Piątek, 22 listopada 2024 r.  .
REKLAMA

Przebudowa al. Wojska Polskiego w Szczecinie. Droga do korków

Data publikacji: 04 grudnia 2020 r. 13:02
Ostatnia aktualizacja: 20 stycznia 2021 r. 10:33
Przebudowa al. Wojska Polskiego w Szczecinie. Droga do korków
Fot. Mirosław Winconek  

W Szczecinie przybywa samochodów. Aby sprostać związanym z tym zjawiskiem wyzwaniom, buduje się nowe ulice, w wielu miejscach poszerza stare. Równolegle realizowany ma być plan zablokowania centrum miasta pod hasłem „Zmiany organizacji ruchu w postaci wprowadzenia ruchu uspokojonego".

Autorzy zmian uszczęśliwią nas tym, że aleja Wojska Polskiego - na odcinku od placu Zwycięstwa do ronda Szarych Szeregów - stanie się „zielonym salonem". W ramach nasadzeń pojawią się drzewa „o randze reprezentacyjnej dla naszego miasta, długowieczne i monumentalne". To wszystko jest pomysłem szczecińskich architektów, którzy wygrali konkurs, a ktoś ten projekt zaakceptował i niebawem - przez dwa lata (wyobrażam sobie te korki!!!) - za dziesiątki milionów zł będzie realizowany.

Czteropasmówka deptakiem!

Co z tego, że aleję Wojska Polskiego od placu Zwycięstwa do ul. Jagiellońskiej zamieni się w deptak i posadzi drzewa? Czemu ma on służyć? Powstanie tu strefa uspokojenia ruchu do 30 km/godz., gdzie w korkach aż do Bramy Portowej stać będą kierowcy samochodów i przeklinać, bo

...
Zawartość dostępna dla Czytelników eKuriera
Pozostało jeszcze 84% treści.

Pełna treść artykułu dostępna w
eKurierze
z dnia 04-12-2020

 

