Niedziela, 24 listopada 2024 r.  .
REKLAMA

Portowa inwestycja w rejonie Kanału Dębickiego

Data publikacji: 17 stycznia 2023 r. 20:04
Ostatnia aktualizacja: 18 stycznia 2023 r. 10:16
Portowa inwestycja w rejonie Kanału Dębickiego
Prace budowlane w rejonie Kanału Dębickiego są mocno zaawansowane. Fot. NDI  

Nabrzeże Norweskie, Czeskie i Duńskie - wszędzie tam mimo zimy prowadzone są intensywne prace, dzięki którym port w Szczecinie stanie się bardziej dostępny także dla większych jednostek. Zaplanowane roboty wykonano już w ponad 54 procentach.

Inwestycja w rejonie Kanału Dębickiego w szczecińskim porcie jest ogromna. Obejmuje m.in. budowę nowego nabrzeża Norweskiego, stanowiącego przedłużenie linii już istniejącego nabrzeża Fińskiego, które dziś pełni funkcję terminalu kontenerowego. Zaplanowano też przebudowę istniejących nabrzeży Czeskiego i Słowackiego wraz z modernizacją infrastruktury technicznej na ich bezpośrednim zapleczu. Poza tym do wybudowania jest oczepowe nabrzeże Duńskie na długości ok. 770 metrów, które zabezpieczy brzeg Ostrowa Grabowskiego i przedłuży w przyszłości linię nabrzeża Norweskiego.

Na tym nie koniec. Kanał Dębicki zostanie poszerzony ze 120 do 200 metrów oraz pogłębiony do głębokości technicznej 12,5 metra.

Inwestorem tego ambitnego zadania jest Zarząd Morskich Portów Szczecin i Świnoujście SA, natomiast generalnym wykonawcą - konsorcjum firm NDI sp. z

...
Zawartość dostępna dla Czytelników eKuriera
Pozostało jeszcze 74% treści.

Pełna treść artykułu dostępna w
eKurierze
z dnia 17-01-2023

 

(ek)
REKLAMA
REKLAMA

Komentarze

Beli
2023-01-18 09:11:19
Oby jak najwięcej takich inwestycji !
pp.
2023-01-18 08:33:56
i to wszystko dzieki mega dofinansowaniu z UE
Nazwy
2023-01-17 23:43:53
Oby jak najszybciej zabrakło krajów do nazywania nowych nabrzeży w szczecińskim porcie :)
Portowy
2023-01-17 23:17:26
Tam jest teraz tak płytko, że jakieś szuwary rosną tam z 50m od brzegu? Zrobić z tego 12,5 m głębokości zatem to będzie nie lada wyczyn i dbać, aby się nie zamuliło, gdy piaski są dokoła.
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA