Dwa z ośmiu autobusów przegubowych z napędem elektrycznym, jakie we wrześniu dostarczyła spółka Solaris Bus&Coach, wyjechały z początkiem tego tygodnia w regularne trasy w Szczecinie. Na razie pasażerowie spotkać je mogą na linii 75. Według zapowiedzi, od stycznia przyszłego roku najnowszy tabor zacznie także obsługę trasy na linii 87.
Na razie jedynym miejscem, w którym te pojazdy, które już kursują, mogą być „tankowane", czyli doładowywane prądem, pozostaje jednak wyłącznie ich baza spółki SPAK przy ul. Klonowica, gdzie znajduje się 6-stanowiskowa e-stacja. Trzech ładowarek pantografowych, które miały stanąć przy ulicach: Kolumba, Owocowej i Kołłątaja wciąż nie ma. Teraz autobusy na jednym ładowaniu są w stanie przejechać ok. 150 km. Ładowanie trwa 1,5 godziny, gdy podłączony jest jeden pojazd i 3 godziny w przypadku dwóch.
Tak jak inne modele autobusów miejskich tego producenta przegubowe elektryki są niskopodłogowe. Mogą zabrać jednorazowo do 120 pasażerów, w tym 40 na miejscach siedzących. Wyposażone są w system odzyskiwania energii podczas hamowania i jazdy z góry oraz
...