Przebudowa obejmie ulicę Emilii Plater – od skrzyżowania z ul. Emilii Sczanieckiej do skrzyżowania z ul. Teofila Firlika. Fot. Anna GNIAZDOWSKA
Szczecin przygotowuje się do gruntownej przebudowy ulicy Emilii Plater. Inwestycja ta, choć jest jeszcze na etapie wykonywania dokumentacji projektowej, wzbudza już emocje wśród mieszkańców okolicy. Ci licznie przybyli na spotkanie z przedstawicielami: inwestora, projektanta i wykonawcy. Mieszkańcy głośno przedstawiali swoje wątpliwości, uwagi, zadawali pytania, a nawet przestrzegali.
REKLAMA
Prace ruszą wiosną
Umowa na realizację tej przebudowy została podpisana w styczniu tego roku. Wykonawcą, w formule „zaprojektuj i wybuduj", jest firma Strabag. Inwestorem zastępczym - spółka Szczecińskie Inwestycje Miejskie.
To końcowy etap przygotowywania dokumentacji projektowej. Zgodnie z planami, prace budowlane mają rozpocząć się w pierwszej połowie 2026 roku i potrwać około roku. Projektant Maciej Sochanowski, odpowiedzialny za dokumentację (na zlecenie firmy Strabag) podkreślił, że jest to duży zakres prac i dlatego projektowanie jest czasochłonne.
Przebudowa obejmie ulicę Emilii Plater - od skrzyżowania z ul. Emilii Sczanieckiej do skrzyżowania z ul. Teofila Firlika - oraz budowę parkingu.
...
Zawartość dostępna dla Czytelników eKuriera
Pozostało jeszcze 85% treści.
Pełna treść artykułu dostępna w eKurierze z dnia 24-09-2025
Mam nadzieję, że ta przebudowa Pani nie rozczaruje. Każda inwestycja w tym mieście to wywalanie kasy i budowanie bubli. Pierwszy lepszy przykład to rozpadające się chodniki i jezdnie na Jana Pawła II. Byle do gwarancji... Znając nieudaczników z UM, to zamiast jaśnie panów blokujących wjazdy do kamienic będzie mogła Pani pooddychać spalinami jaśnie panów stojących w korku, bo organizacja ruchu na pewno ten ruch spowolni, o ile całkiem go nie sparaliżuje. Takich mamy niestety specjalistów w UM.
Kris
2025-09-24 16:57:00
Nawbijajcie słupków,bo po co tyle miejsc parkingowych malujcie trasy dla rowerów (dotacje wpadną grube za wybudowanie trasy rowerowej ) zakorkujcie miasto na 3lata (bo przecież poślizg będzie) a i kostkę granitowa położyć trzeba taką jak na Niebuszewie i J.P przed Urzędem która rozpada się w oczach i nikt już tego nie poprawi bo gwarancja się skończyła a dziury są.I nikt nie będzie za to odpowiadał.
Do szczeciianka
2025-09-24 14:33:33
Remont tak dewastacja nie .Jeżeli nie widzisz róźnicy to przejdz sie po Woj.Polskiego,Asnyka ,Krzywoustego i innych ulicach naszego miasta gdzie swoja radosną tworczość uprawiali tzw inzynierowie ruchu,projektanci i innej maści urzędasy .
szczecinianka
2025-09-24 13:39:06
@1234
tak, ten remont jest robiony dla mnie, mieszkanki tej dzielnicy. Będę miała ulicę bez koszmarnych dziur, załatanych bądź nie, będę miała równe chodniki, bez płyt powyginanych w każdą stronę lub koszmarnie śliskich zimą, będę mogła przejść swobodnie chodnikiem, bo mi auta jaśniepanów podjade-pod-swoje-drzwi-bo-mi-sie-to-należy nie będą blokować przejścia. Będę miała zieleń na ulicy, zamiast samego tylko betonu. Nie mogę się doczekać tego remontu!
SLED
2025-09-24 13:05:50
Kupując kolejne auto nie nabywasz prawa do żądania miejsca parkingowego w publicznej przestrzeni. To twój problem i miasto nie jest od tego aby ci je zapewnić. I tak się ciesz, że w Polsce jest takie pobłażanie zasadom i przepisom parkowania, że w efekcie chodniki i trawniki są pozawalane autami zamiast służyć swoim celom pierwotnym.
1234
2025-09-24 12:50:31
Dla kogo jest robiona ta przebudowa? Dla mieszkanców raczej nie. Likwidacja miejsc parkingowych i tworzenie nowych odpłatnych (sic!). Świetny pomysł. Każda przebudowa w tym mieście kończy się wywaleniem milionów na realizację, zmniejszaniem liczby miejsc parkingowych i zakorkowaniem ulic. Patrz: Wyzwolenia, Wojska Polskiego, Brama Portowa i pl. Zwycięstwa.
Drek
2025-09-24 12:49:27
Zrobimy cymes parking,zainstalujemy Strefę Płatnego Parkowania i barany będą płacić,bo do tej pory im się udawało.
@ SLED
2025-09-24 12:47:34
Najpierw niech zrobią parking , a potem rozpisują przetarg na remont ulicy. Szczecin, dobrze , że jest wioską z Tramwajami . Wyobrażacie co by było jakby do dziś funkcjonowały zakłady pracy np. Stocznie i ten dobrobyt , gdzie w każdej rodzinie po dwa samochody ( u mnie sześć na stanie ) . Prakingi wielopoziomowe w dobrej przystępnej cenie , gdzie są ? Nawet głupota parkingów przy LIDLU, Netto na jakieś posrane druczki mnie dobiją .W Niemczech jest plakietka z zegarem i spokój! Nikt nie sprawdza.
Inwestycje na kredyt
2025-09-24 12:40:54
Czy ktoś jest w stanie konstruktywnie rozmawiać o bilansie zysków i strat przy ,,inwestycjach" rzędu 200-300 milionów? Czy to wizja pani Grażyny z urzędu jest najważniejsza?Jak to jest z fabryką wody ile zł dziennie strat przynosi ten aquapark ?Ktoś jest winny ?
brak logiki2
2025-09-24 12:39:49
@szczecinanka. Proszę poszperać w internetach- wszędzie Konsultacje. Edek ma rację, Ta parking na 150 samochodów - będziesz widziała, jak świnia niebo. Po co psuć coś, jezeli dobrze dziala? Wyobrażasz sobie autobus, który nie moe wyminac samochodu, ktory zaparkował na sekundę? Powiększenie SPP - zacząłbym od Warszewa, a dlaczego nie. Ekologiczne oszołomy, ergo dzieci dwóch pedałów. Zapewne stoczniowcy będą masowo jechać do pracy...
SLED
2025-09-24 12:08:07
Wnioski po przeczytaniu komentarzy:
1. Mam samochód, więc miasto musi mi zapewnić miejsce parkingowe na ulicy pod moim oknem. Nie obchodzą mnie cele projektu, ani to że w zamian za likwidację 50 miejsc zbudują dwa parkingi na łącznie 180 nowych miejsc. Ja mam mieć swoje miejsce!
2. Nie czytam w ogóle treści ale na wszelki wypadek napiszę, że zabiorą miejsca parkingowe.
3. "Będzie jeden wielki korek w szczycie" - pomimo, że zachowają po jednym pasie ruchu w każdą stronę.
szczecinianka
2025-09-24 11:32:36
@Edek
Edek, ochłoń.
Ma być obok ulicy Emilii Plater zrobiony parking na 150 samochodów.
Ulica Emilii Plater dziś ma po jednym pasie w każdą stronę, po remoncie nadal będzie mieć po jednym pasie. Nic się w tej kwestii nie zmieni.
@brak logiki
To nie były konsultacje, a spotkanie informacyjne.
Edek
2025-09-24 09:59:48
Oszołomy i debile znów dewastuja kolejny fragment miasta. Było 85 miejsc parkingowych ma byc 25. Dla kogo jest to miasto? Czy chore wizje pseudo ekologów wspierane przez władze tego miasta maja kształtować ( utrudniać ) nam życie? Przecież najważniejszym elementem tej przebudowy jest zwężenie jezdni i zrobienie scieżek rowerowych.Ile rowerów a ile samochodów przejeżdza w ciagu godziny,dnia tą ulicą? Czy ktoś to policzył? Rozgonić to dziadostwo na 4 wiatry.Precz z rowerowym terroryzmem.
@Opona 4x4
2025-09-24 08:58:55
Czyli co? Nie remontować, bo będą korki?
Brak logiki.
2025-09-24 08:09:33
Ogłoszono przetarg na przebudowę, wybrano wykonawcę, znamy cenę. A teraz odbywają sie konsultacje społeczne co i jak zaprojektować i przebudować? To nie ma żadnej logiki niczym budowanie domu od dachu. Trzeba zadać pytanie NA JAKIEJ PODSTAWIE I JAKI ZAKRES RZECZOWY obejmował przetarg. Co było przedmiotem , zaprojektuj i wybuduj GRUSZKI NA WIERZBIE? Przetarg bez zakresu, na zasadzie chcemy przebudować urząd m? Ludzie to nadaje się do prokuratury, to jeden wielki wałek. Najpierw konsultacje!
Wolność
2025-09-24 07:46:08
Żadnych parkingów zastępczych - mieszkańcy i osoby przyjezdne mają mieć miejsca parkingowe wzdłuż ul. E. Plater, jak ma to miejsce do tej pory - ewentualnie można zwiększyć ich liczbę - nigdy zmniejszyć!
Opona 4x4
2025-09-24 07:36:58
Będzie jeden wielki korek w godzinach szczytu... każdy wie jak było z ulicą Kolumba...