Parkowanie w centrum Szczecina jest trudne. I płatne. Wielu kierowców „radzi" sobie jednak, wybierając postój w miejscu niedozwolonym. Miasto, choć stara się temu zapobiegać, często ma związane ręce. Szczecińscy radni rozmawiają o polityce parkingowej na podstawie raportu, jaki przygotowała jedna z warszawskich firm.
- Przed przygotowaniem raportu dokonano analizy i pomiarów na 137 km ulic, 72 parkingach ogólnodostępnych i 7 kubaturowych - przypomina Jolanta Balicka, przewodnicząca Komisji ds. Gospodarki Komunalnej i Ochrony Środowiska szczecińskiej Rady Miasta. - Nie objęły parkingów prywatnych wewnętrznych czy za szlabanami.
Autorzy raportu z firmy TransEko przygotowali także wnioski. Sugerują, że w Szczecinie można wprowadzić zmiany, które pozwolą lepiej wykorzystać możliwości strefy.
- Jesteśmy miastem przyjaznym kierowcom. Natomiast zapominamy o pieszych, rowerzystach czy użytkownikach transportu zbiorowego - uważa radny Przemysław Słowik. Zgadza się z autorami raportu, którzy sugerują, by zrezygnować z możliwości 15-minutowego darmowego parkowania.
Taka możliwość sprawia,
...