Autor: Mirosław Kwiatkowski
REKLAMA
REKLAMA

Komentarze

TA
2020-12-07 00:02:12
Projekt: zepsujmy to czego nam inne miasta zazdroszczą. Perspektywicznie zaprojektowane ulice zamieńmy w zakorkowane uliczki. Na siłę róbmy deptaki tam gdzie ich być nie powinno. To nie jest miejsce z ciekawą zabudową ani zabytkami. Przyjazne podwórka dla mieszkańców to jest dobry pomysł. Miasto od lat miota się z pomysłami deptaków w różnych miejscach i na siłę chce stworzyć coś na wzór rynku, którego nie mamy. Szczecin powinien wykorzystać to co ma najpiękniejsze- położenie nad wodą. Łasztownia, bulwary, budynki nad wodą na Kolumba to są tematy do rozwoju.
Miś II
2020-12-06 07:24:09
Władze naszego miasta przyjęły strategię miast na Świecie wielkości od 2 do 5 mln mieszkańców , starając się organizować strefy wolne od pojazdów . Panowie Szczecin teraz chyba nie przekracza 400 000 mieszkańców !!!!
będzie ruch...
2020-12-04 22:14:57
... w interesie. Jak tylko upłynie gwarancja, przebuduje się z powrotem do 4-pasowej jezdni, bo kolejnego "deptaka" to miasto nie wytrzyma i zakorkuje się już wszystko - pl. Zwycięstwa, Brama Portowa, Most Długi, Łasztownia - czy dalej? - nie wiem
Drogi 3K..
2020-12-04 21:58:18
Ścieżek na bocznych uliczkach nie potrzeba budowac, bo i po co. To przy głównych arteriach są z reguły sklepy, praca, szkoły czy uczelnie. Poza tym nie każda główna droga ma równoległa alternatywę. Rower ma umozliwiac swobodny i korzystny wybór trasy. Inaczej po co w ogóle nim jechać, skoro ma być trudniej i okreznie?
Lucyferku..
2020-12-04 21:52:07
.. w lasku arkonskim nie zrobię zakupów ani nie dojadę do pracy, więc dziękuję za zaproszenie, moze skorzystam po pracy, ale najszybciej dojeżdża mi się do niej rowerem. :)
xxx
2020-12-04 19:19:52
Boguslawa/Malkowskiego juz zakorkowana. Wjazd na plGrunwaldzki od Odrodzenia korek od Hormona. Wjazd na szarych szereg z Piłsudskiego byl z 3 pasow teraz z 2 pasow - juz korek od pl Odrodzenia. Oby na Granitowej nie bylo tego co jest na rondzie Gierosa. Dzisiaj ludzie stoja juz na krygiera. A byl projekt zeby puścić wiadukt bezpośrednio na autostrade z Krygiera. Ale on wie lepiej. A ruch jest w tej chwili mniejszy bo dzieciaki nie chodzą do szkoły. Jak krzystek zwezy wojska Polskiego i Krzywoustego to gdzie przejadą potoki aut od Bramy portowej i od Szarych szeregów. Jak mozna na podstawie ankiety na 1000 osob wybierac wariant przebudowy głównej drogi w mieście.
ASa
2020-12-04 17:27:16
Byłem w Kopenhadze nie raz, nawet mieszkałem tam w śródmieściu kilka tygodni i bajki jakie piszą tutaj o komunikacji samochodowej w tym mieście albo o Holandii to bzdury wymyślone w głowach gimbusów. Wszystko ma tam swoje miejsce, tak jest jak w głowie wszystko poukładane.
3K
2020-12-04 16:11:20
Zabraniając mieszkańcom miasta posiadania własnego pojazdu powinno się im dać coś w zamian. Komunikacja miejska? Ooo szczególnie w czasie powiedzmy obecnej pandemii, gdzie mówi się, by korzystać z własnego środka lokomocji. KM zła nie jest, ale dlaczego ma się ograniczać komuś coś, co do tej pory było normą? W imię wyimaginowanych idei przeciwników samochodów? Są w mniejszości... Dlaczego nie buduje się ścieżek lub dróg rowerowych w bocznych uliczkach, by zminimalizować ewentualne szkody po obu stronach tylko na upartego zwęża się główne ciągi komunikacyjne? Na zachodnie można budować wzdłuż głównych bo tam jest miejsce, są szerokie arterie, a u nas tego brakuje. Dlatego jestem za rowerami, ale nie na głównych trasach. Dodatkowo, jak wspomniałem wyżej, by coś zabrać, trzeba coś dać - ot taka równowaga w przyrodzie. Czyli parkingowce. Mogą być jako wypełnienie plomb w kwartałach mieszkalnych, mogą być pod zabetonowanymi podwórkami jako podziemne - tu skorzystaliby wszyscy, a takie rozwiązanie widziałem w Warszawie.
HogoFogo
2020-12-04 15:36:03
W odróżnieniu od Kopenhagi, czy Amsterdamu w śródmieściu Szczecina nie dominują biurowce tylko budynki mieszkalne o nędznym standardzie. Mieszkańcy tej okolicy będą na pewno wniebowzięci (na Orła Białego już są).
@ Czytelnik
2020-12-04 15:20:59
A w Watykanie to już w ogóle...
Lucyfer
2020-12-04 15:13:57
Nie poto Adolf budował szerokie ulice by je teraz zwężać zapraszam do Berlina lub Hamburga a Szczecin to nie Kopenhaga czy Amsterdam jak na rowerek to zapraszam do lasku Arkońskiego
Czytelnik
2020-12-04 14:11:32
Autorka artykułu nie wie nic o ruchu w mieście a wypowiada się jak autorytet. Na zachodzie Europy już 30/40 lat temu zdali sobie sprawę że poszerzanie dróg czy budowa nowych nie zlikwiduje korków. Tylko rozwój KM i zmiana przyzwyczajeń ( też przymusowa ) spowoduje że centra miast będą nadawały się do przyjemnego życia. Nie trzeba wymyślać prochu, wystarczy przejechać się do Danii czy Holandii i zobaczyć jak wygląda porządne miasto. U nas 800 samochodów na 1000 mieszkańców w Kopenhadze 250. No tak ale my jesteśmy bogaci a Duńczycy biedaki na rowerach muszą jeździć.
korek był ZAWSZE.
2020-12-04 13:47:19
Na Granitowej korek był ZAWSZE. Nowe rondo może trochę zmniejszy ten korek.
Szczeinianin
2020-12-04 13:40:57
nasi krzystkowłodarze z zazdrością patrzą na miasta sukcesu - Wrocław, Gdańsk i Poznań. jako że nie potrafią dorównać im gospodarczo, to chcą przynajmniej w korkach
węzeł
2020-12-04 13:15:56
Wczoraj po południu potężny korek na Granitowej. Mówi wam to coś?
hehe
2020-12-04 13:13:50
Już znalazł się niezadowolony miłośnik blachosmrodów.
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA