Piątek, 22 listopada 2024 r.  .
REKLAMA

Największy przeładowca zmieni właściciela?

Data publikacji: 04 czerwca 2024 r. 23:02
Ostatnia aktualizacja: 05 czerwca 2024 r. 21:29
Największy przeładowca zmieni właściciela?
Bulk Cargo – Port Szczecin operuje w rejonie Basenu Kaszubskiego szczecińskiego portu. Fot. ZMPSiŚ  

Do Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów 10 maja br. wpłynął wniosek niemieckiej firmy Rhenus Beteiligungen International GmbH (z siedzibą w Holzwickede) w sprawie koncentracji, która ma polegać na przejęciu bezpośredniej kontroli nad spółką Bulk Cargo - Port Szczecin poprzez nabycie w niej udziałów. BC - PS to największy przeładowca w szczecińskim porcie. Obecnie Rhenus posiada w tej spółce 40 proc. udziałów. Do przejęcia, według znowelizowanych przepisów, potrzebna jest m.in. zgoda ministra infrastruktury właściwego do spraw gospodarki morskiej.

Przypomnijmy, że o sprawie przejęcia Bulk Cargo - Port Szczecin przez firmę Rhenus było głośno półtora roku temu. Złożyła ona podobny wniosek do UOKiK pod koniec września 2022 r., ale Urząd umorzył postępowanie 3 stycznia 2023 r. Rhenusowi udało się wcześniej kupić ok. 40 proc. udziałów BC - PS od jednego z udziałowców. Firma zdążyła to zrobić przed uchwaleniem przez Sejm (w styczniu 2023) nowych przepisów, czyli prawa pierwokupu akcji lub udziałów portowych firm przez Skarb Państwa. Miało to chronić spółki działające w strategicznych

...
Zawartość dostępna dla Czytelników eKuriera
Pozostało jeszcze 78% treści.

Pełna treść artykułu dostępna w
eKurierze
z dnia 05-06-2024

 

Elżbieta Kubowska 
REKLAMA
REKLAMA

Komentarze

i dobrze
2024-06-05 21:27:48
niech Niemcy kupują i inwestują - za jakiś czas dokonamy nacjonalizacji majątku niemieckiego w Polsce na poczet niemieckich reparacji.
@haha
2024-06-05 21:26:22
oj tam oj tam, zaraz germanofobów - po prostu nie każdy jest naziofilem tak jak ty...
@zed
2024-06-05 21:21:49
ty może nie widzisz ale Żydzi mogą widzieć - w końcu zagłada Żydów wymagała stosownego wsparcia firm logistycznych takich jak to ładnie określiłeś "dużych, solidnych, niemieckich firm z tradycjami" - historia tej firmy dziwnie urywa się w 1934 i potem dziwnie pojawia się ileś lat po wojnie - to pewnie dlatego że Niemcy były okupowane przez Nazistów... ten wyborny zabieg erystyczny...
on
2024-06-05 17:24:16
No nie jak sprzdadzą to będzie zdrada Polski.Co ci pełowcy, kłamcy wyrabiają.TYLKO MĄDRZE GŁOSUJCIE DO EUROPARLAMENTU BO TAK BĘDZIE Z INNYMI FIRMAMI
Do goscc
2024-06-05 13:38:26
Sprzedamy Niemcom całą twoją rodzinę , razem z tobą , będziesz na ich łasce , lub nie łasce , zależy od ich kaprysu taki jest kapitalizm a nie komunizm . Myśl !!!
Rudi Fehler
2024-06-05 13:36:57
Wszystko dla Germanii.
Do zed
2024-06-05 13:35:00
Wyprzedaż majątku narodowego jest dla ciebie nic złego , tak napisałeś tzn proponuję tobie sprzedaj swój własny dom i zamieszkasz wtedy pod mostem , to nic złego nie będzie , dla nas wszystkich .Myśl !!!
zed
2024-06-05 12:50:58
Nie widzę nic złego w przejęciu Bulk Cargo przez Rhenus. To duża, solidna firma z tradycjami w tej branży.
KO
2024-06-05 12:49:37
Alles fur Deutchland. Donald Tusk.
PORTOWIEC
2024-06-05 12:11:50
W " rzepie" sa brednie niejakiego Zahorskiego "doradcy". Czy moze Pan przypomniec co Pan wypisywal na temat Prtu kontenerowego, CPK???? I tacy dzialacze PO biora kase z ZMPSS za nic. Panie Siergiej jakis komentarz?
Jurek
2024-06-05 11:19:03
Polacy, nie wolno nam sprzedawać obcym naszych udziałów większościowych. Taka sprzedaż, to jest pozbywanie się "srebrów narodowych". Bo za kilkanaście lat może się okazać, że w Polsce nie ma nic polskiego. To byłaby tragedia dla Polski. Opamiętajcie się wreszcie, co robicie z Polską.
Helikopter z Misia
2024-06-05 09:10:37
po co atakować całe państwo. Wystarczy wykupić 2 km kwadratowe i kontrolować ruch towarów. Mówi o tym np dr Ziętek-Wielomska , ale w Ciecinie nikt nie słucha takich rzeczy. Wszyscy cieszą się , że mają Dźwigozaury , można je podświetlić, albo sztuczne ognie puszczać z tarasu MCN. To tylko kilometr dalej i tylko 5 mln pln dopłaty co roku.
zgoda ministra
2024-06-05 09:03:37
zgoda ministra infrastruktury właściwego do spraw gospodarki morskiej jest jak w Dojcze Bank u Tuska!
guten morgen
2024-06-05 09:01:01
Danke, gut arbait. container terminalen nicht gut in Swinoujscie fur turisten. wir haben in Hamburg und Bremerhaven . Dast is gut terminalen.
Andrzej
2024-06-05 08:49:19
Polakowi zawsze się nie opłaca ale niemcowi już tak. Później będzie kwik bo ceny usług przeładunkowych wzrosły...
to jest ciekawe
2024-06-05 08:47:01
Przyrodnicy z Tatrzańskiego Parku Narodowego i jego słowackiego odpowiednika wyruszyli w środę o świcie w kierunku szczytów, by policzyć kozice. Akcja odbywa się dwa razy w roku równocześnie po obu stronach Tatr. Przed zimą naliczono 926 tych chronionych i rzadkich zwierząt. Liczenie kozic, wspólnie ze stroną słowacką, jest organizowane wiosną i jesienią. Dzięki spisowi wiosennemu dowiadujemy się m.in., ile młodych kozic przyszło na świat i ile przetrwało zimę.
klufin
2024-06-05 08:40:55
A kto rządził w 2021 r.............Tusk ???....czy Morawiecki.........Rhenus Beteiligungen International GmbH zakupił 87,94 proc. akcji od firmy OT Logistics. Pozostałymi udziałowcami są: Skarb Państwa 8,94 proc. oraz osoby fizyczne, które otrzymały akcje jako pracownicy spółki, 3,12 proc.
klufin
2024-06-05 08:38:40
14.02.2023 DATA WPŁYWU WNIOSKU: 10.02.2023 r. SYGNATURA SPRAWY: DKK-2.422.6.2023.MG WNIOSKODAWCA LUB WNIOSKODAWCY: Rhenus Beteiligungen International GmbH z siedzibą w Holzwickede, Niemcy; Hatrans Logistics sp. z o.o. z siedzibą w Łodzi NA CZYM POLEGA KONCENTRACJA: Koncentracja polega na utworzeniu przez Rhenus Beteiligungen International GmbH z siedzibą w Holzwickede, Niemcy i Hatrans Logistics sp. z o.o. z siedzibą w Łodzi wspólnego przedsiębiorcy. STAN SPRAWY: Sprawa zakończona decyzja
haha
2024-06-05 08:04:02
Wysyp prawicowych germanofobów na forum. Wasz czas już minął.
goscc
2024-06-05 07:58:58
Prywatna firma i prywatna wlasnosc kazdy moze sprzedac udziały komu chce na tym polega kapitalizm a nie komunizm
S
2024-06-05 07:50:58
Polska racja stanu winna być najważniejsza a nie oddawanie portu w Szczecinie Niemcom przez ministra gospodarki morskiej.Wstyd!Co wy robicie?!
Policzmy głosy 2
2024-06-05 07:23:29
dokonało się w październiku '23 i mamy tego konsekwencje
A teraz się uda
2024-06-05 07:21:47
niemiecka opcja u władzy ! Kwestia czasu tylko.
s
2024-06-05 06:51:36
Najważniejsza winna być polska racja stanu a nie wydawanie przez ministra gospodarki morskiej zgody na przejecie przez Niemców portu w Szczecinie! Co wy wyrabiacie , skandal!? Jak można Niemcom oddawać polskie dobra?
Paździoch
2024-06-05 06:15:08
Ach ten polski kompleks zachodu. Wszystko musi być zagraniczne
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA