artykułu dostępna w eKurierze z dnia 26-03-2021
Najpierw stawia się nowy most aby móc wyremontować w 100% stary ale to zadanie przerasta miejskich urzędników i prezia i za kilka lat znowu remont tego samego?
Figo
2021-03-27 09:09:38
Najważniejsze, aby ekipy wspierające Krzystka miały kasę.Co robią jak robią jest nieistotne.Wygrywają przetargi znajomi królika i tak do następnych wyborów.Cala tajemnica POpaprańców.
Zgred
2021-03-26 15:35:39
Trwałość mostów prognozuje się na około 30 lat. Amortyzacja wynosi 4,5 procenta. Czyli te wiadukty i mosty powinny być już dawno zastąpione nowymi.
mgr. Poperdulka.
2021-03-26 13:37:08
Za sp towarzysza Gierka najcięższy skład drogowy to Jelcz z przyczepą o masie całkowitej 12 ton zaladowany z przyczepą. Teraz skład to masa 40 ton i niejednokrotnie znacznie przeładowany. Jak te mosty wytrzymują to cud.
mgr. Poperdulka.
2021-03-26 13:37:08
Za sp towarzysza Gierka najcięższy skład drogowy to Jelcz z przyczepą o masie całkowitej 12 ton zaladowany z przyczepą. Teraz skład to masa 40 ton i niejednokrotnie znacznie przeładowany. Jak te mosty wytrzymują to cud.
Pod estakadą
2021-03-26 13:21:22
jest ten słynny pas rowerowy, który był widoczny przez kilka miesięcy a później już został rozjechany przez ciężarówki podobnie jak chodniki pod wiaduktem
Obserwator
2021-03-26 13:19:13
będzie kolejna inwestycja/remont z opóźnieniem. Codziennie flachowcy zaczynają pracę o 7, kończą o 14. Zazwyczaj 5-6 robotników.
Ekspert
2021-03-26 13:17:44
ten remont to prowizorka, trzeba postawić nowy wiadukt
Wacek Rondelek
2021-03-26 12:44:51
A "Piotrek" nadal cały zachwycony swoją genialnością... A główny sternik (właściwie sterownik "Piotrka") niejaki Sekretarz coraz tłuściejszy...
Priorytety "wadzy"
2021-03-26 11:58:47
Najpierw "Prezio" wiochy z tramwajami - zafundował mieszkancom instytucje "kultury" - Opere, Muzeum, Filharmonie, Teatr Polski (rozbudowe) etc - bywało w nich w porywach pare tysiecy ludzi w m-cu do tego dolozyl Stadion Pogoni - gdzie na meczach było po pare tysiecy ludzi co 2 tyg. + jakies "Fabryki wody" - kosztowalo to wszystko kilka miliardów zlotych a inwestycje w infrastruktore drogową to wg "Prezia" który leczy swoje kulturalne kompleksy niepotrzebne wydatki - no bo co tam te tysiace ludzi w tysiącach samochodow stojących w korkach. Tysiące samochodow w korkach to coraz wiekszy smog. No ale... co tam "czeba się pokazac", niech ludzie widzą ze "Prezio" to Mecenas sztuki - litosci - jeszcze jeden zakompleksiony ******. A teraz nie potrafi nadzorowac swoich podwladnych aby prawidlowo zorganizowali roboty drogowe w miescie.
Sromy Sromotnik
2021-03-26 11:03:22
Ty apeluj z tego swojego prawobrzeża do Prezydenta Piotra Krzystka i jego radnych jak Słowik czy Jackowski i reszta Koalicji żeby w końcu zadbali o przeprawę na prawobrzeże i najważniejszy wjazd do Szczecina.Czy dla Szczecina dzisiaj jest ważniejszy jedyny dogodny wjazd do Szczecina czy budki dla jerzyków???
SromotnikBezwstydny
2021-03-26 10:39:03
Od lat piszę: DRUGA PRZEPRAWA na Prawobrzeze !!! Zabytkowy Most Długi i Pana Gierkowe przeprawy sypią się nie konserwowane od lat...Szpachlowanie i malowanie dziur niczego nie poprawi!!! Rajcy miejscy z Matołeckim na czele,zamiast malować JP2 lub sądzić się i pyskówki Szczecinianom urządzać niech wreszcie zadbają o miasto, obudzą prezydenta!!!
Konrad
2021-03-26 09:43:15
Dlaczego władze miejskiej zajmują się mało ważnymi projektami jak wycinanie drzew budowa fabryki do wody a newralgiczna estakada jest zaniedbywana?Może po prostu trzeba postawić nową estakadę zamiast mostu na Łasztownię który nie jest tam potrzebny bo przecież Łasztownia zadławi się samochodami
Marchweka
2021-03-26 09:26:21
Zamiast 8 ludzi na jedną zmianę niech pracuje tam 3 ludzi co drugi dzień. Wówczas opóźnienia będą jeszcze większe a kasa na premie zostanie.
obserwator
2021-03-26 08:53:45
6 lat temu przy okazji modernizacji trasy tramwaju całe torowisko na Estakadzie zasypano setkami ton tłucznia. Po co ? Od oddania do użytku w 1974 do 2015 roku z oczywistych przyczyn (obciążenie) nikt tego nie robił. Nic dziwnego że estakada dodatkowego obciążenia setkami ton tłucznia nie wytrzymała - wszystko pęka i osiada
Sz-nski bałagan
2021-03-26 07:21:55
I nadal 10-15 robotnikow na budowie pracujacych na 1 zmiane od poniedzialku do piatku - zamiast 80-100 pracujacych na 3 zmiany 7 dni w tygodniu
Co za I****a to wymyslil!
Poczekajmy na typowo polskie/szczecinskie opoznienia a bedziemy stali w korkach nie dwa a trzy lata...
Remont trwa juz jakis czas i nic zadnych zmian (nadal tylko kilkunastu robotnikow na jednej zmianie) a szczecinianie jak barany stoją w korku a "prezydent" tej wiochy z tramwajami nic nie robi w tej kwestii....
Polska to stan umyslu....
wert
2021-03-26 07:09:45
Tym bardziej bardzo dobrze, że jest remontowana.
aki
2021-03-26 05:31:55
i jest podstawa do przekroczenia terminu ? a to że kierowcy narzekają ,a kogo to interesuje wykonawca już ma pretekst
do pisania aneksu a koniec prac ? nastąpi a co.
Kamil
2021-03-26 05:18:22
Przecież przez całe miasto codziennie przejeżdża tysiące przeładowanych samochód ciężarowych , które rozjeżdżają i niszczą wszystko co spotkają na swojej drodze.Kontroli wagi i mandatów brak
DeltaOne
2021-03-25 23:39:43
Trasa zamkowa pewnie nie jest w lepszym stanie. Na łączeniach auta podskakują, chodniki to istny dramat wszystko popękane. Strach pomyśleć co będzie jak to się zawali jak podobna trasa we Włoszech chyba w Genova
A przez 75 lat
2021-03-25 23:21:03
polaczki nie wpadły na pomysł wybudowania w Centrum drugiej przeprawy przez między odrze? A przepraszam. Poprzedni ustrój polityczny nawet zrobił wstępny plan, ale na nim się skończyło. A obecni pseudo politycy po 1989 roku nawet tego nie widzą, że Szczecin w Centrum miasta ma tylko jeden szlak komunikacyjny między lewą i prawą jego stroną.
Zgadzam się na przechowywanie moich danych osobowych na urządzeniu, z którego korzystam w formie tzw. plików cookies oraz na przetwarzanie moich danych osobowych pozostawianych w czasie korzystania przeze mnie ze stron internetowych zapisywanych w plikach cookies w celach marketingowych (w tym na profilowanie i w celach analitycznych) przez Kurier Szczeciński sp. z o.o. Więcej w naszej Polityce Prywatności.