Problem organizacyjno-prawny Szczecińskiej Kolei Metropolitalnej
Problem organizacyjno-prawny Szczecińskiej Kolei Metropolitalnej
Data publikacji: 09 stycznia 2022 r. 07:30
Ostatnia aktualizacja: 10 stycznia 2022 r. 14:00
Uwaga samorządowych decydentów i polityków skupiona została na inwestycyjnym problemie, jakim są tory, stacje i przystanki na obszarze powiatów m. Szczecin i Polic. Proces przebudowy stacji kolejowych trwa w pozostałych powiatach i gminach objętych siecią SKM. Bez tych elementów infrastrukturalnych nie może funkcjonować SKM. Pytanie, czy wszystkie przystanki i stacje mają być gotowe, czy pomimo braku np. jednego przystanku będzie można rozpocząć eksploatację na sieci SKM?
Obok gotowości technicznej sieci SKM problemem do rozwiązania jest utworzenie instytucji-organizacji, podobnie jak w innych rejonach naszego kraju (Pomorze, Śląsk, Małopolska, Lublin), która zajmie się zarządzaniem i eksploatacją przewozów pasażerskich. Ta instytucja powinna mieć w pierwszym rzędzie osobowość prawną, majątek, kapitał, zatrudniać zespół wykwalifikowanych pracowników, mieć strukturę organizacyjną i lokalizację. W praktyce mogą wystąpić trzy podstawowe formy organizacyjno-prawne: spółka powołana przez samorządy obsługiwane przez SKM, przedsiębiorstwo powołane przez wojewodę,
...
Zawartość dostępna dla Czytelników eKuriera
Pozostało jeszcze 78% treści.
Pełna treść artykułu dostępna w eKurierze z dnia 07-01-2022
Po prostu kolej podmiejska i tyle, nawet nie będzie na Gumieńce nie mówiąc o Trzebież y Kołbaskowo albo nawet Dobra.
@ już się zaczyna
2022-01-10 11:01:51
Święta racja. Teraz czas na rzeczy najważniejsze tzn nowe posady dla fachowców czyli "swoich". Proponuję dziennikarzom uważnie śledzić kto obejmie kierownicze stołki w tym podmiocie, który powstanie, pomimo tego że nie wiadomo jeszcze czy SKM zaistnieje.
już się zaczyna
2022-01-09 22:53:40
tworzenie nowych spółek to rzecz która najlepiej wychodzi decydentom.
@@ @@ Absurd SKM
2022-01-09 16:16:27
jeśli jesteś tak zainteresowany to bez problemu znajdziesz to o czym napisałem na stronach 24kurier.pl - nie jest moją rolą odrabianie za ciebie pracy domowej z kierunku rozwoju miasta wg obecnej władzy - jeśli przedstawiana wizja nie jest spójna tym gorzej dla władz miasta. Jasno w wywiadzie wiceprezydent przedstawia tak rezygnację z planów rozwoju aglomeracji jak i politykę zniechęcania osób spoza Szczecina do przyjeżdżania. Mowa jest o 360..380 tyś mieszkańców czyli centrum Szczecina.
Wojtek
2022-01-09 16:10:31
Najszybciej wyludniające się z dużych miast -Poznań, stworzyło szybko poznańską kolej Metropolitalną, kopiując bezpośrednio naszą nazwę. Ludzie z okolicznych mieścin przyzwyczaili się, że do miasta jezdzi się kolejką a nie autobusem podmiejskim (jak to ma dziś miejsce na trasie z Polic) i sobie chwalą. My w porównaniu z Poznaniem w ogóle się nie wyludniamy (stamtąd uciekło już ponad 45 tys mieszkańców), a i układ torowy mamy jak na dużą aglomerację przystało, więc nie marudzić już!
@ @@ Absurd SKM
2022-01-09 15:34:06
Ale tak właściwie, to co masz na myśli? Nie podałeś żadnego konkretu poza rzekomą deklaracją, która nigdy nie padła albo przytaczasz ją w tak zawoalowany sposób, że tę informację potwierdzić. Podaj, proszę, konkretne źródło informacji, jakoby ogłoszono plan zamknięcia miasta dla pracowników z innych miejscowości. Idea SKM (transport aglomeracyjny) oraz choćby rewolucja torowa (ułatwienie dojazdu z niektórych dzielnic), nawet jeżeli realizowana jest z dużymi uchybieniami, przeczy tym rewelacjom.
