Piątek, 22 listopada 2024 r.  .
REKLAMA

Odrą z Górnego Śląska do Świnoujścia

Data publikacji: 13 kwietnia 2021 r. 18:51
Ostatnia aktualizacja: 16 maja 2021 r. 20:24
Odrą z Górnego Śląska do Świnoujścia
Fot. OT Logistics  

Głębokowodny terminal kontenerowy w Świnoujściu, włączony w sieć zintegrowanych europejskich korytarzy transportowych, jako jeden z nielicznych w Basenie Morza Bałtyckiego będzie mógł wykorzystywać żeglugę śródlądową jako gałąź transportu zaplecza. To niewątpliwy atut podnoszący konkurencyjność terminalu i całego zespołu portowego ujścia Odry.

Śródlądowe drogi wodne zapewniają najbardziej efektywny i proekologiczny rodzaj transportu. Wraz z połączeniami kolejowymi są istotnym elementem założeń Białej Księgi Transportu Unii Europejskiej, wyznaczającej kierunki rozwoju transportu na nadchodzące dziesięciolecia.

Zgodnie z wytycznymi Białej Księgi do 2030 roku 30 proc. drogowego transportu towarów na odległość większą niż 300 km ma być przeniesione na drogi wodne lub kolej. W 2050 roku ma to już być połowa tego transportu.

Efektywny i proekologiczny

Udział żeglugi śródlądowej w rynku usług transportowych sukcesywnie będzie wzrastał z wielu powodów. Bez wątpienia jest to najbardziej proekologiczna gałąź transportu lądowego.

Istotna jest także zdolność przewozowa. Jeden statek lub

...
Zawartość dostępna dla Czytelników eKuriera
Pozostało jeszcze 84% treści.

Pełna treść artykułu dostępna w
eKurierze
z dnia 13-04-2021

 

Autorzy: red, ZMPSiŚ, PJ
REKLAMA
REKLAMA

Komentarze

Ciek wodny
2021-04-14 06:22:08
Kajakowo jest żeglowna.
plany
2021-04-14 01:12:13
już 20 lat o tym się trąbi ale nic z tego nie wynika.
rzeka
2021-04-13 23:43:49
Czyli Odra jest już całkowicie żeglowna od Śląska?
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA