Kroplówka dla komunikacji. Lepiej nie będzie?
[GALERIA]
Data publikacji: 13 października 2022 r. 10:01
Ostatnia aktualizacja: 13 października 2022 r. 20:37
Fot. Dariusz GORAJSKI
Komunikacja miejska w Szczecinie jest w coraz gorszej kondycji. Wiedzą o tym pasażerowie, jak i odchodzący z pracy kierowcy oraz motorniczowie. Początek października przyniósł kolejne cięcia w rozkładach jazdy. W efekcie autobusy i tramwaje są przepełnione nawet poza godzinami szczytu. Gdy ten nastaje, część pasażerów pozostaje na przystankach. Na poprawę nie ma jednak szans.
REKLAMA
Na najbliższej sesji radni będą głosować nad projektem zmian w tegorocznym budżecie. Uchwała przewiduje dodatkowe środki m.in. właśnie na transport miejski. Nie ma co jednak liczyć na zwiększoną liczbę kursów, nowy tabor czy podwyżki dla prowadzących pojazdy.
- Proponowana zmiana wynika z dostosowania wysokości wydatków do faktycznych kosztów - tłumaczy Anna Szotkowska, zastępca prezydenta Szczecina. - W obecnej sytuacji największy udział w kosztach mają ceny paliwa.
Tworząc tegoroczny budżet, zakładano cenę 4 zł za litr. Obecnie spółki autobusowe płacą po 7 zł, choć był już moment, gdy stawka wzrosła do 8.
- Zmianę w budżecie proponujemy po podsumowaniu 8 miesięcy tego roku. W rozliczeniach ze spółkami
...
Zawartość dostępna dla Czytelników eKuriera
Pozostało jeszcze 69% treści.
Pełna treść artykułu dostępna w eKurierze z dnia 13-10-2022
Kierowcy i motorniczy winni kupować paliwo i prąd że swojej wypłaty - niewiele zarabiają ( 130% płacy min. po 20 latach) więc niewiele stracą 😁😁😁😁😁
Aby odpowiedzieć na komentarz, musisz być zalogowany.
Renia
2022-10-13 20:42:02
Skandal to jest ile zarabia prezes - pensja premia samochód służbowy no i te delegacje gdzie i po co? a nasze zarobki to śmiech i dlatego jak ktoś coś potrafi to odchodzi
Aby odpowiedzieć na komentarz, musisz być zalogowany.
Więcej prezesów 😖
2022-10-13 20:35:50
Zróbcie więcej prezesów i zastępców dyrektora!. Najlepiej przestańcie płacić motorniczym i kierowcom, albo zróbcie im po 2 tys PLN/m-ce, że niby nie ma dla nich pieniądzy. Reszta dla was i spółek co doją kesz. A może krzyzstek, cHareza i dyrektor miller, po ciężkiej pracy w UM i zdtim, wsiada za stery tramwai, w ramach tzw.zrōwnwazonwgo rozwoju i zwężania ulic? Ruszcie się,!ludność miasta was wyklina, codziennie po tysiąckroć! . Weźcie te robotę najlepiej na drugą zmianę.!! Na tzw.szczyt!!
Aby odpowiedzieć na komentarz, musisz być zalogowany.
Jan
2022-10-13 20:25:49
Tak wygląda walka z Polskim rządem wybranym w demokratycznych wyborach. Za chwilę wyłączą oświetlenie i ogrzewanie. Ale dotacje dla antypolskich fundacji jakoś Krzystek nie wstrzymuje. Myślicie że jak udręczycie Polaków to obalicie Polski rząd.
Aby odpowiedzieć na komentarz, musisz być zalogowany.
Dno
2022-10-13 19:01:24
To jest skandal! Cięcia w rozkładzie a tramwaje jak nie jeżdżą tak nie jeżdżą! Człowiek ma wyprawę jakby co najmniej jechał ze Szczecina do Nowogardu!
Aby odpowiedzieć na komentarz, musisz być zalogowany.
aaaaa
2022-10-13 15:21:52
to czemu mlodzież i dzi8eci jezdza za darmo przez całą dobę?
przeciez rodzice dostaja juz na nich 500plus.. to jakis problem wydac te 50zl na nastolatka?
Min 1/3 pasazerow to sa własnie darmowe przejazdy! HNie podwuyzszac cen biletow tylko zrezygnowac z darmowych -- wprowadzivc przejazdy ulgowe i po problemie!
Aby odpowiedzieć na komentarz, musisz być zalogowany.
Miliard zł
2022-10-13 14:31:38
Stadion, hala widowiskowo sportowa, aquapark i to lekko licząc miliard, dodać do tego zwężanie ulic, kosztowne przebudowy dróg nie poprawiające podstawowych funkcji. Dodajmy zakupy kosztownego i problematycznego taboru elektrycznego. Dodajmy inne utopie gazety wyborczej która tak sama robiła biznes że w Szczecinie splajtowała... Jak przełoży się to na jakość życia Szczecinian? Jak te zmarnowane środki mogłyby być lepiej wykorzystane? Szczecinianom zostanie po Krzystku syf, chaos i długi.
Aby odpowiedzieć na komentarz, musisz być zalogowany.
Szczecinianin
2022-10-13 14:29:30
Niestety, zaczyna powoli i tu odbijać się czkawką przesadzony "socjal". Jeżeli rezygnujemy z pobierania opłat przez studentów i uczniów, to trudno się dziwić, że przy ciągłej inflacji zaczyna brakować pieniędzy na pensje dla kierowców/motorniczych i rozwój taboru. Zasada jest prosta, chcesz jeździć - płać. Nawet, jeżeli te opłaty mają wynosić jedynie 50% stawki dla normalnej taryfy. Liczba osób zwolnionych z takich opłat jest po prostu już zbyt duża i tu zaczyna tkwić sedno problemu.
Aby odpowiedzieć na komentarz, musisz być zalogowany.
🌈 Tęczowy rowerek
2022-10-13 14:22:39
🚨🚨🚨 zakaz wjazdu dla samochodów do centrum miasta, więcej elektrycznych autobusów, zielone strefy z palet na placu Adamowicza na wzór strefy relaksu w Warszawie 🚨🚨🚨
Aby odpowiedzieć na komentarz, musisz być zalogowany.
Lorem Ipsum
2022-10-13 13:36:50
Szczecinianie zamiast dojechać komunikacją do sklepu, lekarza czy pracy, to sobie podejdą do pięknego urzędu marszałkowskiego, muzeum, albo parku wodnego i tam miło spędzą czas. Nie mają chleba? Niech jedzą ciastka! Decydenci jak zwykle zadziałali z wyobraźnią i dedukcją stonki, rozumiejąc doskonale gdzie leżą priorytety w funkcjonowaniu miasta. Brawo! To jednak fachowcy są...
Aby odpowiedzieć na komentarz, musisz być zalogowany.
Zapaść komunikacyjna
2022-10-13 13:35:10
Liczne wiekowe zaniedbania w inwestycje i tabor-to pokłosie obecnych problemów.Archaiczny tabor,infrastruktura od lat tylko łatana a nie rozwijana i unowocześniana są pochodną tego co obecnie doświadczamy.Zapaść komunikacyjna i krótkowzroczność inwestowania w tabor i infrastrukturę odbija się także na warunkach pracy.W mieście po prostu zwyczajnie zapomniano o czymś takim jak "komunikacja miejska"
Aby odpowiedzieć na komentarz, musisz być zalogowany.
Lucjan
2022-10-13 13:31:56
Niech kurier prześledzi całą historię i poda do wiadomości prezesów , dyrektorów itd itp zarządów spółek kto gdzie był i gdzie zsiadał i gdzie jest i jak sie przyspawał do koryta. Wszystkich od lewa do prawa. Może ludzie otworzą oczy .
Aby odpowiedzieć na komentarz, musisz być zalogowany.
@Janek
2022-10-13 13:19:26
I b.dobrze, że w końcu wymieniają asfald na WP. Oczywiście bez odcinków, gdzie ostatnio były remonty, np. cały rejon Łękna, czy ronda Olszewskiego. Przypominam, że kierowcy płacą całą masę podatków w benzynie, o SPP nie wspominając. Skoro miasto nie umie zrobić wpływów dedykowanych z SPP np. na KM, to choć będzie jedna ulica więcej, gdzie będzie jeździć się bez większych wstrząsów.
Aby odpowiedzieć na komentarz, musisz być zalogowany.
@Janek
2022-10-13 12:42:09
Dlaczego zadajesz takie trudne pytania Łukaszowi?
Aby odpowiedzieć na komentarz, musisz być zalogowany.
Janek
2022-10-13 11:21:21
Śmiech warte. Oczekiwania płacowe kierowców i motorniczych to nie była wiedza tajemna. Utrzymanie sprawnej KM to jedna z najważniejszych funkcji miasta.
Panie Krzystek tramwaje i autobusy są ważniejsze od pomników, gal, aquaparków. Druga sprawa to zasadność wielu prac i remontów. Po co wymieniają teraz asfalt na Wojska Polskiego? Przecież był w dobrym stanie. Po co wymienili dach bramy głównej CC, tj. kuriozum wydać 2 mln by dopasować kolorystycznie. Po co remont WP od placu SS do Zwycięstwa?
Aby odpowiedzieć na komentarz, musisz być zalogowany.
ulgi
2022-10-13 11:05:02
3/4 osób w komunikacji miejskiej jeździ za darmo .Rozumiem osoby niepełnosprawne ale dzeici co maja 500 plus albo emeryci z 13 i 14 emeryturą ? Za moich czasów był bilet ulgowy i tyle. Jak nie ma komu płacić to z czego płacić rachunki ?
Aby odpowiedzieć na komentarz, musisz być zalogowany.
Anna
2022-10-13 10:14:40
Może lepiej nie organizować i dotować Gali Fryderyków a dotować przejazdy komunikacji miejskiej? Jakie priorytety ma miasto wobec mieszkańców i co mieszkańcy wyczekując na przystankach mają z Fryderyków?
Aby odpowiedzieć na komentarz, musisz być zalogowany.
Bus
2022-10-13 10:09:30
A co się dziwić, skoro nic się nie zmienia w tej kwestii, a zwłaszcza zarządy tych firm.
Aby odpowiedzieć na komentarz, musisz być zalogowany.