Parkingowy zawrót głowy. Miasto dla ludzi, mniej dla samochodów
Parkingowy zawrót głowy. Miasto dla ludzi, mniej dla samochodów
Data publikacji: 25 czerwca 2024 r. 22:32
Ostatnia aktualizacja: 26 czerwca 2024 r. 18:03
Przebudowa parkingu pod Trasą Zamkową złapała poślizg. Jak się okazuje, jako niejedyna z tego rodzaju inwestycji Szczecina. Opóźniona jest również budowa dwukondygnacyjnego parkingu w śródmiejskim kwartale 36. Natomiast pomysł utworzenia podobnego - przy ul. Staromłyńskiej - do tej pory nie doczekał się nawet projektu technicznego. Fot. Arleta NALEWAJKO
Miał być gotowy na sierpniowy The Tall Ships Races. Z powodu „konieczności aktualizacji dokumentacji technicznej" zaliczył jednak poślizg. Nie tylko modernizacja parkingu pod Trasą Zamkową się opóźni. Na dwupoziomowy parking podziemny budowany w śródmiejskim kwartale 36 - w rejonie al. Wojska Polskiego i ul. Bogusława - szczecinianie poczekają również co najmniej do jesieni. Miejsc postojowych w centrum Szczecina brakuje, więc może - jak sugerują radni ponad politycznymi podziałami - lepiej przesiąść się na komunikację miejską?
Stare Miasto przeżywa samochodowe oblężenie. Nie lepiej jest również w innych punktach ścisłego centrum. Rozszerzenie Strefy Płatnego Parkowania oraz podniesienie cen za postój niewiele zmieniło. Rotacji aut nie wymusiło, a kierowcy - w poczuciu pełnej bezkarności - z wyznaczonych miejsc postojowych przenieśli parkowanie aut w miejsca do tego nie przystosowane i niedozwolone, jak np. na trawniki i chodniki w bliskości budynków mieszkalnych.
Z założenia: kurs na szybciej i taniej
Pod hasłem „Cztery Place Starego Miasta" magistrat - już niemal pięć lat temu -
...
Zawartość dostępna dla Czytelników eKuriera
Pozostało jeszcze 81% treści.
Pełna treść artykułu dostępna w eKurierze z dnia 26-06-2024
Kiedy zakaz wstępu dla biedoty do centrum miasta w starych samochodach?
;/
2024-06-26 13:39:49
Kierowcy to też ludzie - szkoda, że miasto o tym zapomina....
P.
2024-06-26 13:26:00
Oby tylko ten parking był płatny i sprawdzany przez spp ,na osiedlach setki wraków na terenach spółdzielni i wspólnot i nic z tym nie można zrobić to jest problem braku miejsc bo miejsca są tylko zajęte
gg
2024-06-26 13:10:14
Co tam wymaga aktualizacji, to parking a nie prom kosmiczny.
@Maria
2024-06-26 12:48:23
A po co ci miejsca parkingowe w centrum? Takie "ekoloszki" jak ty to chyba tylko na hulajnogach jeżdżą, a ją zaparkujesz wszędzie. No chyba, że jesteś zwykłą, zakłananą, roszczeniową Julką, która dla własnej wygody pozbawiłaby jej innych.
Stop eko terroryzmow
2024-06-26 12:20:44
Zapomnieli o jednym że w wyborach wybierają ludzie a nie samochody
Maria
2024-06-26 12:05:21
A co ze Strefą Czystego Transportu? Może już czas pozbawić niektóre stare graty możliwości zajmowania miejsc parkingowych w centrum.
wprowadzić zasadę
2024-06-26 11:30:22
Jeden samochód na gospodarstwo domowe.
Mareczek Cypis
2024-06-26 10:19:07
Wyludnienie miasta, zabicie niewielkich biznesów w centrum. Wszystko zgodnie z planem. Brawo!
miejscowy
2024-06-26 10:02:11
Brak parkingów, sezonowe redukcje kursów w komunikacji miejskiej, podwyżka cen biletów. Cóż za dziwny zbieg okoliczności.