@@ Absurd SKM
2022-01-09 15:09:32
Problemem jest kierunek rozwoju miasta, pomysł na ten rozwój. Skoro Piotr Krzystek ustami swojego zastępcy zakład rozwój odwrócony czyli zwijanie Szczecina, zamykanie się na ludzi spoza ścisłego centrum miasta i jasno stawia sprawę zniechęcania ludzi spoza Szczecina do bywania w Szczecinie to trudno uzasadnić SKM. Po prostu nie ma to większego sensu. Koleje tego typu mają sens gdy buduje się dużą metropolię która rozwija się dynamicznie i potrzebuje różnych zasobów a nie robi pierdziszewo 2050.
@ Absurd SKM
2022-01-09 14:03:49
Super, tylko jaką widzisz alternatywę? Dalsze pompowanie samochodów do centrum? Transport w aglomeracji kosztuje, taka jest prawda - zatem od samorządów zależy, czy będą promowały czystszy i wydajniejszy transport zbiorowy, czy będą płacić krocie za wielokrotnie droższą obsługę samochodów. Pamiętaj, że zapewnienie miejsca i obsługi tak ogromnej liczby pojazdów wymaga gigantycznych nakładów plus kosztów niewidocznych na pierwszy rzut oka (zanieczyszczenie, hałas, degradacja otoczenia itd.)
JWM
2022-01-09 13:17:09
a najmądrzejsza Jej wysokość pomarszczona, nie chce SKM .
Absurd SKM
2022-01-09 13:08:28
Pomysł SKM od początku był poroniony. Wystarczy że 1 czy 2 gminy np. Police, Gryfino, Goleniów czy Stargard w przyszłości stwierdza że nie będą dotować przejazdów SKM bo jest za mało pasażerów i im się to nie opłata, i cała ta poroniona idea się rozsypie. Miliard złotych pójdzie jak za komuny w błoto.
@klemens
2022-01-09 12:29:54
Bzdury piszesz. Każde cywilizowane miasto wielkości Szczecina ma takie rozwiązania komunikacyjne. Polikwiduje się trochę zbędnych linii autobusowych, pozostałe się zogniskuje wokół przystanków SKM i będzie taniej. Dlaczego w trojmiescie kolejka to podstawowy środek transportu? Dlaczego Poznań, gdy dowiedział się o inicjatywie szczecińskiej odgapił odrazu nazwę i zwiększył liczbę połączeń, pomimo że ma znacznie gorsze warunki infrastr liniowej? Ta SKM jest niezbędna jak rewolucja w autobusach
klemens
2022-01-09 11:53:17
wszystko fajnie . Brakuje tylko odpowiedzi na podstawowe pytanie : komu jest potrzebny ten poroniony pomysł ? Jest to tak kosztowna dla samorządów inwestycja , że powinna być poprzedzona referendum .
Wojtek
2022-01-09 11:05:13
Popieram Też Profesora. Skoro założenie firmy ogarniającej kolej w ramach aglomeracji jest problemem, to co autor powiedziałby na prawdziwe wyzwania zarządcze z jakimi mierzą się codziennie koncerny? Widać, ze poza jakąś tam wiedzą teoretyczną, nie ma pojęcia o rzeczywistym zarządzaniu w praktyce.
Też Profesor
2022-01-09 09:03:55
Sztuczne problemy panie autorze. To po prostu wyzwanie organizacyjne, któremu sprosta każdy średnio inteligentny menadżer. Nie dramatyzujmy. Skoro inne miasta i aglomeracje sobie z tym poradziły, to i tu się to uda. Zbudowanie i modernizacja infrastruktury w odpowiednim czasie to jedyny problem tej inwestycji. Reszta to zwykłe działania zarządcze.
Zgadzam się na przechowywanie moich danych osobowych na urządzeniu, z którego korzystam w formie tzw. plików cookies oraz na przetwarzanie moich danych osobowych pozostawianych w czasie korzystania przeze mnie ze stron internetowych zapisywanych w plikach cookies w celach marketingowych (w tym na profilowanie i w celach analitycznych) przez Kurier Szczeciński sp. z o.o. Więcej w naszej Polityce Prywatności.