Wtorek, 26 listopada 2024 r.  .
REKLAMA

Rzecznik Praw Pacjenta: nie wystarczy podać numery. Dzwoń jak do przychodni…

Data publikacji: 02 listopada 2022 r. 17:19
Ostatnia aktualizacja: 02 listopada 2022 r. 18:04
Rzecznik Praw Pacjenta: nie wystarczy podać numery. Dzwoń jak do przychodni…
Fot. Dariusz GORAJSKI  

Dodzwonić się nie można, a na wysłane do przychodni e-maile nikt nie odpowiada. Takie skargi od pacjentów wielokrotnie wpływały do naszej redakcji. Zgłaszane są także do Rzecznika Praw Pacjenta. Tylko w tym roku (do 30 września) dostał on ponad pół tysiąca takich zgłoszeń na infolinię oraz mniej więcej tyle samo pisemnych wniosków o interwencję. Rzecznik uznał, że przychodnie mają obowiązek zapewnić realną, szybką możliwość kontaktu ze swoją rejestracją. I tę jego wykładnię potwierdził warszawski sąd administracyjny.

- Placówki medyczne, które w ramach umowy z Narodowym Funduszem Zdrowia udzielają świadczeń z zakresu podstawowej opieki zdrowotnej, mają obowiązek takiej organizacji pracy, aby zapewnić swoim pacjentom realną możliwość kontaktu telefonicznego - stwierdził Rzecznik Praw Pacjenta.

Do tego stanowiska, jak informuje biuro RPP, przychylił się Wojewódzki Sąd Administracyjny w Warszawie, który rozpatrywał skargę jednej z placówek medycznych na decyzję Rzecznika Praw Pacjenta. I jak podaje biuro rzecznika, sąd podkreślił w wyroku, że brak takiej możliwości narusza prawo

...
Zawartość dostępna dla Czytelników eKuriera
Pozostało jeszcze 68% treści.

Pełna treść artykułu dostępna w
eKurierze
z dnia 02-11-2022

 

Autor: Agnieszka Spirydowicz

Sonda

Czy udaje Ci się bez problemu dodzwonić do przychodni lekarskiej?
REKLAMA
REKLAMA

Komentarze

p.
2022-11-02 21:06:57
Wystarczy wprowadzic odplatnosc za niestawienie sie na wizycie i po problemie, a u nas emeryci blokuja wszystkich lekarzy 24h od rana do wieczora w wielu sie nie pojawia lub nie powinno z takimi rzeczami sie zglaszac no ale coz, jak nie poczta to lekarz ,gdzies plotkowac trzeba
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA