Piątek, 22 listopada 2024 r.  .
REKLAMA

Prąd z odpadów zasili szczecińskie autobusy elektryczne

Data publikacji: 20 listopada 2023 r. 08:25
Ostatnia aktualizacja: 20 listopada 2023 r. 09:25
Prąd z odpadów zasili szczecińskie autobusy elektryczne
Plan zakupu energii elektrycznej na potrzeby obiektów SPA „Klonowica” obejmuje trzy punkty poboru. To stacja ładowania autobusów przy ul. Kołłątaja, Owocowej oraz przy ul. Kolumba. W stacjach tych ładowane są autobusy linii nr 75, 87 i 51. Fot. Anna GNIAZDOWSKA  

Od stycznia 2024 roku do zasilania komunikacji miejskiej w Szczecinie będzie wykorzystywana energia wyprodukowana z odpadów. Prąd od EcoGeneratora trafi nie tylko do Tramwajów Szczecińskich, ale także do Szczecińskiego Przedsiębiorstwa Autobusowego „Klonowica".

Dzięki energii elektrycznej wyprodukowanej przez Zakład Unieszkodliwiania Odpadów w Szczecinie, czyli EcoGenerator, świecą już m.in. latarnie uliczne i sygnalizacje świetlne w całym mieście (umowa z Zarządem Dróg i Transportu Miejskiego), działa też Szczeciński Park Naukowo-Technologiczny. Podobnie będzie i w przyszłym roku. Do tych jednostek dołączą miejskie tramwaje i autobusy.

Plan zakupu energii elektrycznej na potrzeby obiektów Szczecińskiego Przedsiębiorstwa Autobusowego „Klonowica" obejmuje okres od 1 stycznia do 31 grudnia 2024 roku i trzy punkty poboru. To stacja ładowania autobusów przy ul. Kołłątaja, Owocowej oraz przy ul. Kolumba. W stacjach tych ładowane są autobusy linii nr 75, 87 i 51.

Planowane roczne zużycie energii elektrycznej ma wynieść 1 tys. 200 MWh, a łączna wartość netto planowanego zakupu energii ma

...
Zawartość dostępna dla Czytelników eKuriera
Pozostało jeszcze 73% treści.

Pełna treść artykułu dostępna w
eKurierze
z dnia 20-11-2023

 

(K)
REKLAMA
REKLAMA

Komentarze

Marbinex
2023-11-20 14:12:48
Bardzo dobry krok
racjonalizator
2023-11-20 13:41:42
To nie można palić śmieci bezpośrednio w autobusie ? Wystarczy , że każdy mieszkaniec zamiast biletu przyniesie worek śmieci i spali w autobusie , ha ha
@EKO Andy
2023-11-20 13:40:16
Bo to jest ściema. Kto normalny kupuje autobusy 3x droższe? Do tego musi je kupić z indywidualną "stacją paliw", wymagające innej infrastruktury i parku naprawczego, ciężkie (niszczą ulice), o krótkim zasięgu, nieodporne na niskie temperatury, zużywające horrendalnie (robota UE) drogi prąd, prawdopodobnie nie nadające się ze względu na koszt baterii do naprawy głównej, czyli eksploatowanie relatywnie krótko. No kto tak robi?! I to w mieście zadłużonym na ponad 2 miliardy!
EKO Andy
2023-11-20 12:11:52
Czy spółki miejskie informują ile kosztuje przejechanie kilometra na prądzie a ile na dieslu? Zaraz się okaże że ta cała elektryczna rewolucja to ściema
sponsorzy
2023-11-20 12:11:19
Jeśli EcoGenerator sprzedaje prąd, to powinien płacić za surowiec. Mieszkańcy nie powinni płacić za odbiór odpadów, tylko brać za to pieniądze. System stoi na głowie.
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA