Pierwszy dzień obowiązywania SPP na 6 ulicach Starego Miasta pokazał, że opłaty skutecznie odstraszyły kierowców od parkowania na każdym skrawku trawnika czy wąskich chodnikach. Fot. Ryszard PAKIESER
Pierwsze godziny obowiązywania nowych zasad dotyczących parkowania na szczecińskim Starym Mieście pokazały, że wprowadzenie SPP to dobry pomysł. Zastawione w ostatnich miesiącach ulice, chodniki i zieleńce w poniedziałek, przynajmniej do południa, stały się dostępne dla pieszych. Większość kierowców parkujących w wyznaczonych miejscach miała opłacony postój. Nie wszyscy chyba jednak dobrze zapoznali się z nowym regulaminem i może ich czekać przykra niespodzianka.
REKLAMA
- Na sześciu ulicach wyłączonych w marcu ze Strefy Zamieszkania Stare Miasto obowiązują opłaty za parkowanie SPP - przypomina Wojciech Jachim, rzecznik prasowy spółki Nieruchomości i Opłaty Lokalne.
Do płatnej strefy włączono ulice: Łaziebną, Mariacką, część Tkackiej (od pl. Żołnierza Polskiego do Grodzkiej), część Staromłyńskiej (od pl. Żołnierza Polskiego do Końskiego Kieratu), część ul. Koński Kierat (od Mariackiej do Farnej) oraz część ul. Staromiejskiej (od Grodzkiej do Wyszyńskiego). W lutym Wojewódzki Sąd Administracyjny stwierdził nieważność uchwały Rady Miasta Szczecin w sprawie pozbawienia tych ulic kategorii
...
Zawartość dostępna dla Czytelników eKuriera
Pozostało jeszcze 63% treści.
Pełna treść artykułu dostępna w eKurierze z dnia 04-07-2023
Stówka za parkowanie byle gdzie... A za jazdę na Hangarowej 81km/h 800zł i powiedz gdzie tu logika.
Aby odpowiedzieć na komentarz, musisz być zalogowany.
i dobrze
2023-07-04 13:52:19
Samochodoza musi zniknąć z tamtego rejonu.
Aby odpowiedzieć na komentarz, musisz być zalogowany.
Taryfikator
2023-07-04 10:26:20
Kara za nieopłacenie postoju to 200 zł i jest egzekwowana dość skutecznie przez pracowników SPP. Kara za nieprzepisowe parkowanie to 100 zł, a egzekucji nie ma żadnej, bo prezydent ma SM w pompie, bo rząd centralny od 20 lat nie zmienił taryfikatora i działalność SM zwyczajnie się nie opłaca. Skoro rząd ściąga haracz od przedsiębiorców poprzez podnoszenie płacy minimalnej (k. wyborcza za nieswoje pieniądze!!!), to może zaproponuje suwerenowi coroczną waloryzację mandatów o wskaźnik inflacji?
Aby odpowiedzieć na komentarz, musisz być zalogowany.
Daniel
2023-07-04 09:37:20
Nie rozumiem jak mozna po mieście jeździć samochodem. Ja samochodem jeżdże tylko poza miasto. W mieście - rower, komunikacja, nózki. Samo zdrowie.
Aby odpowiedzieć na komentarz, musisz być zalogowany.
Bruk
2023-07-04 09:23:04
I co z tego, skoro bruk na Tkackiej, czy Panieńskiej/Ks. Mściwoja II w ogóle nie nadaje się do jazdy - kiedy ktoś wyrówna te ulice?
Aby odpowiedzieć na komentarz, musisz być zalogowany.
;/
2023-07-04 08:14:43
samochody na parkingu, piesi na chodniki, drzewa na ulice ,precz z betonem i samochodozą,w galeriach handlowhych maja obok parkingi niech tam sobie parkuja
Aby odpowiedzieć na komentarz, musisz być zalogowany.
Gość
2023-07-04 08:04:21
"Zastawione w ostatnich miesiącach ulice, chodniki i zieleńce w poniedziałek, przynajmniej do południa, stały się dostępne dla pieszych."
Ciekawe, że do czasu wprowadzenia strefy nie obowiązywały żadne przepisy dotyczące parkowania wynikające z Kodeksu Drogowego, a może po prostu nie były egzekwowane?
Aby odpowiedzieć na komentarz, musisz być zalogowany.
Brawo
2023-07-04 07:40:16
Czas skończyć z wszechobecną samochodozą na Starym Mieście.
Aby odpowiedzieć na komentarz, musisz być zalogowany.