O co wy się
2024-06-26 10:01:11
spieracie? Przecież w zaakceptowanych dokumentach unijnych jasno jest napisane, że od 2035 likwidujemy motoryzację indywidualną i mobilność obywateli. Macie to jasno napisane, ale ciągle się łudzicie, że się nie wydarzy. PiS, PO, komuniści, TD za tym są, a na nich głosujecie.
wożą tyłki autami
2024-06-26 09:40:06
czy radni ponad politycznymi podziałami przesiądą się na komunikację miejską? czy też może już obecnie jeżdżą syfiastymi tramwajami oraz autobusami bez klimatyzacji ale za to ze śmierdzącymi bezdomnymi i pijakami?
jakoś wątpię niestety
najgłośniej krzyczą ci co mają coś do ukrycia
wróżka pytia
2024-06-26 09:29:52
Tak tak. Będzie miasto dla ludzi których nie ma. W sytuacji zabudowy na wariata ostatnich 20 lat ludzie mieszkają w miejscach skąd wyjechać można tylko samochodem. Ten kto w takim układzie nie akceptuje aut w mieście nie akceptuje mieszkańców. Oni przystosują się, przeniosą tam gdzie jest im wygodniej, gdzie nie ma korków a parkowanie nie jest problemem. Komunikacje miejską niedługo będziecie utrzymywać z podatków nie 390 tys ludzi ale 350 albo 320. Będzie coraz gorsza i jeździć prawie pusta.
abc
2024-06-26 08:44:58
Trzeba podnieść opłaty za parkowanie w centrum a każde auto zaparkowane w niewyznaczonym do tego miejscu ekspresowo ODHOLOWYWAĆ (a nawet zmienić prawo i od razu konfiskować na rzecz miasta!).
I tak samo hulajnogi na chodnikach!
@;/
2024-06-26 08:26:19
ty też trujesz powietrze i zatruwasz forum a zrobienie cię nie kosztowałó nawet feniga a mimo to nikt nie postuluje żeby cię wyzłomowac mimo przekroczenia 20 lat i mimo że intelektualnie jesteś przeżarty na sito.
;/
2024-06-26 07:55:30
Miasto 400 tysięcy ludzi a w nim 300 tysiecy samochodów plus 80 tysiecy codziennie przyjezdnych, 750 aut na 1000 mieszkanców, to nie jest normalne, szczególnie ze 1/4 to jakies szroty za kilka tysiecy które trują powietrze i ludzi, w cywilizowanych krajach zachodu takie ilosci blachosmrodów sa nie do pomyslenia, jak kogos stac na samochod niech sobie kupi garaz lub opłaci prywatny parking
Szczecinianin
2024-06-26 07:34:23
Panie Prezydencie Piotrze Krzysztek. Miasto nie rozwinie się, jeśli ludzie z naszej okolicy nie przyjadą tu pracować. Kto z Dębna, Chojny, Mieszkowic, Gryfina, Kalisza Pom, Choszczna tu przyjedzie, jak nie ma gdzie parkować bo fundujemy mu drogą tzw rotację parkingową? On musi jechać godzinę, pracować i drugie tyle na powrót. Żaden biznes tu nie zainwestuje jeśli nie będzie rynku pracownika. Wybiorą strefę w Goleniowie lub Stargardzie albo po prostu Koszalin. A my sobie zostaniemy z niczym.
Olo
2024-06-26 06:49:53
Godłem Szczecina powinna być Fryga.
Miasto
2024-06-26 01:04:57
Miasto to auta, auta to wolność człowieka oraz oznaka biznesu, pieniędzy. Miasto z którego wyrzuca się auta to miasto, które zamiast rozwoju, wybiera wyludnienie i zwijanie się. Niemiecka 5 kolumna działa, ekogetta się tworzą za publiczne pieniądze a za niedługo krach i sprawa się rypnie
Zgadzam się na przechowywanie moich danych osobowych na urządzeniu, z którego korzystam w formie tzw. plików cookies oraz na przetwarzanie moich danych osobowych pozostawianych w czasie korzystania przeze mnie ze stron internetowych zapisywanych w plikach cookies w celach marketingowych (w tym na profilowanie i w celach analitycznych) przez Kurier Szczeciński sp. z o.o. Więcej w naszej Polityce Prywatności.