Wody Polskie oraz PKP PLK podpisały porozumienie, którego efektem będzie rozpoczęcie jednej z największych inwestycji realizowanych przez Regionalny Zarząd Gospodarki Wodnej w Szczecinie. Chodzi o budowę nowego mostu kolejowego na rzece Regalicy w szczecińskich Podjuchach. Ma to ogromne znaczenie z punktu widzenia żeglugowego, jak i infrastrukturalnego.
Przypomnijmy, że obecny most w Podjuchach to wąskie gardło dla żeglugi. Armatorzy barek i inni użytkownicy Odrzańskiej Drogi Wodnej od wielu lat domagali się jego przebudowy. Jest bowiem za niski. Aby przepłynąć pod nim, trzeba czekać na podniesienie zwodzonego przęsła, które często się psuje. Most utrudnia też prowadzenie skutecznej polsko-niemieckiej akcji lodołamania.
Zadanie obejmuje budowę trójprzęsłowego obiektu kratownicowego pod nowym układem kolejowym (odsuniętym w planie od istniejącego) oraz częściową rozbiórkę starego obiektu. Pozostawione jedynie będzie ruchome przęsło, wpisane do rejestru zabytków. Inwestycja realizowana przez Wody Polskie i PKP PLK ma strategiczne znaczenie dla żeglugi w Szczecińskim Węźle
...