Mimo pandemii, nie spada tempo prac przy największych w historii robotach budowlanych poprawiających dostęp kolejowy do portów w Szczecinie i Świnoujściu. Łącznie ułożono już 21 kilometrów nowych torów: 14 w rejonie stacji Szczecin Port Centralny i 7 w Świnoujściu. Inwestorem jest spółka PKP Polskie Linie Kolejowe, a głównym wykonawcą - firma Torpol.
Budowa obejmuje infrastrukturę kolejową stacji Szczecin Port Centralny i Świnoujście oraz terminal kontenerowy Ostrów Grabowski w porcie Szczecin, a także tory zdawczo-odbiorcze w porcie Świnoujście. W Szczecinie zostanie przebudowany most nad rzeką Parnicą.
- Docelowo na stacji Szczecin Port Centralny wymienionych na nowe zostanie około 61 kilometrów torów oraz 177 rozjazdów - informuje Monika Woźniak-Lewandowska z Zarządu Morskich Portów Szczecin i Świnoujście. - Te ostatnie będą wyposażone w elektryczne ogrzewanie, co zwiększy ich bezawaryjność, zwłaszcza w okresie zimowym. Dwanaście przejazdów kolejowo-drogowych zostanie poddanych modernizacji, co znacznie podniesie poziom bezpieczeństwa na szlaku kolejowym.
W Świnoujściu
...