Czwartek, 27 listopada 2025 r. 
REKLAMA

Podziemne problemy na budowie. Końca nie widać

Data publikacji: 23 sierpnia 2023 r. 07:55
Ostatnia aktualizacja: 23 sierpnia 2023 r. 07:55
Podziemne problemy na budowie. Końca nie widać
Wciąż nie wiadomo, kiedy zakończą się prace w rejonie ul. Dworcowej i Nowej. Fot. Dariusz GORAJSKI  

W ramach przebudowy ul. Kolumba prace odbywają się także na ul. Dworcowej i Nowej. Po ich zakończeniu kierowcy pojadą nowymi jezdniami, a tramwaje po nowych torowiskach. Niestety, wciąż nie wiadomo, kiedy inwestycja się zakończy. Podobnie jak w przypadku innych przebudów, wykonawca napotyka instalacje, których nie było w planach, co zwiększa zakres prac i je opóźnia.

REKLAMA

- Na ul. Dworcowej, Nowej i Owocowej prowadzone są obecnie roboty drogowe oraz sieciowe, w ograniczonym zakresie z uwagi na napotkane kolizje - przyznaje Kacper Reszczyński, rzecznik prasowy spółki „Tramwaje Szczeciński". - Na przełomie sierpnia i września rozpoczną się roboty dodatkowe związane z przebudową kanału w ul. Dworcowej kolidującego z projektowaną konstrukcją układu drogowo-torowego. Po przebudowie kanału wykonawca przystąpi do robót drogowych oraz torowych na tym odcinku.

Przez kolizje odkryte podczas prowadzenia prac, w tym m.in. kolizje z kanałem teletechnicznym w ul. Dworcowej i ul. Rybackiej, gazociągiem średniego ciśnienia w ul. Nowej, istniejącym fundamentem pylonu kanału ciepłowniczego SEC na

...
Zawartość dostępna dla Czytelników eKuriera
Pozostało jeszcze 58% treści.

Pełna treść artykułu dostępna w
eKurierze
z dnia 23-08-2023

 

Autor: Tomasz Tokarzewski
REKLAMA

Komentarze

Anioł
2023-08-23 15:09:40
"Nie będzie kabaretu, będzie chór". mówił Stanisław Anioł. Może My się dowiemy, że nie będzie drogi , będzie deptak
Aby odpowiedzieć na komentarz, musisz być zalogowany.
Alicja
2023-08-23 14:26:48
Panie krzystek zlikwidowałeś pan szerokie ulice w Szczecinie a teraz likwidujesz komunikację miejską. Brawo ty
Aby odpowiedzieć na komentarz, musisz być zalogowany.
Olek
2023-08-23 14:24:45
Długo końca nie zobaczymy bo tam nic sie nie dzieje, nikt tam nie pracuje...
Aby odpowiedzieć na komentarz, musisz być zalogowany.
kasa się kręci
2023-08-23 14:12:07
Trzeba zrobić kolejny ekspertyzy , które zostaną zlecone jak myślę zaprzyjaźnionym firmom . Wiadomo, że firmy tego za darmo nie zrobią , więc kolejne wydane pieniądze .A Urzędnicy za wzmożoną wymianę papierków dostaną solidne premie .
Aby odpowiedzieć na komentarz, musisz być zalogowany.
Gość
2023-08-23 12:14:21
Torowa Rewolucja pożera własne dzieci, tj. tramwaje :(
Aby odpowiedzieć na komentarz, musisz być zalogowany.
Vivat Piotr!!! Bravo
2023-08-23 11:25:29
Jak zwykle im, zdtim i spółka inwestycje miejskie, nie zawiedli. Klapa i ściema na całej linii. Wszystko rozryte jak po nalotach aliantów w sierpniu 1944!!. Ile partacze będą jeszcze udawać że coś tam niby nadzorują, a ile jeszcze drudzy partacze będą rozwlekać maxymalnie, zwykła przebudowę?!!! To nie żadna rewolucja, tylko przebudowa, w większości ostatecznie spowalniającą ruch, zamiast go usprawniać. Vivat Piotr!!! Płyniemy dalej....kasa też płynie, wszyscy są zadowoleni tylko nie mieszkańcy!!
Aby odpowiedzieć na komentarz, musisz być zalogowany.
Przechodzień
2023-08-23 11:16:25
Przechodząc codziennie ulicą Dworcową, o różnych porach dnia, chyba od roku nigdy nie widziałem tam żadnych robotników. Aż się zastanawiam kiedy pojawiają się nowe dziury w ziemi...
Aby odpowiedzieć na komentarz, musisz być zalogowany.
Alicja
2023-08-23 11:00:17
Kto robił inwentaryzację przed przystąpieniem do projektu? Na pałę ktoś to robił? To teraz tego ktosia pociągnąć finansowo bo chyba kasę już wziął z bubel
Aby odpowiedzieć na komentarz, musisz być zalogowany.
Torowa Rewolucja
2023-08-23 10:46:47
Torowa Rewolucja trwa i trwać ma
Aby odpowiedzieć na komentarz, musisz być zalogowany.
beli
2023-08-23 10:21:02
Rozumiem jak bym przejeżdżał koło inwestycji i widać by było pracowników... ale jak wszyscy widzą na wszystkich remontach w Szczecinie ulice rozgrzebane i nic się na nich nie dzieje... Termin opóźnienia idzie zgodnie z placem...
Aby odpowiedzieć na komentarz, musisz być zalogowany.
oservator
2023-08-23 10:03:56
Czy naprawdę nikt tego nie dostrzega iż to co się dzieje w Szczecinie, to jest kalka działań we wszystkich dużych miastach. Te duże miasta są w szponach nieoficjalnej koalicji, prezydentów tych miast. Przeciągające się remonty, w dodatku wykonywane byle jak . To jest klasyczne dojenie publicznych pieniędzy przez firmy znajomego królika. Dla przykładu włoska mafia robi swoje biznesy w temacie śmiecie. No i miasta włoskie toną w śmieciach. Nasi "capo" robią biznesy w remontach miast :)
Aby odpowiedzieć na komentarz, musisz być zalogowany.
cesio
2023-08-23 09:56:40
@Z okolic - zakładnikami "miasta" ? jakiego miasta?? miasto to jego mieszkańcy, którzy padają ofiarą nieróbstwa magistrackich gryzipiórków.
Aby odpowiedzieć na komentarz, musisz być zalogowany.
$$$
2023-08-23 09:23:42
Torowa Rewolucja w pełnej okazałości .Im dłużej tym więcej zarobią osoby powiązane z projektem
Aby odpowiedzieć na komentarz, musisz być zalogowany.
Z okolic
2023-08-23 09:22:51
Czyli staliśmy się jako mieszkańcy zakładnikami miasta i wykonawcy.Miasta z powodu wadliwie przygotowanego projektu całej inwestycji,niekompetencji urzędników ją nadzorujących,a wykonawcy bo ten będzie "szantażował" miasto odwlekając terminy,schodząc-wchodząc z/na inwestycję uzależniając decyzje od renegocjacji kontraktu.Tym sposobem przygotujmy się na naprawdę długie lata trwania tej"rewolucji" pewnie równe temu ile wynosiło czekanie na jej rozpoczęcie.
Aby odpowiedzieć na komentarz, musisz być zalogowany.
Ponawiam pytanie
2023-08-23 09:20:15
Czy mając świadomość kolizji z instalacjami, nie lepiej było podzielić inwestycję na pododcinki i rozgrzebywać zwyczajnie mniej miasta? Poza tym uwzględnić to również w profilu urzędniczym tzn załatwiać sprawy urzędowe związane z inwestycją w trybie 24h tak by minimalizować przestoje? Wszyscy mamy świadomość że takie rzeczy jak kolizję z instalacjami są normą w takich inwestycjach. Mozna odnieść wrażenie że inwestor czyli miasto nie ma tej świadomości.
Aby odpowiedzieć na komentarz, musisz być zalogowany.
cesio
2023-08-23 09:14:59
czy zgraja nierobów od utrzymania dokumentacji miasta słyszała o takim urządzeniu jak GEORADAR jak i o metodach jego wykorzystania w inwentaryzacji sieci instalacji podziemnych? Te niezidentyfikowane instalacje stają się pomału 'tradycją" godną zainteresowania prokuratorskiego
Aby odpowiedzieć na komentarz, musisz być zalogowany.
SromotnikBezwstydny
2023-08-23 08:16:16
Paskudna robota! Nie zazdroszczę.
Aby odpowiedzieć na komentarz, musisz być zalogowany.
Tylko zalogowani użytkownicy mają możliwość komentowania
Zaloguj się Zarejestruj
REKLAMA
REKLAMA